gelogen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxSchimmiexx

gelogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 22:38

heee bokkers,

ik moest toch nog wat kwijt , Ik heb 2,5 jaar geleden een eigen paard gekregen maar sinds 1 jaar geleden is ze door omstandigheden niet meer van mij. Ik had afgesproken met de mevrouw waar ze stond dat als ze verkocht was dat ze het mij liet weten. En tot 3/4 maanden geleden is ze verkocht en dat heeft ze netjes gemeld. Maar ik kom er vandaag achter dat ze helemaal niet verkocht is. Ze hebben gewoon gelogen tegen mij. Ze had het te druk met de jonge paarden trainen dat ze er voor gezocht heeft dat iemand anders op haar rijdt en dan ook ergens anders staat. Ik word hier echt heel verdrietig van. Het kost me al zoveel moeite om het te verwerken dat ze weg is.

Ik kan haar nu wel terug komen, heb een zadel haar hoofdstel nog en alles maar het enige wat nog mist is het geld om der terug te kopen :(

Zoe_97

Re: gelogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:39

Tja is misschien hard maar verkocht is verkocht

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:41

Maar als iemand anders op haar rijd en ze ergens anders staat, dan is dat toch bijna hetzelfde als dat ze verkocht is??

Het is wel vervelend voor je hoor, daar niet van...

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:42

Ik snap het probleem niet echt. Iemand rijd er op en je bent er blijkbaar achter gekomrn dat ze ergend anders staat.
Je hebt je paard verkocht. Ze is je eigenlijk geen verantwoording schuldig

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:43

Weg is weg toch? Het heeft verder toch geen consequenties voor jou dat dat paard ergens anders staat? Ik snap de vrouw in kwestie wel.

Ik snap dat het vervelend is dat het anders is gegaan dan dat je wilde, maar ik denk dat je je er gewoon bij moet neerleggen en laten gaan.

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 22:43

zeg maar, ze wordt door iemand anders gereden en ze staat anders maar ze is nog van die mevrouw en ze staat nog zelfs te koop

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:45

Niet jouw probleem toch?
Sorry maar ik moet ook geen bemoeienissen van oud eigenaren. Niet jouw paard dus het gaat je niks aan!

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:46

Verkocht is verkocht. Ze zijn jou geen verantwoording verschuldigd, en jij hebt er niets mee te maken of het paard verplaatst of verkocht wordt, of niet :)

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 22:47

ja maar het komt er op neer dat ze hebben gelogen, voor de rest heb ik er geen problemen mee maar ze hadden het ook eerlijk kunnen vertellen

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:48

Ze hoeven jouw helemaal niets te vertellen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:48

Hij staat dus bij iemand anders maar is niet officieel verkocht.
Wat is het verschil?
Ik ben bang dat ik het probleem niet zie.
Waarschijnlijk had ze gewoon geen zin om het uitgebreid te gaan staan uitleggen aan iemand die er eigenlijk niets meer mee te maken heeft.

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 22:50

ze is helemaal niet verkocht. Ze had gewoon geen tijd voor haar en een amazone geeft haar training meer niet. Ze is nog gewoon van die mevrouw . En ik bemoei me er mee omdat het over mijn oude paard gaat
Laatst bijgewerkt door xxSchimmiexx op 14-09-14 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:51

Tja, waarschijnlijk wilde ze gewoon van je af zijn dan.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:52

Naast je neer leggen. Zoals iedereen hier al zegt, verkocht is verkocht. Hard, maar het is zo. Die mevr mag zelf weten wat ze er mee doet, en ze heeft m dus ergens anders neer gezet zodat die iemand anders er op kan rijden/verzorgen.
Waar maak je je zo druk om...

Edit: lijkt me niet zo fijn om namen te gaan noemen?

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 22:53

oke jullie weten niet wat er allemaal de laatste jaren bij mij is gebeurd. En het is een hoop! en Nu ze nog gewoon te koop staat is er voor mij nog een kans om der terug te kopen ja!! zo zie ik het dus ik maar me druk om dat ze gelogen hebben

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:54

Ten eerste je zegt het goed. Je oude paard. Daar heb je je niet mee te bemoeien, als je dat wilde moest je haar zelf houden. Weest niet zo'n vervelende bemoeizieke oud eigenaar.

Ten tweede mag je geen namen online zetten, deze vrouw heeft niets mis gedaan.
Ten derde reageer meer volwassen, niet jouw paard, niet jouw probleem. Een les voor later

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:54

xxSchimmiexx schreef:
ze is helemaal niet verkocht. Ze had gewoon geen tijd voor haar en een amazone geeft haar training meer niet. En ik bemoei me er mee omdat het over mijn oude paard gaat

Lekker dan, iemand met naam en toenaam noemen. Verkocht is cerkocht, zijn jouw zaken niet meer.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 15-09-14 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd uit bericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:55

Leik dat je met nemen gaat strooien ts :=
Zal de persoon in kwestie ook leuk vinden!..

Ach, verkocht is verkocht..
Het is zuur, maar wees blij dat de koper ervoor zorgt dat paardje genoeg/goede beweging krijgt.
Het is jouwn paard niet meer dus heb je er ook niets over te zeggen..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:56

En wat er met jouw wel of niet gebeurd is heeft hier totaal geen relevantie mee. Wil je haar terug, moet je gewoon betalen als ze haar aan jouw willen verkopen, anders je er niet mee bemoeien

desi92

Het is jou OUDE paard. Nu is het HAAR paard. Dan had je je paard niet moeten verkopen! Paardje wordt gewoon gereden er wordt voor gezorgf ondanks dat eigenaar zelf grrn tijd heeft. Dat hoor je vaak ook anders
Ik zou er trouwens niet blij van worden als ik op deze manier mijn naam tegen zou komen, niet echt netjes.

Legoblokje

Dat kan..
Het paard is niet meer van jou. Je hebt er niks meer over te zeggen.
Laat die mevr toch.. Haar paard, haar zorgen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:57

Een naam noemen is niet zo handig. Dat komt een beetje over alsof jij haar graag door het slijk wilt halen en dat is absoluut niet netjes. Want zij doet helemaal niets verkeerd. Jij hebt haar verkocht, en zij heeft daarvoor geen verantwoording af te leggen.
Had je er al eens aan gedacht om gewoon aan haar te vragen wat er nu eigenlijk is? "Hoi x, zeg je vertelde me net dat het paard verkocht was. Maar ik zag net dat hij nog steeds te koop staat, klopt dat?"

Waarom ben je er eigenlijk zo boos over? Je paard heeft het toch goed?

Trouwens, als je al moet gaan sparen voor haar terug te kopen moet je eens goed nadenken of je haar wel terug moet kopen. Een paard kost nogal wat in maandelijks onderhoud. Wat ga je doen bij de eerste DA-rekening? Het leven is ook afscheid leren nemen en je herinneringen koesteren.

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 22:58

het is in feite ook niet haar paard maar van de stoeterij dan zeg ik het zo!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:59

niet zo netjes om haar naam op bokt te zetten
edit: zie dat je het al verwijderd hebt
Laatst bijgewerkt door YvonneV op 14-09-14 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:00

Maar dat veranderd toch nog niks?
Dan heb je je er nog niet mee te bemoeien.. Helaas voor jou, maar ik denk dat je een probleem maakt van iets waar je geen probleem van moet maken :) Paard heeft het toch goed?