de enige dagen dat ik nog bij de paarden ben is op woensdagavond(manege) en soms in het weekend. Hoe combineren jullie dit? tips zijn welkom!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Bmamavan2 schreef:Ik neem aan dat je op manegepaarden rijdt?
Dan heb je namelijk wel meer vrijheid om te kijken of je wel of niet kan gaan rijden.
Onze dochter van 12 zit nu in brugklas gym en we merken dat het met een eigen pony erbij best pittig is.
Het enige wat ik tegen haar, en dus ook tegn jou kan zeggen is goed plannen!
Huiswerk meteen maken, maar dan ook alles wat je hebt opgekregen, dus niet alleen voor de volgende dag.
Ieder dag even die vakken extra nemen waar een proefwerk voor komt of waar je wat meer moeite mee hebt.
Wij hebben het hier zelfs helemaal in een schema ingepland.
Bijvoorbeeld:
Maandag:
School van 08:30 tot 15:10
Ervoor en erna zit ongeveer 20 minuten reistijd
Thuisgekomen konijn verzorgen en even wat drinken enzo.
Dan omkleden voor rijles en een half uurtje/drie kwartier huiswerk maken. Dan zijn we zeker 2 uur op de manege
Eten, douchen en nog huiswerk maken/leren en tas inpakken
Dan kan ze nog tv kijken of lezen
Op dinsdag en woensdag staan geen vaste lessen maar gaan we als het lukt en op donderdag gaat ze mee in de les als het lukt. Vrijdag meestal priveles en op zondag carrousel.
Op zaterdag rijdt haar broertje.
Soms spreekt ze af met vriendinnen en soms wil ze liever naar haar pony in de vrije tijd.
Ze is nu wel nog afhankelijk van mij als vervoer

ilovenutella schreef:Wat die mensen hierboven zeggen, plannen.
Misschien kan je met de bus/auto daarheen?
En idd vooruitwerken en goed in de lessen werken
mijn vader werkt en mijn moeder heeft nog twee kinderen die ze naar school moe brengen. Dat is dus geen optie. En er rijden helaas geen bussen van mijn woonplaats naar mijn school... En de trein? dichtsbijzijnde station is tien kilometer fietsen... veel andere vervoers mogelijkheden zijn er dus niet. best koud trouwens op de fiets haha
_Cowgirl schreef:Het is soms vrij pittig en komt voornamelijk op goed plannen aan, maar het is zeker te doen. Ik heb toevallig nu twee erg drukke weken dus schieten een paar dingen er ook wel eens bij in, maar qua verzorging nooit. Of ze nou 3 of 4 keer mee mogen voor een wandeling doordeweeks maakt ze ook niet zo heel veel uit.
Nu de vakantie in zicht is merk ik dat ik wat minder motivatie heb en daardoor wat minder in de les doe. Toch is dat wel de beste manier om je huiswerk wat te beperken. Goed opletten, doorwerken en niet teveel uitstellen.
Ik ga overigens ook voor school naar de pony's om ze buiten te zetten en te voeren.

. Zorg dat je zelf een ritme hebt, vroeg opstaan is dan minder erg en dan kan je voor school nog mooi wat doen. Ik zeg niet dat het makkelijk is maar als je echt wilt is alles te combineren. Elbriich schreef:Ik zit nu in de examenklas VWO en heb ook 6 paarden waar ik de hele week voor zorg en mijn eigen paardje erbij. Mijn rooster helpt ook niet echt maar met reistijd (20 minuten) heb ik wel weer geluk.
Maandag 9:00 - 12:50 (Half 4 oppaskindje uit school halen)
Dinsdag 9:00-15:50
Woensdag 10:00 - 15:50
Donderdag 10:00 - 16:40
Vrijdag 8:20 - 16:40
Alles lukt precies. Zoals veel mensen al zeiden is goed plannen erg belangrijk. Zorg dat je in de les goed mee doet en zoveel mogelijk maak werk af hebt. Als je in de lessen goed mee hebt gedaan hoef je thuis minder lang voor een toets te leren omdat je de lesstof al een keer goed hebt gehad. Aantekeningen maken en samenvatten scheelt heel veel als je een toets krijgt over die stof. Zelf zorg ik dat ik voor school al genoeg doe, dan heb ik 's middags meer tijd om bij de paarden te zijn. 's Avonds werk ik vaak nog in een restaurant en ik heb ook nog een vriend die af en toe een keer aandacht wil. Zorg dat je zelf een ritme hebt, vroeg opstaan is dan minder erg en dan kan je voor school nog mooi wat doen. Ik zeg niet dat het makkelijk is maar als je echt wilt is alles te combineren.

_Cowgirl schreef:Staat je paard wel redelijk dichtbij huis? Anders kun je misschien overwegen om hem/haar naar een andere stalling te verplaatsen indien dit kan.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar misschien is het een idee om voor een scooter te gaan mocht je de financiële middelen hiervoor hebben.
en qua leeftijd, ik ben 13, dus die scooter...