penny meisjes, waarom zo erg?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

haat jij penny meisjes?

ja
77 (43%)
nee
100 (56%)

Totaal aantal stemmen: 177

Weidemaatje

penny meisjes, waarom zo erg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 13:15

de meeste zeggen steeds iets over penny meisjes en dat ze vervelend of zo iets zijn, maar waarom eigenlijk? wat is er zo erg aan penny meisjes?

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 13:25

kan iemand het me uitleggen?

Levidepevi

Re: penny meisjes, waarom zo erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:28

Nu schaam ik me maar.. ik ben een pennyjongen!

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 13:29

Levidepevi schreef:
Nu schaam ik me maar.. ik ben een pennyjongen!

maakt tog niet uit!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:30

bedenk maar eens wat het woord 'penny' eigenlijk wilt zeggen.

heeft niets met leeftijd maar met gedrag te maken.

een 13-jarige die verantwoord met een eigen pony omgaat en geen gekke dingen doet zal niet snel penny genoemd worden.

de 13-jarige die meent alles te weten en ondertussen onverantwoorde dingen uithaalt is weer wel een penny

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:32

Omdat het gewoon irritant is maar af en toe best wel grappig.
Als je bv. 11 bent en je zegt dat je met je paard/pony die een wilde, zwarte Arabische hengst waar jij de enigste bent die er mee kan rijden en je er 1.50m mee springt, dat is dus een penny-opmerking.

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 13:33

Amaris schreef:

een 13-jarige die verantwoord met een eigen pony omgaat en geen gekke dingen doet zal niet snel penny genoemd worden.

de 13-jarige die meent alles te weten en ondertussen onverantwoorde dingen uithaalt is weer wel een penny

maar penny.nl dacht ik! of is dat het ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:34

Amaris schreef:

Precies :j
Echt niet elke 13 jarige is een pennymeisje, maar meisjes zoals in dit topic: [VVDD] Wat kinderen toch allemaal niet bedenken. zucht...
Dat zijn zeker penny meisjes, en waarom dat vervelend is snapt iedereen denk ik :)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:35

penny.nl heeft niks met penny-meisjes te maken ;)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:35

Penny's, lieve kleine kindertjes die nog vol fantasieën zitten over wilde hengsten en toekomstdromen, terwijl ze nu sowieso eigenlijk al alles beter weten (en kunnen) :j

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 13:38

_AlMaraam_ schreef:

ow! want ik ben lid van penny.nl, dus ik schaamde me! maar dat heefd er eigenlijk niks mee te maken dus!

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:41

paardjeanouk schreef:
_AlMaraam_ schreef:

ow! want ik ben lid van penny.nl, dus ik schaamde me! maar dat heefd er eigenlijk niks mee te maken dus!

:P Dat komt nog wel, dan heb je het er met een vriendin over en krijg je 'weet je nog, dat we de penny lazen, goeie ouwe tijd, wat waren we schattig en naïef toen heah' :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:47

Haten is een veel te groot woord voor het irritante gedrag van een pennymeisje. Maar er heel blij mee zijn, nee dat niet. Het zijn meestal meisjes, soms jongens die een paard of pony van een ander zien als van hunzelf. Weten alles beter, kunnen de wildste paarden aan met rijden, doen soms dingen met de pony van iemand anders zonder dat dat mag. En zo kan ik nog wel even door gaan. :j .

Lang geleden ver voor je geboren bent was het lezen van de penny vaak de mogelijkheid om zo dicht mogelijk bij een pony te kunnen komen. Internet was er nog niet dus veel kinderen wisten heel zeker wat in de penny stond was waar. Ook de meest ongelooflijke verhalen en deden dat dan na bij hun eigen of andermans pony. {:)-:

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:21

Penny's.. Ik ben er niet zo gek op. Maar vind het nou wel weer leuk om te tutten met een pony :+ Moet het beessie zelf het ook wel leuk vinden, maargoed...
Het grappigst is nog wel Penny meisjes die zelf niet op paardrijden zit en van die opmerkingen maken. Heb ik vroeger waarschijnlijk ook wel een keer gedaan, proberen slim een opmerking te maken is het fout. Maar de penny's die andermans wei in kruipen en de pony gaan bewerken ~~}>

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:47

penny meisje,,ooo praat me er niet over,ik wil niet ieder meisje over 1 kam scheren maar ik zocht iemand om op mijn paard te rijden.dus advertentie gezet,natuurlijk vergeten een leeftijd er bij te zetten.reageert er een meisje die zegt dat ze 14 jaar was en al 11 jaar ervaring had,,,oke,,,.maar ik dacht laat maar komen. hier op stal grote verhalen dat ze al paarden van andere mensen had door gereden en paarden zadelmak had gemaakt,ba,bla,bla,, ik dacht volgens mij heb ik een tweede adelinde op stal.proberen maar dus, ik geloof dat ze na 3 keer rijden al er van af zag want het paard was toch niet geschikt voor haar zei ze,,nee,,ze kon het paard niet eens fantsoenlijk sturen.terwijl hij prima te rijden is.later hoorde ik wel van andere mensen dat ze al menig paard bij andere mensen had vernield,in de zin van niet meer te sturen en vervelend.
ik probeer hier maar mee te zeggen,penny meisjes hebben een fantasie van heb ik jou daar,maar als het er op aan komt kun je er niks mee. nogmaals dit geld niet voor ieder meisje van deze leeftijd,er zullen er ook heus meiden zijn van die leeftijd die de sterren van de hemel rijden,maar die hoor je dan niet zo groots praten over zich zelf.

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:51

Is trouwens wel grappig, ik rij vanaf mijn 7e en ik heb demojnstratief noooit de penny gelezen omdat ik dat altijd zo dom vond hahah.. Of ik pennymeisje was weet ik niet.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:00

Ach, wat kunnen we ons weer druk maken om Pennymeisjes. Ik denk eerlijk gezegd dat de meeste hier wel Pennymeisjes zijn geweest. Ik in ieder geval wel en dat boeit me echt niet, groei je vanzelf overheen! Ik ben toen ik 12 was ook wel eens op een Shetlander zonder zadel naar buiten geweest, hele dagen op de manege gehangen en gedaan alsof alle pony's mij het liefste vonden. En ja, ook de Penny gelezen. Wees maar niet bang hoor, mijn paard heeft op dit moment geen roze strikjes in zijn manen. ;)

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:36

Voordeel, ik ben net voor m'n twaalfde verjaardag begonnen met paardrijden :) En ben tijdje geleden op bokt gegaan, gelezen wat penny meisjes waren en ik dacht: Okee, dat is dus niet de bedoeling. Zie mezelf nog niet vrolijk iemand anders wij in huppelen met m'n vaders scheerapperaat en een schaar in m'n broekzak om de pony is mooi te gaan bewerken. := Penny's vind ik helemaal niet erg als het maar lieve pennys zijn :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:37

waarom nou meteen "haat jij pennymeisjes" ... Ik haat niet. Ik erger me ergens aan ofzo, maar haten, nee

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:38

Het is tegenwoordig dat alles wat "roze" is, meteen Penny wordt genoemd.

Dat er kinderen kijken naar je paard, hem willen aaien of wat dan ook is allemaal niet erg... Stel jij wil voor je pony alles roze, prima... Maar de echte "ik moet paarden redden"penny's zijn gewoon "gevaarlijk". Voor paarden en voor zichzelf... Het is vooral dat ze niet nadenken en geen idee hebben wat er werkelijk gebeurd (Stel een pony staat op een kaal stukje omdat hij snel hoefbevangen is ==> "Zielig"...) en dat soort dingetjes. Zolang ze geen rare acties hebben, vind ik het gewoon "schattige kindjes" ;)

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 13:34

xTesslove schreef:
Is trouwens wel grappig, ik rij vanaf mijn 7e en ik heb demojnstratief noooit de penny gelezen omdat ik dat altijd zo dom vond hahah.. Of ik pennymeisje was weet ik niet.

haha!

Jasminaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:42

DeniseES schreef:
Penny's, lieve kleine kindertjes die nog vol fantasieën zitten over wilde hengsten en toekomstdromen, terwijl ze nu sowieso eigenlijk al alles beter weten (en kunnen) :j

zeer mooi verwoord :j
op penny.nl zitten er idd veel (niet allemaal) van dat soort kinderen, nog een graadje erger zijn de kinderen die ook nog eens ALLES zielig vinden :n

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 13:54

Nagya schreef:
DeniseES schreef:

zeer mooi verwoord :j
op penny.nl zitten er idd veel (niet allemaal) van dat soort kinderen, nog een graadje erger zijn de kinderen die ook nog eens ALLES zielig vinden :n

ik zit op penny.nl en ben geen penny meisje hoor! :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:06

Ach je hebt Penny's en je hebt Penny's. Dus niet alle Penny's over één kam scheren.

De leuke Penny's:
Meisjes/jongens die gezellig bijna dagelijks op de manege komen. Super blij zijn als ze ergens iemand mee kunnen helpen.
Lekker tutten en borstelen.
Lief zijn voor de paarden en weten hoe het "hoord".

De Penny's die je niet op stal wilt hebben:
Kunnen alles beter.
Hebben de wildste verhalen
Knippen zonder schaamte de manen en staart eraf
Zien overal een verwaarloost dier in
Rijden ongevraagt op je paard....

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 14:12

kiki1976 schreef:
Ach je hebt Penny's en je hebt Penny's. Dus niet alle Penny's over één kam scheren.

De leuke Penny's:
Meisjes/jongens die gezellig bijna dagelijks op de manege komen. Super blij zijn als ze ergens iemand mee kunnen helpen.
Lekker tutten en borstelen.
Lief zijn voor de paarden en weten hoe het "hoord".

De Penny's die je niet op stal wilt hebben:
Kunnen alles beter.
Hebben de wildste verhalen
Knippen zonder schaamte de manen en staart eraf
Zien overal een verwaarloost dier in
Rijden ongevraagt op je paard....

gelukkig! want dan ben ik een leuke penny! *D