Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

CrazyIris schreef:ik kijk meestal naar het binnenbeen, als dat naar voren gaat, gaan zitten.
juliaspeex schreef:CrazyIris schreef:ik kijk meestal naar het binnenbeen, als dat naar voren gaat, gaan zitten.
Het is net andersom, als het buitenbeen naar voren gaat (de kant van de muur) dan moet je gaan staan. Dat komt omdat het buitenbeen langere passen maakt dan het binnenbeen, het buitenbeen loopt al het ware meer.
En als je dus verkeerd zit dan moet je 2 x doorzitten. En dan rijd je wel op het goede been licht
En je voelt zeker het verschil als je op het verkeerde been zit maar lang niet altijd hihi XD... en ja probeer te onthouden bij elke struikelingetje of als je van hand gaat veranderen...
maar ik rijd ook veel op mn linkerhand hoor, maar gewoon iets meer op het rechterhand...
) te controleren of je goed zit kwam al langs. Hier zal ik dus niets meer over zeggen. Echter, TS schrijft in haar openingspost:madebygifi schreef:ik zit met een probleem !!!
... Mijn probleem is is dat ik altijd op het verkeerde been licht rij en ik probeer te kijken maar het lukt me toch nog altijd niet ...
zo blijf je wel bezig in je les.

XMandylover schreef:Als je gaat aandraven , moet je de eerste 2 drafpassen doorzitten, dan kun je lichtrijden . Soms voel je dit verkeerd aan, en zit je 1 of 3 passen door . Dan wissel je gewoon van been . Hoe dat moet stat hierboven al wel
Als je merkt dat je verkeerd zit, ga dan 2 passen doorzitten .