wilde pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilzelover

wilde pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 10:43

iedere keer dat ik een pony (van de manege) uit de stal moet halen hapt ie steigert ie en moet ik hulp vragen
hoe kan ik m onder controle houden ?

Vero

Re: wilde pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:44

Het lijkt me dat manege pony's niet steigeren zomaar :=

Maar ik zou gewoon hulp vragen aan je instructeur. Of hem rustig en pratend beneden en hem rustig aanraken bij de hals.

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:46

Als hij echt gewoon loopt te klieren moet jij laten zien dat jij de baas bent. Elke keer dat jij hem uit de stal haalt en hij kliert, roep je iemand anders. HIJ heeft dan gewonnen en zal dit de volgende keer weer doen bij je. Je kan proberen om iemand anders hem de eerste keer al uit de stal te halen, kies iemand die steving in zijn/haar schoenen staat en de pony onder bedwang kan houden. Als dit een paar keer goed gaat leert ie wel wie de baas is.

Als je ziet dat het paard echt angstig is (oogwit laten zien, stand oren enz.) zal een rustige kalmerende benadering beter werken.

Succes!
Laatst bijgewerkt door Lotte1801 op 12-04-15 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

charellelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:47

heeft hij een halster om in de stal ander doe je het snel en niet twijfelen dat doet een verzorg paard van mij ook maar dan omdat hij er uit wil

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:48

Kan de instructeur daar niet bij helpen? Je bent daar immers om te leren dus ook in de omgang moeten ze jouw kunnen helpen en begeleiden.

ilzelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 10:51

LotteIsabel schreef:
Als hij echt gewoon loopt te klieren moet jij laten zien dat jij de baas bent. Elke keer dat jij hem uit de stal haalt en hij kliert, roep je iemand anders. HIJ heeft dan gewonnen en zal dit de volgende keer weer doen bij je. Je kan proberen om iemand anders hem de eerste keer al uit de stal te halen, kies iemand die steving in zijn/haar schoenen staat en de pony onder bedwang kan houden. Als dit een paar keer goed gaat leert ie wel wie de baas is.

Als je ziet dat het paard echt angstig is (oogwit laten zien, stand oren enz.) zal een rustige kalmerende benadering beter werken.

Succes!

hij is nog jong en een hengst hij doet het bij iedereen ik zal het proberen

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:52

Ik dacht dat hengsten niet op maneges mochten staan ? :?

ilzelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 10:53

charellelove schreef:
heeft hij een halster om in de stal ander doe je het snel en niet twijfelen dat doet een verzorg paard van mij ook maar dan omdat hij er uit wil

hij heeft een henngsten ketting want hij trekt je gwn mee en steigert en hapt naar andere paarden

ilzelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 10:53

BeSen schreef:
Ik dacht dat hengsten niet op maneges mochten staan ? :?

ja ik ook ....

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:54

ilzelover schreef:
charellelove schreef:

hij heeft een henngsten ketting want hij trekt je gwn mee en steigert en hapt naar andere paarden

Aii... Hoe groot is hij ten opzichte van jou? Heb een shetlander hengst gekend die loeisterk was ;) .

Sannexxnovv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:55

ik zou rustig met de pony blijven blijf vriendelijk en rustig laat hem tot rust komen en misschien ben je zelf ook wel een beetje zenuwachtig. Dit voelt een pony aan en dan zal hij/zij je nog meer uitdagen. Misschien heeft het met zijn verleden te maken? Als je weet waarom hij/zij het doet kun je je gedrag er op aan passen. Loop nooit weg van je paard en laat het iemand anders doen. Laat hem op een vriendelijke manier weten dat jij de baas bent en wordt nooit boos. :j

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:56

Sannexxnovv schreef:
ik zou rustig met de pony blijven blijf vriendelijk en rustig laat hem tot rust komen en misschien ben je zelf ook wel een beetje zenuwachtig. Dit voelt een pony aan en dan zal hij/zij je nog meer uitdagen. Misschien heeft het met zijn verleden te maken? Als je weet waarom hij/zij het doet kun je je gedrag er op aan passen. Loop nooit weg van je paard en laat het iemand anders doen. Laat hem op een vriendelijke manier weten dat jij de baas bent en wordt nooit boos. :j

Volgens mij heeft vriendelijk niet zo veel zin bij een opstandige hengst... In de kudde gaat het altijd om de sterkste, die wordt de leider. Vriendelijk zal waarschijnlijk als onderdanig beschouwt worden...

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:59

Is het wel een echte manege manege of meer iets richting een handelstal?
Lijkt me een beetje raar dat ze kinderen met een hengst die zo steigert en doet laten omgaan..
Ik denk dat het beste is om alles op een rustig tempo te doen en niet te laten blijken dat jij bang bent oid

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:10

Ik zou dit paardje lekker in de stal laten staan en jet gevecht met hem overlaten aan zijn eigenaar. Dit is niet iets wat je als manege leerling kunt oplossen.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:12

XLeandrosX schreef:
Ik zou dit paardje lekker in de stal laten staan en jet gevecht met hem overlaten aan zijn eigenaar. Dit is niet iets wat je als manege leerling kunt oplossen.

:j
Lijkt me ook zeker handig. Gewoon lekker met de andere ponies bezig gaan!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:13

XLeandrosX schreef:

Het is eigenlijk schandalig dat een manege dit overlaat aan een klant. Gewoon weg gevaarlijk.

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:14

XLeandrosX schreef:

Dit dus :j

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:23

XLeandrosX schreef:

100% mee eens!

Pixie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:44

Vraag je instructeur om hulp, ga het gevaar zelf niet nog verder opzoeken.

Saskia_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:48

XLeandrosX schreef:

Precies dit, het moet ook leuk voor jou blijven en dit probleem moet je instructeur oplossen :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:55

Lekker laten staan, veiligheid gaat voor :)

Zou zelfs nog een andere manege willen zoeken; snap niet dat iemand dit verantwoord vindt voor een meisje van 12.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:20

OPG > YRT

miroxmill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:56

XLeandrosX schreef:

Precies dit, gewoon tegen de manege zeggen ik kom hier voor mijn lol, niet voor een gevecht.

ilzelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 08:10

Mariett schreef:
XLeandrosX schreef:

:j
Lijkt me ook zeker handig. Gewoon lekker met de andere ponies bezig gaan!

Haha ja

bunnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:03

waarom moet je dit beestje eigenlijk uberhaupt uit de stal halen, als het gevaarlijk is kun je dit beter aan een ervaren persoon overlaten!