Nieuwe pony?! ja of nee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nieuwe pony?! ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:21

sorry als het niet goed staat graag verplaatsen!

ik heb 2 super shetjes alleen ik ben er al een tijdje te groot voor
[paard] is een pony die ik zeker wil houden, k heb al zo veel met der bereikt en dat kan ik allemaal niet weggooien!

maar floortje mijn andere shet van bijna 2 jaar.....
is ook super lief en een drukke stuiterbal :')

maar eigenlijk begin ik het rijden wel te missen.....

(ik rij al op een manege maar ik mijn lievelings pony is laats verkocht omdat die te druk was (daarom was hij ook mijn lievelings pony))

en lease en verzorg pony heb ik al gezocht maar kan niks vinden....

van mijn moeder mag ik floortje weg doen en dan een grotere pony nemen
maar eerlijk gezegt krijg ik het niet over mijn hart....

wat zouden jullie doen???

PS: mennen is niet mogelijk!

BlueStar

Re: Nieuwe pony?! ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:18

JHK --> YRT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:19

Wat doe je nu met de shetlanders? Alleen een beetje wandelen? Dan is het misschien leuker voor dat drukke paardje om haar weg te doen naar een plaatsje waar ze lekker aan het werk mag...
Helemaal als jij graag wilt rijden.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:22

Als je een goed huisje kunt vinden voor Floortje zou ik denk ik wel een grotere pony kopen, en dan een die je bijna voor het leven kunt gebruiken, dus een D of E pony.

Je zult voor jezelf moeten beslissen of je een grotere pony het waard vind, dus hoe veel betekend Floor voor jou? Zou je zonder haar verder kunnen, en denk je dat ze een verhuizing aankan? Het klinkt alsof je haar erg lief vind, maar Didi toch je voorkeur heeft. Als dat zo is, kun je (vind ik) het heus wel aan haar weg te doen voor een grotere pony. Misschien kan Floortje zo ook een leuk huisje vinden waar ze een klein kindje de dingen kan leren die Didi jou geleerd heeft! :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:22

Tja, het afscheid zal lastig zijn, maar je moet gewoon kijken waar je prioriteiten liggen.
Wil je graag rijden, dan weet je dat dat in ieder geval niet op je eigen pony's kan.
Het is een merrie, je hebt daarom wat meer mogelijkheden in de verkoop dan wanneer het nog een hengstje was.

Persoonlijk zou ik inderdaad een paar keer slikken en Floortje wegdoen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:57

Maanoogje schreef:
Als je een goed huisje kunt vinden voor Floortje zou ik denk ik wel een grotere pony kopen, en dan een die je bijna voor het leven kunt gebruiken, dus een D of E pony.

Je zult voor jezelf moeten beslissen of je een grotere pony het waard vind, dus hoe veel betekend Floor voor jou? Zou je zonder haar verder kunnen, en denk je dat ze een verhuizing aankan? Het klinkt alsof je haar erg lief vind, maar [paard] toch je voorkeur heeft. Als dat zo is, kun je (vind ik) het heus wel aan haar weg te doen voor een grotere pony. Misschien kan Floortje zo ook een leuk huisje vinden waar ze een klein kindje de dingen kan leren die [paard] jou geleerd heeft! :)

dankjewel, idd een groot genoege pony zodat ik er niet uitgroei (ik word maar 1.70m)
Floortje en een klein kindje zie ik nie gebeuren, misschien later wel maar ze heeft genoeg kleine kindjes in de buurt geprobeerd te trappen als ze geaaid werd , dus misschien is het voor kleine kindjes iets te gevaarlijk...

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:33

elodiexdidi schreef:
dankjewel, idd een groot genoege pony zodat ik er niet uitgroei (ik word maar 1.70m)
Floortje en een klein kindje zie ik nie gebeuren, misschien later wel maar ze heeft genoeg kleine kindjes in de buurt geprobeerd te trappen als ze geaaid werd , dus misschien is het voor kleine kindjes iets te gevaarlijk...

Graag gedaan hoor. :)
Oh nee, dan kan ze niet met kleine kinderen nee. Maar ach, er zijn genoeg andere dingen die een Shetje kan doen, toch? Ze zijn niet voor niets razend populair. ;)

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:44

Ik zou niet alleen bedenken waar jij gelukkig van wordt, maar ook wat voor de pony's het beste is.
Als je nu zo'n jonge shet hebt en je geeft aan dat mennen geen optie is? (waarom niet, tweespan= leuk????) dan vind ik het ook zonde voor haar om een 2jarige alleen maar als wandelpony te gebruiken.
Ik zou jezelf ook afvragen hoeveel tijd en aandacht je nog hebt voor de andere shet als je straks een andere pony hebt en je alleen de 2jarige weg zou doen? En hoe erg zijn ze aan elkaar gehecht??
Weet niet of er nog andere pony's staan of dat de nieuwe pony anders alleen staat?? Dan zou ik ze misschien namelijk alletwee verkopen aan een goed huisje...en misschien inderdaad geen kind, sowieso niet voor een 2jarige geschikt lijkt mij!! En anders 1 shetje als gezelfschap houden en daar een verzorgmeisje voor zoeken ofzo??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:51

Pepper32 schreef:
Ik zou niet alleen bedenken waar jij gelukkig van wordt, maar ook wat voor de pony's het beste is.
Als je nu zo'n jonge shet hebt en je geeft aan dat mennen geen optie is? (waarom niet, tweespan= leuk????) dan vind ik het ook zonde voor haar om een 2jarige alleen maar als wandelpony te gebruiken.
Ik zou jezelf ook afvragen hoeveel tijd en aandacht je nog hebt voor de andere shet als je straks een andere pony hebt en je alleen de 2jarige weg zou doen? En hoe erg zijn ze aan elkaar gehecht??
Weet niet of er nog andere pony's staan of dat de nieuwe pony anders alleen staat?? Dan zou ik ze misschien namelijk alletwee verkopen aan een goed huisje...en misschien inderdaad geen kind, sowieso niet voor een 2jarige geschikt lijkt mij!! En anders 1 shetje als gezelfschap houden en daar een verzorgmeisje voor zoeken ofzo??

ik denk sws wel wat goed voor de pony is!!!!
ze staan met 4 andere paarden op de wei dus dat is geen probleem
maar als ik met de [paard] weg ben heeft Floortje er geen last van, maar als ik met Floortje weg ben
staat [paard] zich helemaal te stressen, dat houd mij een beetje tegen....
maar er komt zker een nieuwe pony dus misschien kan het wel...
Mennen gaat nog zeker 2 jaar niet omdat ze nog zo ''puppy'' is
en ze heeft een wond van de zomer op haar boeg gehad en ik weet niet of het tuig daar overheen zit..

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:44

Succes met wat je beslist!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:07

Ik zou Didi houden en Floortje verkopen. Je kan ook Floortje verkopen naar iemand dicht in de buurt zodat je altijd nog kan kijken.
Als je het rijden echt heel mis zou ik er wel voor kiezen om dan een pony te kopen en 1 van de shetjes te verkopen. Met je nieuwe pony kan je ook een héél leuke band mee creëren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:09

HorseLove28 schreef:
Ik zou [paard] houden en Floortje verkopen. Je kan ook Floortje verkopen naar iemand dicht in de buurt zodat je altijd nog kan kijken.
Als je het rijden echt heel mis zou ik er wel voor kiezen om dan een pony te kopen en 1 van de shetjes te verkopen. Met je nieuwe pony kan je ook een héél leuke band mee creëren :)

dankjewel, als er 1 weg gaat is het Floortje....
met [paard] heb ik al héél veel meegemaakt en de band met haar is veel sterker....
ik geef ook super veel om floortje, dus het zal zeker niet makkelijk worden...

Bokt1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:23

Ik zou een nieuw leuk baasje zoeken voor floortje! Eentje waar je zeker van weet dat ze het daar goed zal krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:31

heei ik heb besloten als Floortje weg gaat gaat [paard] mee!
ik vind het te zielig om ze uit elkaar te doen...
ze zijn al hun hele leven bij elkaar
(zonder het afspenen dan)

al mensen die geintereseerd zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:36

Lief van je dat je ze samen laat gaan! Inderdaad een moeilijke keuze, maar je kan ook afspreken dat ze in het begin via de mail wat foto's sturen of dat je nog even op na controle gaat.
Je kan een advertentie plaatsen op bokt of marktplaats. Maak een goede beschrijving hoe ze zijn en hun medisch welzijn. Ook kan je erbij zetten of ze de spullen erbij kunnen krijgen.

Je kan ook advertenties ophangen bij de welkoop/boerenbond, bij je ruitersportzaak, mond op mond etc.
Veel succes ermee! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:49

HorseLove28 schreef:
Lief van je dat je ze samen laat gaan! Inderdaad een moeilijke keuze, maar je kan ook afspreken dat ze in het begin via de mail wat foto's sturen of dat je nog even op na controle gaat.
Je kan een advertentie plaatsen op bokt of marktplaats. Maak een goede beschrijving hoe ze zijn en hun medisch welzijn. Ook kan je erbij zetten of ze de spullen erbij kunnen krijgen.

Je kan ook advertenties ophangen bij de welkoop/boerenbond, bij je ruitersportzaak, mond op mond etc.
Veel succes ermee! :)

dankjee, ja vandaag kwam ik terug met floortje en was [paard] helemaal bezweet... dat was de druppel
"ze gaan alleen samen weg"
Floortje is helemaal gezond alleen verhaart ze moeilijk
[paard] heeft een diepe rand in haar hoef...
dus daar komt binnen kort de DA "weer" bij....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:53

Hou er wel rekening mee dat, als ze samen weggaan, dat dit niet betekend dat ze dan ook voor altijd samen blijven. Een eventuele koper kan ze ook uit elkaar halen en eventueel een van hen of beide apart doorverkopen. Als er een ander paardje bij staat is dat voor Didi snel gewoon. Ik zou geen paard wegdoen waar ik echt een hechte band mee heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:56

Je zou het in het contract zetten, dat ze samen doorverkocht moeten worden. Maar het is dan ook maar net de vraag of ze dat doen. Ik zou heeel goed nagaan of het een goed tehuis is en of het het goede baasje is.
Je hebt nooit de zekerheid dat ze voor altijd bij elkaar blijven.

Anoniem

Cassidy schreef:
Hou er wel rekening mee dat, als ze samen weggaan, dat dit niet betekend dat ze dan ook voor altijd samen blijven. Een eventuele koper kan ze ook uit elkaar halen en eventueel een van hen of beide apart doorverkopen. Als er een ander paardje bij staat is dat voor [paard] snel gewoon. Ik zou geen paard wegdoen waar ik echt een hechte band mee heb.

hou ik rekening mee!
ik wil sws contact houden met de eigenaar
en echt het geschikte persoon voor ze vinden...

voor mij is dit ook zeker niet makkelijk...

Anoniem

HorseLove28 schreef:
Je zou het in het contract zetten, dat ze samen doorverkocht moeten worden. Maar het is dan ook maar net de vraag of ze dat doen. Ik zou heeel goed nagaan of het een goed tehuis is en of het het goede baasje is.
Je hebt nooit de zekerheid dat ze voor altijd bij elkaar blijven.

helaas niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:57

Sommige mensen vinden het niet fijn als de oude eigenaar steeds contact blijft zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:00

Yezzi schreef:
Sommige mensen vinden het niet fijn als de oude eigenaar steeds contact blijft zoeken.

helaas niet nee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:03

Misschien dat je ze aan een kennis kunt verkopen? Miss dat je een x op na controle kunt gaan. Verkoop ze ook nooit met een twijfel!
Maar je hebt wel de kans dat ze alsnog je shetties apart kunnen door verkopen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-03-14 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:07

HorseLove28 schreef:
Misschien dat je ze aan een kennis kunt verkopen? Verder zou ik alles strikt in de gaten houden of ze de shetties niet stiekem apart gaan doorverkopen. Ik zou sws een paar keer op na-controle gaan en hun situatie nagaan (misschien voordat je ze verkoopt). Verkoop ze ook nooit met een twijfel!
Soms hoor je wel dat ze hun oude paard weer zoeken, omdat ze het contact zijn kwijt geraakt met de eigenaar en ze te horen krijgen dat hun paard is verkocht. Gewoon zoveel mogelijk in een contract zetten. Je kan ook wel topics lezen op opsporing verzocht en dan hun ervaringen lezen en dat dan proberen te verkomen, maar je hebt nog steeds niet 100% zekerheid.....

Dit vind ik een slecht idee. Als ik een paard koop heb ik ook geen zin in een eigenaar die me 'stalkt'. Dit zou mij ervan weerhouden om een pony te kopen.Verkocht is verkocht. Pony is niet meer van jou dus dan heb je er niks meer over te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:09

Yezzi schreef:
HorseLove28 schreef:
Misschien dat je ze aan een kennis kunt verkopen? Verder zou ik alles strikt in de gaten houden of ze de shetties niet stiekem apart gaan doorverkopen. Ik zou sws een paar keer op na-controle gaan en hun situatie nagaan (misschien voordat je ze verkoopt). Verkoop ze ook nooit met een twijfel!
Soms hoor je wel dat ze hun oude paard weer zoeken, omdat ze het contact zijn kwijt geraakt met de eigenaar en ze te horen krijgen dat hun paard is verkocht. Gewoon zoveel mogelijk in een contract zetten. Je kan ook wel topics lezen op opsporing verzocht en dan hun ervaringen lezen en dat dan proberen te verkomen, maar je hebt nog steeds niet 100% zekerheid.....

Dit vind ik een slecht idee. Als ik een paard koop heb ik ook geen zin in een eigenaar die me 'stalkt'. Dit zou mij ervan weerhouden om een pony te kopen.Verkocht is verkocht. Pony is niet meer van jou dus dan heb je er niks meer over te zeggen.

Yezzi je hebt wel gelijk!
alleen ik zou graag dan nog wel contact houden
bijv. een keertje langskomen, foto's doorgestuurd krijgen ect.