Shetlander hebben-kopen-hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SylCris

Shetlander hebben-kopen-hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 09:06

Ik zou heel graag een shetlander willen..
Ik had er 1 gevonden dat was een lief hengstje voor 100,00.. *hengsten zijn geen prob.
Dat heb ik zelf in mijn spaarpot..
Stalling is rond de 50,00 tot 80,00
Verder heeft de pony een hoefsmid en wormenkuur nodig.
En natuurlijk halster enz.
Ze worden bij ons op stal niet ingeent!
Nu heb ik het probleem dat ik pas 11 ben en dus geen krantenwijk kan beginnen voor stalling geld, mijn vader kan en wil het gewoon betalen..
Maar hij wilt eerst dat ik de 1e van atheneum haal.. maar ik weet nog niet of ik daar op kom.. En dat duurt zo lang, dan is deze pony al verkocht.
Hoe kan ik hem overhalen?
Ik weet er zijn hier al veel topics over..

Ik zou graag wat info. krijgen van hoe vaak ik er heen moet, of ze brokken nodig hebben, hoeveel hooi-kuil..

Jette

Re: Shetlander hebben-kopen-hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 09:13

Ten eerste, hengsten zijn op een pensioenstalling vaak wel een probleem. Ze kunnen vaak niet in een kudde naar buiten.

En voor de rest, een pony kost heeeel veel tijd. Al helemaal als je in de eerste klas zit, waarin alles nieuw is. En voor de rest, zoek naar een topic over hetzelfde onderwerp, zijn er nogal wat.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 09:16

Gebruik de zoekfunctie!!!!!

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 09:19

Ik denk dat je beter kan wachten, en zoals hierboven al gezegt veel pensionstallingen willen vaak geen hengsten.
en je gaat naar de eerste, dit is een grote stap en veel minder tijd. en voor vooral een hengst is beweging en regelmatig in de hand komen heel belangrijk.

ik zou wachten.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:20

Gebruik de zoekfunctie, je bent echt niet anders dan de andere meiden die precies zo'n topic openen. :) En over 2 jaar staat er vast wel weer een nieuwe Shetlander op.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:47

Ik snap wel dat je hem meteen wil, maar 100 euro voor een shetlander vind ik best veel. Licht er trouwens ook aan wat hij allemaal kan, en wat wil je ermee doen? Mennen of alleen mee kroelen. Want voor 50 euro vindje op marktplaats ofzo ook leuke schattige shetlanders die ook nog eens kunnen mennen of waar kinderen op kunnen rijden. Ik zou persoonlijk wel gaan voor een ruin of merrie i.v.m pensionstallingen die er moeilijk over doen

blackjeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:55

op marktplaats staan nog veel goedkopere shetten... en een hengst is maar op weinig pensionstallen gewenst... als ik jou was zou ik gewoon lekker verder zoeken naar een leuke merrie ruin ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:33

Als je vader wil dat je eerst de school haalt voordat je een shet mag dan zul je je daar bij neer moeten leggen. Je woont nog thuis en hebt je te houden aan de regels van je ouders. En aangezien zij het moeten betalen vrees ik dat er weinig op zit om te wachten en je best te doen voor school. Ondertussen flink sparen dat je straks een mooie spaarpot hebt voor als je een pony kunt kopen.

Waarom wil je graag een shet en geen grotere pony waar je ook op kunt rijden als ik vragen mag?

SylCris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 22:12

joeluna schreef:
Ik snap wel dat je hem meteen wil, maar 100 euro voor een shetlander vind ik best veel. Licht er trouwens ook aan wat hij allemaal kan, en wat wil je ermee doen? Mennen of alleen mee kroelen. Want voor 50 euro vindje op marktplaats ofzo ook leuke schattige shetlanders die ook nog eens kunnen mennen of waar kinderen op kunnen rijden. Ik zou persoonlijk wel gaan voor een ruin of merrie i.v.m pensionstallingen die er moeilijk over doen

Hij is 1en nu 95 cm daarom denk ik dat hij heel groot wordt. Ik denk niet dat ik ze goedkoper ga vinden.. waar?
stal vindt t niet erg....
Laatst bijgewerkt door SylCris op 22-01-13 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

SylCris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 22:16

blackjeck schreef:
op marktplaats staan nog veel goedkopere shetten... en een hengst is maar op weinig pensionstallen gewenst... als ik jou was zou ik gewoon lekker verder zoeken naar een leuke merrie ruin ;)

Ik ben nooit een goedkopere grote tegen gekomen.. link?

SylCris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 22:19

capopjekop schreef:
Als je vader wil dat je eerst de school haalt voordat je een shet mag dan zul je je daar bij neer moeten leggen. Je woont nog thuis en hebt je te houden aan de regels van je ouders. En aangezien zij het moeten betalen vrees ik dat er weinig op zit om te wachten en je best te doen voor school. Ondertussen flink sparen dat je straks een mooie spaarpot hebt voor als je een pony kunt kopen.

Waarom wil je graag een shet en geen grotere pony waar je ook op kunt rijden als ik vragen mag?

Maar hoe sparen als er niets in komt!? *ook niet uit
best op school doe ik al :D
omdat er op t moment geloof ik geen plek is alone voor shetties... en t mij niet aleen om t rijden gaat..
Laatst bijgewerkt door SylCris op 22-01-13 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:20

joeluna schreef:

:wow: Veel?!? Ik denk toch dat de gemiddelde shet wel wat meer dan 100 euro kost ( nee geen 50.000 euro en ja je hebt ze goedkoop maar voor een leuke grote shet ben je toch snel 300 euro kwijt ) :+
Ik zou wel even wachten.. wat meer sparen en eerst maar de 1ste doorkomen want dat is zwaar als je net van de basisschool komt en amper huiswerk krijgt. Vooral bij VWO ( mocht je dat halen )

*Edit; spelfouten
Laatst bijgewerkt door Maleficent op 22-01-13 22:25, in het totaal 2 keer bewerkt

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:20

Goedkoper zijn ze ook te vinden, maar als je 11 bent...tja...gewoon wachten tot je op de middelbare zit, en al je hw en weet ik het wel niet...
Een pony neemt veel tijd in beslag!
En er zijn veel leuke shetjes hoor, ook over een jaar of 2 ;)
En waar je goedkope shets kan vinden...bokt markt, mp, paardenmarkt etc...

Alleen als je ook wilt rijden, zou ik voor een grotere pony gaan.
En om als 11jarige nou een jaarling hengst te nemen...dat is niet het beste idee als eerste pony ;)
De puberteit komt er dan nog aan van zo een ventje.

Ik zou lekker nog even blijven dromen en hopen en dan over een jaartje of 2 een leuke merrie of ruin zoeken, die ook lekker beleerd is en alles al kent :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:21

Wat een verstandige vader heb je! Ik zou daar maar goed naar luisteren ;)

SylCris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 22:25

BoemPats schreef:
joeluna schreef:

:wow: Veel?!? Ik denk toch dat de gemiddelde shet wel wat meer dan 100 euro kost ( nee geen 50.000 euro en ja je hebt ze goedkoop maar voor een leuke grote shet ben je toch snel 300 euro kwijt ) :+
Ik zou wel even wachten.. wat meet sparen en eerst maar de 1ste doorkomen want dat is zwaar als je net van de basisschool komt en amper huiswerk krijgt. Vooral bij VWO ( mocht je dat halen )

Jaaaa.. dacht k ook al.
hoe sparen r komt niets in..

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:25

Het is natuurlijk niet heel erg slim om als je nog niet op de Middelbare school zit een pony te nemen, straks heb je echt véél meer huiswerk en je wilt je pony toch niet aandoen dat hij over een jaar alweer weg moet toch? Maar als je het dan toch echt wilt, overleg eens met de eigenaar of hij de pony niet voor je bezet wilt houden. Als je ook echt zeker bent dat je deze shet wilt. Want een hengst van 1 jaar, niet ideaal als eerste pony, en dan is 100 euro nog best wel veel. Ik zou het zeker niet doen en nog een paar jaar wachten, eens kijken hoe het gaat op het Atheneum.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:26

Gewoon mooi even wat ouder worden dus :) enne goed je best blijven doen op school!

SylCris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 22:26

BoemPats schreef:
joeluna schreef:

Ik zou wel even wachten.. wat meer sparen en eerst maar de 1ste doorkomen want dat is zwaar als je net van de basisschool komt en amper huiswerk krijgt. Vooral bij VWO ( mocht je dat halen )

*Edit; spelfouten

Spelfouten ik of jij!?

SylCris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 22:28

ZeSteigert schreef:
Het is natuurlijk niet heel erg slim om als je nog niet op de Middelbare school zit een pony te nemen, straks heb je echt véél meer huiswerk en je wilt je pony toch niet aandoen dat hij over een jaar alweer weg moet toch? Maar als je het dan toch echt wilt, overleg eens met de eigenaar of hij de pony niet voor je bezet wilt houden. Als je ook echt zeker bent dat je deze shet wilt. Want een hengst van 1 jaar, niet ideaal als eerste pony, en dan is 100 euro nog best wel veel. Ik zou het zeker niet doen en nog een paar jaar wachten, eens kijken hoe het gaat op het Atheneum.

Jj hebt gelijk maar k denk niet dat mijn ouders t goed vinden als k ga mailen zomaar...

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:33

Daarom vraag je het toch ook aan je ouders voordat je uberhaupt de hoop zet op een pony... :+

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:34

Ik wou ook altijd een shetlander, maar ik mocht nooit een pony...
Nu ben ik jaren later en heb ik een geweldig shettenventje :)
Geduld is een schone zaak ;)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:54

SylCris schreef:
ZeSteigert schreef:

Jj hebt gelijk maar k denk niet dat mijn ouders t goed vinden als k ga mailen zomaar...

Dan vraag je het toch?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:55

BoemPats schreef:
joeluna schreef:

*Edit; spelfouten

Er worden best veel shetten gratis aangeboden, dus 100 euro is helaas best veel voor een shet. Zeker voor een hengst. 300 euro krijg je nu mss met mazzel als je shet heel mooie papieren heeft en goed met kinderen is.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:29

Joeluna: Ik snap wel dat je hem meteen wil, maar 100 euro voor een shetlander vind ik best veel. Licht er trouwens ook aan wat hij allemaal kan, en wat wil je ermee doen? Mennen of alleen mee kroelen. Want voor 50 euro vindje op marktplaats ofzo ook leuke schattige shetlanders die ook nog eens kunnen mennen of waar kinderen op kunnen rijden. Ik zou persoonlijk wel gaan voor een ruin of merrie i.v.m pensionstallingen die er moeilijk over doen
[/quote]

Boempats: :wow: Veel?!? Ik denk toch dat de gemiddelde shet wel wat meer dan 100 euro kost ( nee geen 50.000 euro en ja je hebt ze goedkoop maar voor een leuke grote shet ben je toch snel 300 euro kwijt ) :+

*Edit; spelfouten[/quote]

Capopjekop: Er worden best veel shetten gratis aangeboden, dus 100 euro is helaas best veel voor een shet. Zeker voor een hengst. 300 euro krijg je nu mss met mazzel als je shet heel mooie papieren heeft en goed met kinderen is.[/quote]

Joe luna: Jaa, ben ik het helemaal mee eens. Het is echt niet waar dat je voor €30,- geen leuke shetlander hebt. €300,- is al helemaal overdreven veel. Echt waar, er zijn genoeg leuke ponys voor minder. Er staan voor €300,- ook gewoon b en c pony's op voor dat geld!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:03

Uhm... Joe Luna... Geef je nou aan dat je het eens bent met je eigen opmerking? :\