Het valt me de laatste tijd steeds vaker op dat aan de teugel laten lopen hip schijnt te zijn. Op bijvoorbeeld hyves onder de jongeren, foto's waarop iemand zijn paard met een vals knikje en kin op de borst hebben lopen en dan allemaal reacties als: Wow! Mooi! Hoe doe je dat? En als je dan een reactie geeft dat hij iets te diep loopt, of dat het er niet erg vriendelijk uit ziet, krijg je gelijk een hordes hyvers over je heen. Ook zie ik vaak de vraag hoe je een paard aan de teugel kan laten lopen met dan als antwoord: Kneepjes, druk op de teugels, enz. Ook staan er veel filmpjes met een kind die een ander kind les geven in in de krul. Behalve op social media zie ik het ook steeds vaker op de manege (en op vreemde manege van klasgenoten): kinderen die alleen maar aan aan de teugel denken, hun paard helemaal naar beneden zagen en vervolgens complimentjes krijgen van omstanders. Ik zie zelfs vaak instructrice's en instructeurs die hun leerlingen het in de krul lopen gewoon leren
Ik vraag me dan ook af waar het heen gaat met het rijden. Zelfs op wedstrijden worden er hoge punten geven op het naar beneden zagen van je paard. Ik zou graag 'goed' leren rijden, maar er zijn maar weinig maneges waar dit kan. Graag hoor ik hierover jullie mening!Groetjes.
Het is niet mijn bedoeling om hier mee mensen af te kraken en ik doel ook niet op een bepaalde manege
Als dit niet goed staat, alvast bedankt voor het verplaatsen
Ik kan me goed vinden in je verhaal, want ik zie het zelf ook regelmatig.

Als jury zou ik dat als minpunt rekenen! 

) Dus toen heeft de eigenaresse me even uitgelegd hoe dat wél moest, hahah.