Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
HorseRider13 schreef:Hahah, het is ook echt niet zo dat ze nog helemaal niet is ingereden (sorry, daarin was ik onduidelijk), ze is nu vier maanden onder het zadel en het is meer een beetje de laatste dingen aanleren. Want ze doet alles wel gewoon goedDat ze wegsprong had ook veel te maken met dat ze schrok, en met dat soort paarden heb ik wel ervaring. Maar het was meer de vraag van wat ik kan doen met haar... want ondertussen doet ze stap draf en galop wel goed
Brainless schreef:HorseRider13 schreef:Hahah, het is ook echt niet zo dat ze nog helemaal niet is ingereden (sorry, daarin was ik onduidelijk), ze is nu vier maanden onder het zadel en het is meer een beetje de laatste dingen aanleren. Want ze doet alles wel gewoon goedDat ze wegsprong had ook veel te maken met dat ze schrok, en met dat soort paarden heb ik wel ervaring. Maar het was meer de vraag van wat ik kan doen met haar... want ondertussen doet ze stap draf en galop wel goed
Het doorrijden van een paard (dus de stap na de simpele basis; rondsturen/stap/draf/galop) is een vak apart.
Dan ga je een paard finetunen op de hulpen en die "basis" is heel belangrijk voor de verdere carrière van het paard.
De meeste mensen hebben daar de hulp van een instructrice voor nodig.