Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nicky_xle schreef:Wel een uur laten staan dan kan het paard ziek worden!!!!!!
Samblabla schreef:Ik weet niet of je een zak slobber hebt? Je kunt het huismerk van aveve nemen of havens. Die laatste is geloof ik wel in elke ruitersportzaak te vinden. Als je dat gehaald hebt doe je een paar handjes in een emmertje en doe je er heet water bij totdat het een papje is. Mocht het het na een half uur nog warm zijn en stevig dan doe je er wat koud water bij en dan een papje roeren. Je kunt er ook zemelen doorheen doen.
miss_lizje schreef:Samblabla schreef:Ik weet niet of je een zak slobber hebt? Je kunt het huismerk van aveve nemen of havens. Die laatste is geloof ik wel in elke ruitersportzaak te vinden. Als je dat gehaald hebt doe je een paar handjes in een emmertje en doe je er heet water bij totdat het een papje is. Mocht het het na een half uur nog warm zijn en stevig dan doe je er wat koud water bij en dan een papje roeren. Je kunt er ook zemelen doorheen doen.
Hier zou ik mee oppassen. Zemelen hebben veel langer de tijd nodig om te verzadigen. Als je dit te droog en niet geweekt genoeg(te kort geweekt) geeft kan het gaan uitzetten in de maag.
miss_lizje schreef:nicky_xle schreef:Wel een uur laten staan dan kan het paard ziek worden!!!!!!
Zolang er geen zemelen in zit kan het geen kwaad hoor, want bij zemelen moet je zelfs langer weken. Gewoon wachten tot het is afgekoeld en dan lekker geven. Dit hoeft echt geen uur te duren.
Het makkelijkste is om gewoon een zak slobber te halen. Hiervan doe je een hoeveelheid in een emmer en doe je er heet water bij. Lekker roeren tot alles een papje is (niet te droog, niet te nat). Af laten koelen en klaar.
Maar meestal staat er op de zak ook wel een "bereid wijze"
miss_lizje schreef:Samblabla schreef:Ik weet niet of je een zak slobber hebt? Je kunt het huismerk van aveve nemen of havens. Die laatste is geloof ik wel in elke ruitersportzaak te vinden. Als je dat gehaald hebt doe je een paar handjes in een emmertje en doe je er heet water bij totdat het een papje is. Mocht het het na een half uur nog warm zijn en stevig dan doe je er wat koud water bij en dan een papje roeren. Je kunt er ook zemelen doorheen doen.
Hier zou ik mee oppassen. Zemelen hebben veel langer de tijd nodig om te verzadigen. Als je dit te droog en niet geweekt genoeg(te kort geweekt) geeft kan het gaan uitzetten in de maag.