Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maflinger_S schreef:Tuurlijk wil je het graag goed doen. Er zijn twee dingen die je morgen kunnen helpen: zo snel mogelijk zeggen dat je toch wel zenuwachtig bent en gewoon niet gaan rijden maar poetsen, knuffelen etc. Onder het mom van eerst de pony leren kennen.
mariettek schreef:Als je aangeeft dat je zenuwachtig bent komt het vast goed. Ik heb meerdere verzorgsters gehad en vond zelf de hele zekere meiden (tegen betweterig aan) veel vervelender. Als je zenuwachtig bent geeft het eigenlijk alleen maar aan dat je het graag goed wil doen! En dat is nou net de instelling die een eigenaar zoektKomt vast goed!
Libbylove schreef:Probeer je ademhaling rustig te houden, daar reageren de meeste paarden goed op. Als ik zelf zenuwachtig ben probeer ik door mijn neus in te ademen en door mijn mond uit.
Verder weet de eigenaar van deze pony ook echt wel dat het de eerste keer is en dat het niet perfect zal gaan, het verbeterd vanzelf wel naarmate je er langer op rijdt.
Ik denk ook dat ze niet zo zeer kijken naar hoe goed je kunt rijden, maar meer of je vriendelijk, eerlijk en verantwoord met de pony om gaat. Wordt dus vooral niet boos op jezelf en blijf rustig. Succes morgen!
mariettek schreef:Als je aangeeft dat je zenuwachtig bent komt het vast goed. Ik heb meerdere verzorgsters gehad en vond zelf de hele zekere meiden (tegen betweterig aan) veel vervelender. Als je zenuwachtig bent geeft het eigenlijk alleen maar aan dat je het graag goed wil doen! En dat is nou net de instelling die een eigenaar zoektKomt vast goed!
pimaude schreef:ik hoop dat ze/hij dit leest! Als ik iets in een bijrijder zou zoeken is dat een stukje perfectionisme!
Zo te zien ben jij er zo 1 die ook in de regen netjes komt en alles schoon achterlaat. Succes morgen!!
Poek schreef:Ik ben net geweest. Super leuke pony waarmee ik echt een klik had. Ook met de eigenaar kon ik het super goed vinden. Maar.. De pony is ontzettend pittig met rijden. Echt niet dat ik dat zomaar zeg. Ik vind een pony niet snel pittig, maar deze heeft karakter. Zonder dat je ook maar iets voelt vliegt hij ervandoor en bokt dan ook flink. Ik twijfel niet snel, maar ik begin toch te twijfelen of ik dit aankan. Eigenaar heeft het me ook eerlijk vertelt van te voren, maar toch had ik niet verwacht dat het zoo erg zou zijn.. Ik twijfel heel erg of ik hem aankan en er wel nog een keer op moet zitten voor eigen veiligheid.. Begrijp me niet verkeerd, super pony totdat je erop gaat zitten. Ik weet niet of ik genoeg 'kracht' heb om door te zetten, maar ik vind het verder allemaal geweldig! Help?