Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ze zullen het vast wel begrijpen joh! PenP2014 schreef:Als er wordt gevraagd wat er is is dat vaak uit intresse en bezorgdheid. Je kunt toch een korte samenvatting geven? Niet te moeilijk maken hoor
Sarah_Stip schreef:Want vorig jaar was ik vaak ziek wegens iets. En dat was moeilijk te begrijpen voor een paar mensen. En ik zit nu bij 2 mensen weer in de klas die dat nooit begrepen en die geloven nu niet dat ik echt ziek ben... En daarom durf ik ook niet meer...
Delphi schreef:Sarah_Stip schreef:Want vorig jaar was ik vaak ziek wegens iets. En dat was moeilijk te begrijpen voor een paar mensen. En ik zit nu bij 2 mensen weer in de klas die dat nooit begrepen en die geloven nu niet dat ik echt ziek ben... En daarom durf ik ook niet meer...
Tja ziek ben je altijd met een reden ... Je kunt toch gewoon zeggen dat je ziek was en daar is dan de kous mee af. Jij hoeft toch geen verantwoording af te leggen aan klasgenoten? Echte vrienden steunen je en staan achter je en nemen genoegen met een ''ik was ziek/niet lekker''. Sterker nog die hadden je gebeld om te vragen wat er was en of het ging en zouden misschien op ziekenbezoek komen.
Laat die 2 mensen lekker voor wat het is. Jij hoeft hen geen verantwoording af te leggen. Als jouw mentor weet wat er speelt en het ermee eens bent dat je daarvoor ziek thuis bent is het goed.
Je zult toch terug naar school moeten. Hoe langer je weg blijft, hoe moeilijker het wordt. Daarnaast ben je leerplichtig en zou je er problemen mee kunnen krijgen als je te lang thuis blijft, terwijl je al wel weer naars school had gekunnen.
Ga naar school en doe of je neus bloedt, dus doe net of er niets aan de hand is. Hoe meer jij je druk maakt, hoe meer anderen zien en merken dat je gespannen bent.
Als ze er naar vragen kunnen ze het doen met een ''ik was ziek''. Geloven ze het niet .... joh prima moeten ze zelf weten, laat ze maar lekker denken.
Wat je nog zou kunnen doen is van tevoren bij je mentor aangeven dat je er tegenop ziet. Hij/zij kan dan misschien de leraar die je in de eerste les hebt inlichten, zodat zij er ook op een goede manier op in kunnen springen als klasgenoten je uit gaan vragen.
En onthoud ook dat je je vaak te druk maakt en het uiteindelijk erg mee zal vallen. Wie weet vraagt er niemand naar wat je nu precies had!!!