Ik durf niet meer naar school

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sarah_Stip

Ik durf niet meer naar school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 19:06

Ik ben al 2 weken echt ziek, en nu begin ik ietsje op te knappen, nog steeds niet fit genoeg voor school. Maar binnenkort moet ik weer naar school. Maar dan ben ik heel nerveus voor omdat ik niet wil dat mensen aan me vragen wat er is, en omdat het ook een nieuwe klas is enzo en ik ze pas een weekje ken en de rest kent elkaar al helemaal... Wat is nu het best om te doen, en hoe moet ik reageren als mensen vragen wat er was?

(Ik MOET het kwijt want ik zit er echt mee maar ik kreeg hem niet bij het goede forum... Sorry daarvoor!!!)

Zoe_97

Re: Ik durf niet meer naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:07

waarom vertel je hen niet gewoon wat er aan de hand is/was? :D ze zullen het vast wel begrijpen joh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:07

Gewoon zeggen dat je flink de griep had? Kan gebeuren toch? Vrienden maak je snel genoeg, ik ken meerdere mensen uit mijn klas al langer, maar heb nu binnen 3 week erg leuke vrienden erbij die ik eerst alleen bij naam en gezicht kende :)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:08

Als er wordt gevraagd wat er is is dat vaak uit intresse en bezorgdheid. Je kunt toch een korte samenvatting geven? Niet te moeilijk maken hoor :)

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:08

Als jij echt ziek was heb je toch niks om je druk over te maken? Gewoon zeggen dat je ziek was, dat je er van baalt en dat je graag het schooljaar fit was begonnen. Maak je niet zo druk! Er zijn echt ergere dingen in de wereld!

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 19:12

PenP2014 schreef:
Als er wordt gevraagd wat er is is dat vaak uit intresse en bezorgdheid. Je kunt toch een korte samenvatting geven? Niet te moeilijk maken hoor :)

Uit interesse valt wel mee... Want vorig jaar was ik vaak ziek wegens iets. En dat was moeilijk te begrijpen voor een paar mensen. En ik zit nu bij 2 mensen weer in de klas die dat nooit begrepen en die geloven nu niet dat ik echt ziek ben... En daarom durf ik ook niet meer...

Mousaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:21

Ik ben ook vaak ziek, neem vaak even een dagje rust. Ook bij mij begrepen ze her niet, tot vorige week op kamp, toen zagen ze namelijk wat er gebeurde.
Ze zeiden toen ook waarvoor heb je dat nooit gezegd? Want waarschijnlijk als ik het wel gezegd had hadden ze het wel begrepen!
Dus gewoon vertellen is het besten :j

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 19:50

Iemand nog tips?

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:55

Gewoon zeggen dat je ziek was. En vooral je niet druk maken wat ze zullen zeggen, ook niet wat die twee mensen die het niet begrijpen zullen zeggen. Laat ze toch denken, jij weet dat het waar is.

AnneDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:54

Meid! Niet druk om maken!
Het is vervelend, maar gewoon vertellen dat je ziek was.. en als ze het niet begrijpen is het hun probleem. Je kunt mensen wel helpen begrip te hebben door open te zijn.. Maar gewoon lekker naar school gaan als dat weer kan, enn genieten van de leuke dingen die je weer kan doen.

Sterkte!

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:57

ik heb een hele goede tip voor je laat ze praten jij alleen weet hoe jij je voelt en dat wetenhun niet en gaat hun ook niksaan dan zeg je dat lekker niet tegen hun (Y)

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:59

Niet druk om maken joh! Waarschijnlijk vindt iedereen het alleen maar vervelend voor je dat je zo lang ziek was. Je kunt toch gewoon vertellen dat je ziek was? Waarom zouden ze dan over je gaan praten?

Ik ben halverwege de derde klas van school gewisseld en de eerste twee weken dat ik eigenlijk zou beginnen was ik ziek. Hele klas had dus allang gehoord dat ik nieuw in de klas kwam, ik kwam alleen nooit opdagen. Maakte niemand wat uit hoor, ookal kende ik niemand en iedereen elkaar verder wel. Loopt wel los :)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:04

Vertel het aan je mentor. Je kunt dan ook aangeven dat je vaker ziek bent,als de mentor dat aan de klas verteld dan is daar ook meer begrip voor. Misschien zijn er wel een paar dames in jouw klas die nu alvast op ziekenbezoek willen komen en dat in de toekomst ook wel willen doen om je eventueel huiswerk te brengen e.d, dus vraag eens aan je mentor of hij/zij dat eens aan de klas wil vragen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:05

Sarah_Stip schreef:
Want vorig jaar was ik vaak ziek wegens iets. En dat was moeilijk te begrijpen voor een paar mensen. En ik zit nu bij 2 mensen weer in de klas die dat nooit begrepen en die geloven nu niet dat ik echt ziek ben... En daarom durf ik ook niet meer...

Tja ziek ben je altijd met een reden ... Je kunt toch gewoon zeggen dat je ziek was en daar is dan de kous mee af. Jij hoeft toch geen verantwoording af te leggen aan klasgenoten? Echte vrienden steunen je en staan achter je en nemen genoegen met een ''ik was ziek/niet lekker''. Sterker nog die hadden je gebeld om te vragen wat er was en of het ging en zouden misschien op ziekenbezoek komen.

Laat die 2 mensen lekker voor wat het is. Jij hoeft hen geen verantwoording af te leggen. Als jouw mentor weet wat er speelt en het ermee eens bent dat je daarvoor ziek thuis bent is het goed.

Je zult toch terug naar school moeten. Hoe langer je weg blijft, hoe moeilijker het wordt. Daarnaast ben je leerplichtig en zou je er problemen mee kunnen krijgen als je te lang thuis blijft, terwijl je al wel weer naars school had gekunnen.
Ga naar school en doe of je neus bloedt, dus doe net of er niets aan de hand is. Hoe meer jij je druk maakt, hoe meer anderen zien en merken dat je gespannen bent.
Als ze er naar vragen kunnen ze het doen met een ''ik was ziek''. Geloven ze het niet .... joh prima moeten ze zelf weten, laat ze maar lekker denken.

Wat je nog zou kunnen doen is van tevoren bij je mentor aangeven dat je er tegenop ziet. Hij/zij kan dan misschien de leraar die je in de eerste les hebt inlichten, zodat zij er ook op een goede manier op in kunnen springen als klasgenoten je uit gaan vragen.
En onthoud ook dat je je vaak te druk maakt en het uiteindelijk erg mee zal vallen. Wie weet vraagt er niemand naar wat je nu precies had!!!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:27

Dit staat toch helemaal verkeerd? := Ik tem.

TS, gewoon gaan meid. Jij weet hoe je je voelt, niets van die andere aantrekken en anders misschien je mentor even bellen/mailen? Dan kan zij die 2 er vast op aan spreken. :j Succes.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 15-09-14 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:29

Je kan ook temmen zonder daar perse een bericht voor hoeven achter te laten in het topic ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:52

ElineS schreef:
Je kan ook temmen zonder daar perse een bericht voor hoeven achter te laten in het topic ;)

ik had hem geedit om TS nog een tip te geven, maar zie dat ik op mijn telefoon niet op versturen had gedrukt. :)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:02

na de eerste halve dag zul je zien dat het meeviel

als je niet wilt zeggen wat er was maak je er een grapje van als ze er naar vragen
als je het wel wilt zeggen dan is er sowiezo geen probleem ;)

het zal je verbazen hoe weinig mensen je zullen vragen waar je was ;)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:50

WD-V -> YRT

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:02

Gewoon zeggen dat je ziek was, dat moet genoeg zijn. En in de klas gewoon gezellig mee doen. Na een paar dagen is iedereen vergeten dat je zo lang ziek bent geweest en zullen ze niks meer vragen.

Mousaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:03

Hoe ging het vandaag? :o

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 11:20

Mousaka schreef:
Hoe ging het vandaag? :o

Ik ging gisteren en vandaag nog niet, maar morgen ga ik het weer opbouwen...

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 11:21

Delphi schreef:
Sarah_Stip schreef:
Want vorig jaar was ik vaak ziek wegens iets. En dat was moeilijk te begrijpen voor een paar mensen. En ik zit nu bij 2 mensen weer in de klas die dat nooit begrepen en die geloven nu niet dat ik echt ziek ben... En daarom durf ik ook niet meer...

Tja ziek ben je altijd met een reden ... Je kunt toch gewoon zeggen dat je ziek was en daar is dan de kous mee af. Jij hoeft toch geen verantwoording af te leggen aan klasgenoten? Echte vrienden steunen je en staan achter je en nemen genoegen met een ''ik was ziek/niet lekker''. Sterker nog die hadden je gebeld om te vragen wat er was en of het ging en zouden misschien op ziekenbezoek komen.

Laat die 2 mensen lekker voor wat het is. Jij hoeft hen geen verantwoording af te leggen. Als jouw mentor weet wat er speelt en het ermee eens bent dat je daarvoor ziek thuis bent is het goed.

Je zult toch terug naar school moeten. Hoe langer je weg blijft, hoe moeilijker het wordt. Daarnaast ben je leerplichtig en zou je er problemen mee kunnen krijgen als je te lang thuis blijft, terwijl je al wel weer naars school had gekunnen.
Ga naar school en doe of je neus bloedt, dus doe net of er niets aan de hand is. Hoe meer jij je druk maakt, hoe meer anderen zien en merken dat je gespannen bent.
Als ze er naar vragen kunnen ze het doen met een ''ik was ziek''. Geloven ze het niet .... joh prima moeten ze zelf weten, laat ze maar lekker denken.

Wat je nog zou kunnen doen is van tevoren bij je mentor aangeven dat je er tegenop ziet. Hij/zij kan dan misschien de leraar die je in de eerste les hebt inlichten, zodat zij er ook op een goede manier op in kunnen springen als klasgenoten je uit gaan vragen.
En onthoud ook dat je je vaak te druk maakt en het uiteindelijk erg mee zal vallen. Wie weet vraagt er niemand naar wat je nu precies had!!!

Dankjewel voor je reactie! Dit zal me morgen zeker helpen! Echt HEEL ERG BEDANKT

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 11:22

Puck94 schreef:
Gewoon zeggen dat je ziek was, dat moet genoeg zijn. En in de klas gewoon gezellig mee doen. Na een paar dagen is iedereen vergeten dat je zo lang ziek bent geweest en zullen ze niks meer vragen.

Ik zal mijn best doen! Bedankt voor je reactie

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 22:11

Morgen ga ik 1 uurtje naar school en daarna heb ik een gesprek met mijn mentoor over wat ik moet inhalen enzo.