Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maj0 schreef:Raad je toch weer aan om te gaan lessen, blijkbaar heb je het nog niet zo goed onder controle dat je het thuis ook kunt.
hulpteugel lost namelijk het probleem niet op.
Goof schreef:Misschien vergis ik me met een andere bokker, maar ik dacht te herinneren dat jij er zelf niet/ nauwelijks nog op rijdt omdat je te groot bent? (schapendrijf-topic?).
Waarom nu dan nog gaan pielen met hulpteugels en nageeflijk rijden en dagelijks trainen?
annemerel schreef:Mijn pony begint na 3 jaar pas eindelijk echt fijn te lopen.
We hadden altijd wel stukjes er tussen zitten, maar bij mij lag het probleem: ik was niet streng voor m'n ietwat dominante merrie.
Dus ik zou eerst het probleem bij jezelf zoeken met instructie.
Goof schreef:Misschien vergis ik me met een andere bokker, maar ik dacht te herinneren dat jij er zelf niet/ nauwelijks nog op rijdt omdat je te groot bent? (schapendrijf-topic?).
Waarom nu dan nog gaan pielen met hulpteugels en nageeflijk rijden en dagelijks trainen?
DianXX schreef:annemerel schreef:Mijn pony begint na 3 jaar pas eindelijk echt fijn te lopen.
We hadden altijd wel stukjes er tussen zitten, maar bij mij lag het probleem: ik was niet streng voor m'n ietwat dominante merrie.
Dus ik zou eerst het probleem bij jezelf zoeken met instructie.
In wat voor opzicht bedoel je streng zijn om je pony fijn te laten lopen?
Ik zou inderdaad ook even naar jezelf kijken. Hoe is jou houding, is die goed en zit je ontspannen?
Nachtlampje schreef:Goof schreef:Misschien vergis ik me met een andere bokker, maar ik dacht te herinneren dat jij er zelf niet/ nauwelijks nog op rijdt omdat je te groot bent? (schapendrijf-topic?).
Dat herinner je je waarschijnlijk omdat betreffende bokker, hoe lastig ook, dit al veel langer roept en toch blijft rijden op deze pony.
TS, hoe fit je paard ook is, ze is al wel op leeftijd, en dat mag ook best gerespecteerd worden. Zoals je haar in de eerste foto hebt lopen vind ik het er netjes uitzien en is er genoeg ontspanning, alleen voor het plaatje is het kopje niet in de krul. Elk opgewonden paard wil met het hoofd omhoog, wat dacht je van al die strand-race foto's die voorbijkomen op bokt. Hoofd hoog en gaan met die banaan, terwijl ze daarvoor nog netjes op de loodlijn hun dansjes uitvoerden.
Niet met hulpteugels gaan pielen maar lekker blijven rijden en genieten van een ontzettend fitte pony die hopelijk nog lang meegaat!
Lara_Silver schreef:Je praat in de hele OP over de pony, maar hoe zit het met jezelf, met jou zit en jou rijden?
Jessix schreef:Als een pony van 24 jaar met een doorgezakte rug na 3 jaar nog niet wil nageven tijdens het rijden zou ik toch gaan denken aan een welverdiend pensioen. Er zijn nog zat leuke dingen met je pony te doen zonder erop te rijden en vanaf de grond kun je haar nog zo soepel mogelijk krijgen.
Ik vraag me ook af in hoeverre een doorgezakte rug nog kan herstellen op die leeftijd?