ik wil het zo zo zooooo graag dat ik er gek van word!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxhannah013

ik wil het zo zo zooooo graag dat ik er gek van word!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 23:29

Hallo allemaal,

ik ben al heel mijn leven een paardengek, en elk paardengek wil natuurlijk een eigen paard.
maarja,, soms heb je van die ouders die er wat anders over denken...

ik kan namelijk een paard gratis stallen bij mensen die ik ken.
en alsnog mag het niet van mijn ouders..
ze zeggen dat ze het wel kunnen betalen, maar ze willen de verantwoordelijkheden niet..
ze zijn bang dat de dierenarts kosten te hoog oplopen.

ik word soms ook HE-LE-MAAL GEK van mezelf, dat ik bijna nergens anders meer aan kan denken..
ik heb een heel schema gemaakt voor mijn ouders, waar is denkik z'n 3 maanden elke avond mee bezig ben geweest.
de heletijd info opzoeken, berekenen wat goedkoper is en noem maar op..
maar mijn moeder wou het schema nieteens zien..

maar even later kwam mijn vader mijn kamer binnen en begon het mij ( voor de zoveelste keer.. ) uit te leggen waarom ze het niet willen..
dus ik moest huilen.. gewoon omdat ik weet dat ik het aankan, en ik het zo graag wil!!
hij wou dus graag het schema zien die ik had gemaakt ( was even een momentje van hoop ;p )
en ik was heel serieus met tranen op mijn wangen, en hij begon gewoon te lachen.. :(
maaaar hij had wel gezegt dat ik goed bezig was, en het goed was dat ik op deze manier aant het werk was gegaan.
hij wou dat ik een schema ging maken over hoe ik het ga combineren met school.
maar ik was hem voor want ook dat schema had ik al gemaakt.. :)
nu wil hij dat ik me ga verdiepen ik het voer, dus hoeveel, hoe duur per maand en per week.

is dit een goed teken? heb ik nog een kans? of is dit gewoon onzin?

2 jaar geleden zeiden ze dat ik eerst moest bewijzen dat ik het er voor over heb.
dus ben ik verzorgpony's gaan zoeken.
daar ben ik echt met weer en wind naartoe gegaan, ook toen mijn moeder zei dat ik het niet moest doen.
toch ging ik, door de regen sneeuw en hagel ( had er zelfs blauwe plekken van, en bleek de eigenaar er niet te zijn, kon ik nog terug ook!! )

dit moest ik gewoon even van me af schrijven, miss tips voor mijn ouders??
reacties van " ophouden en ga lekker naar je verzorgpony's '' hoef ik niet want daar vraag ik niet om ;p

i won't give up

120941

Re: ik wil het zo zo zooooo graag dat ik er gek van word!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:34

Noooit opgeven mijn ouders deden precies het zelfde gewoon door blijven gaan en nooit opgeven maak een power point wat de voordelen van jou zijn maak je eerst een deel van hoe het nu is en dan een deel van hoe het eruit zal zien als e eigen paard ponybhebt veelnsucces

Vjestagirl

Luister eens echt naar je ouders. Ze hebben namelijk wel gelijk, een paard houden is duur. Je kunt nu wel goedkoop, goedkoper, goedkoopst berekenen, maar wat als jouw paardje straks een allergie blijkt te hebben en het aller duurste voer nodig heeft? Reken per jaar maar een spaarpotje van €500 mee aan onverwachte dierenartskosten, als je geluk hebt heb je het niet nodig, maar een bezoekje is vaak duur.

En het pakt altijd duurder uit dan je denkt en het kost meer tijd dan je denkt.

Mischien kun je die tijd die je nu steekt in dingen uitzoeken beter stoppen in klusjes waarmee je wat geld kunt verdienen, zodat je later als je groot bent zelf een paard kunt kopen?

SmartBH

hihi wel leuk dat je zo wil doorzetten, maar inderdaad kan je je ouders misschien overtuigen als je het gehele kostenplaatje van alles in kaart brengt. Je ouders moeten het kunnen betalen want een paard tjah kost nu eenmaal veel geld. Die gratis stalling waarover je spreekt ben je daar helemaal zeker van? Want als je per maand stalling zou moeten betalen maakt dit veel uit. Ik zou zeggen probeer alles in kaart te brengen en dan maar hopen op het beste ? Op een jaar mag je toch 4000 euro rekenen voor een paard (stallingsgeld per maand erbij) en dan is het nog een jaar waarin er niks gebeurd qua gezondheid van het paard. Dus ergens moet je ook begrip opbrengen voor je ouders als ze dit niet kunnen / willen betalen, het gaat om heel veel geld. Maar ik hoop op het beste voor je !

Edit: het feit dat je ouders nu toch de moeite doen op het eens te bekijken, is omdat ze het misschien toch aan het overwegen zijn maar ze zeker willen zijn van de financiële kant. Het zou erg zijn moest je in een situatie belanden waarin je je paard zou moeten verkopen omdat je het financieel niet meer aan kan.
Laatst bijgewerkt door SmartBH op 03-01-13 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:36

Mijn ouders hadden het er ook niet voor over. Dus ik heb mijn tijd afgewacht en uiteindelijk mijn paard zelf gekocht. Op een moment dat ik het financieel kon onderhouden....

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:37

Ik snap dat je het graag wilt, wie niet op jouw leeftijd, maar zolang je niet 300euro in de maand nu al overhoud moet je niet een paard kopen. Gratis stalling is heel leuk maar kan ook zo over zijn en dan zit je wel met stallingskosten die dus zomaar 300per maand kunnen zijn. Maw ik geef je ouders wel gelijk dat ze heel erg voorzichtig zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:38

gewoon blijven proberen, alles op een rijtje zetten, ga eens googlen bij een hooi/voordroog/kuil verkoper/handelaar in de buurt, bix is ongeveer 12 euro per zak en daar doe je een maand mee :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:38

Waarom wil je geen verzorg pony? Omdat je dan niet kan zeggen "ik heb mijn eigen paard?"
Als je hier door lekker kan rijden en kan doen alsof je een eigen paard hebt, wat maakt het dan uit dat hij op papier niet van jou is? Als je moeder er niet eens naar luistert, hoe krijg je haar zo ver om ooit een pony te kopen?

Maak jezelf gelukkig en zoek een verzorgpony of een lease pony. Er zijn er zat waar je gewoon altijd naar toe mag en alles mee mag.

xxhannah013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 23:41

ik ga direct beginnen met een powerpoint!!
en mijn ouders rn ik weten dat het veel geld kost, maar dat is het probleem niet.
wel bv als het paard een operatie moet, of idd een allergie heeft.

ik hoef ook ecjt niet meteen het antwoord van " och meisje, wat een goede berekening, nu mag je een paard " maar alleen het stukje hoop dat mijn vander gaf door te zeggen dat ik me maar eens moest gan verdiepen in het voer.

bedankt allemaal!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:42

xxhannah013 schreef:
en mijn ouders rn ik weten dat het veel geld kost, maar dat is het probleem niet.

ik hoef ook ecjt niet meteen het antwoord van " och meisje, wat een goede berekening, nu mag je een paard " maar alleen het stukje hoop dat mijn vander gaf door te zeggen dat ik me maar eens moest gan verdiepen in het voer.

bedankt allemaal!

Dus het is een probleem als je paard een allergie blijkt te hebben of een operatie zou moeten?

xxhannah013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 23:43

Frederieke_ schreef:
gewoon blijven proberen, alles op een rijtje zetten, ga eens googlen bij een hooi/voordroog/kuil verkoper/handelaar in de buurt, bix is ongeveer 12 euro per zak en daar doe je een maand mee :)

welk merk voer heb jij? en waar koop je dat?

xxhannah013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 23:43

Vjestagirl schreef:
xxhannah013 schreef:

bedankt allemaal!

Dus het is een probleem als je paard een allergie blijkt te hebben of een operatie zou moeten?

ja, ze zijn dan bang dat de dierenarts kosten heel erg hoog worden..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:44

Dat worden ze dan ook. Een koliek operatie kan zo een paar duizend euro kosten. Mijn paard is ooit ziek geworden, weekje ziek geweest, kosten: €500,-. Als je nu al weet dat je het niet kan betalen om een dier medische zorg te geven als het nodig is, kun je er maar beter niet aan beginnen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:45

Dat is ook zo! Een paar duizend euro is niks hoor bij een fikse koliek en opname in een kliniek..

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:46

maar als je paard geopereerd moet worden zijn die kosten ook heel hoog. dat is gewoon een feit, waar je wel rekening mee moet houden. je bent gauw tussen de 2/3 duizend euro kwijt.

oudaccountx

Wil je het voer en de overige kosten zelf betalen? Of 'eis' je dat je ouders dat doen?

minajtje

maar als je paard geopereerd moet worden zijn die kosten ook heel hoog. dat is gewoon een feit, waar je wel rekening mee moet houden. je bent gauw tussen de 2/3 duizend euro kwijt. en dat is dan weinig.
sorry, dubbele post. zie ik nu pas.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:47

Zoals Vjesta nu zegt, als alleen dat het probleem is, kan je misschien de oplossing paardenverzekering aandragen :) scheelt je een hoop namelijk, maar 20% van de kosten voor jezelf. neemt echter niet weg dat het nog behoorlijke bedragen kunnen worden, en je die wel echt moet kunnen betalen :j !

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:48

Celiien schreef:
Zoals Vjesta nu zegt, als alleen dat het probleem is, kan je misschien de oplossing paardenverzekering aandragen :) scheelt je een hoop namelijk, maar 20% van de kosten voor jezelf. neemt echter niet weg dat het nog behoorlijke bedragen kunnen worden, en je die wel echt moet kunnen betalen :j !

Verzekering is ook duur. Als je echt alles verzekerd wilt hebben kost dat je ook een paar 100 euro per jaar.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:49

Je hebt de goede instelling meid, hou vol :D

je bent net mij en mij is het ook gelukt op mijn 15e hihi. Had ik ook nooit gedacht want het was altijd nee. Was ik nooit boos om want het is ontzettend logisch!! Maar toen ze het idee hadden dat ik de verantwoordelijkheid aan kan, de kosten aan kan en hun ook bereid waren om als een soort laatste hulp achter me te staan kon het. Toen accepteerde ze ook dat je niet alles kan over zien. Natuurlijk kan het voorkomen dat ik hem weg moet doen, je weet nooit wat er gebeurt. Maar dat is het leven, je moet goed nadenken maar je kan niet alles tot in de puntjes controleren.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 03-01-13 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:49

Vjestagirl schreef:
Celiien schreef:

Verzekering is ook duur. Als je echt alles verzekerd wilt hebben kost dat je ook een paar 100 euro per jaar.

Meer, ik ben nu 35,- per maand kwijt :+ Maja, dan ben ik wel voor alles verzekerd, tegen een risico van 20%. Kijk er worden tips gegeven 'maak een potje ipv de verzekering, zet wat opzij'. Maar wij hebben gemerkt na 2/3 jaar dat het gewoon niet zo werkt bij ons, dus vandaar de verzekering :j

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:53

Leuk dat je een schema maakt enzo. Maar heb je ook al gedacht aan extra kosten, vorig jaar heb ik meer als €500 aan dierartskosten moeten maken. Dus daar moet je natuurlijk ook wel geld voor hebben.

xxhannah013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 23:55

ja, ik heb alles in het schema staan. ook onverwachte kosten, eenmalige kosten ( tot het ooit kapot gaat natuurlijk:p ) en maandelijkse kosten en jaarlijkste kosten

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:55

Heb je ook gedacht aan vervoer?
Laatst bijgewerkt door Kimberly520 op 03-01-13 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:55

xxhannah013 schreef:
ja, ik heb alles in het schema staan. ook onverwachte kosten, eenmalige kosten ( tot het ooit kapot gaat natuurlijk:p ) en maandelijkse kosten en jaarlijkste kosten

Hoeveel heb je staan voor alles :)?