Bijrijder shet bijdrage

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarMarieke

Bijrijder shet bijdrage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 21:41

Hoihoi mensen,

Ik weet niet of dit hier goed staat..

Ik zat eens te denken hoeveel geld je moet vragen voor een bijdrage van het bijrijden van een SHETLANDER, voor shetlanders vraag je natuurlijk minder dan een goed topvolbloed paard. Dus nu wilde ik graag weten wat jullie zouden vragen (Stalling op de manege is 327,- voor paard 285,- voor pony)

Hoor het graag :) (Snel)

Groetjes mij
(_)(_)(_)-jes van Anne (GEEN SHETLANDER ;p)

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:47

ik heb een fries een kwpn'er en een hetlander x ijslander als verzorgpony's maar ik hoef daar niks voor te betalen en als ik 2 keer per week uitmest (2 stallen) dan heb ik 1 keer per week gratis prive les :D . hier een paar foto's dan kan je een beetje zien hoe ze der uitzien. fries Afbeelding kwpn'er Afbeelding en shet x ijslander Afbeelding

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:49

De prijs van de stalling lijkt mij niets uit te maken, maar eerder wat mag er met de pony voor hoeveel dagen, wat zijn de faciliteiten, mogen er wedstrijden gereden worden, mag er naar buiten gegaan worden. Wat kent de pony, is het een pony om dingen van te leren, of een pony die dingen moet leren?

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 21:52

FemkeRoosje schreef:
De prijs van de stalling lijkt mij niets uit te maken, maar eerder wat mag er met de pony voor hoeveel dagen, wat zijn de faciliteiten, mogen er wedstrijden gereden worden, mag er naar buiten gegaan worden. Wat kent de pony, is het een pony om dingen van te leren, of een pony die dingen moet leren?

De pony is er nog niet ;) Maar komt misschien nog. Maar ik heb al een paard waar we 327,- per maand voor moeten betalen dus we kunnen niet in ons eentje nog een shetlander erbij betalen. Dus moeten we eerst iemand vinden die kan meebetalen. Ze zou naar buiten mogen. En het wordt anders zeker een bomproof. Wedstrijden zouden ook mogen. Alleen weet niet of een shet dat kan ;p

MaNdiii

Re: Bijrijder shet bijdrage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:56

Heeft het in dat geval dan wel zin om een Shetlander te kopen. Want wat ik nu begrijp is dat je liever met zijn tweeën de pony onderhoud. Ik zou zelf niet heel veel vragen ze helpen jouw namelijk. Als ze afentoe het voer betalen, eigen les enz. dan is dat in mij opzicht meer dan zat. Iig niet meer dan 35-50 euro zou ik doen. ( en vind dat nog teveel)

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:57

Als je geen shet kunt betalen waarom wil je er dan een kopen??

Edit: Ik zou iig geen pony erbij kopen als je dan afhankelijk bent van een leaser. Als diegene stopt zit je alsnog zelf met de kosten

paardjuhh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:59

MarMarieke schreef:
Hoihoi mensen,

Ik zat eens te denken hoeveel geld je moet vragen voor een bijdrage van het bijrijden van een SHETLANDER, voor shetlanders vraag je natuurlijk minder dan een goed topvolbloed paard. Dus nu wilde ik graag weten wat jullie zouden vragen (Stalling op de manege is 327,- voor paard 285,- voor pony)

Groetjes mij

Ik vind het altijd vreemd als iemand een bijdrage vraagt aan iemand die iets voor je doet. Je zou eigenlijk moeten denken, dat de eigenaar de bijrijder betaald. ( niet dat dit moet maar dat lijkt mij logischer ) Hij of zij werkt voor je dus dan zou iemand moeten betalen om voor je te werken ???? Beetje vreemd he, maar dat us mijn mening. Ik weet miet hoe het bij jullie zit maarja..

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 22:02

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 22:03

paardjuhh123 schreef:
MarMarieke schreef:
Hoihoi mensen,

Groetjes mij

Dat lijkt mij ook logischer, maar iedereen in mijn omgeving zegt dat de bijrijder hoort te betalen..
Ik vind het altijd vreemd als iemand een bijdrage vraagt aan iemand die iets voor je doet. Je zou eigenlijk moeten denken, dat de eigenaar de bijrijder betaald. ( niet dat dit moet maar dat lijkt mij logischer ) Hij of zij werkt voor je dus dan zou iemand moeten betalen om voor je te werken ???? Beetje vreemd he, maar dat us mijn mening. Ik weet miet hoe het bij jullie zit maarja..

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:03

MarMarieke schreef:
FemkeRoosje schreef:

De pony is er nog niet ;) Maar komt misschien nog. Maar ik heb al een paard waar we 327,- per maand voor moeten betalen dus we kunnen niet in ons eentje nog een shetlander erbij betalen. Dus moeten we eerst iemand vinden die kan meebetalen. Ze zou naar buiten mogen. En het wordt anders zeker een bomproof. Wedstrijden zouden ook mogen. Alleen weet niet of een shet dat kan ;p

Als dat de reden zou zijn vind ik eigenlijk dat je het sowieso niet moet doen.
Wat betreft prijs over het algemeen zie ik veel mensen die rekening houden met de dingen die ik eerder noemde.

Edit: Omdat ik persoonlijk eigenlijk vind dat je niet afhankelijk moet zijn van een bijrijder voor het onderhoud van de pony. Wat als je bijrijder stopt, of er toch kosten omhoog gaan? Het zou erg jammer zijn als je dan de pony weer moet verkopen natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door FemkeRoosje op 28-06-12 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:04

paardjuhh123 schreef:
MarMarieke schreef:
Hoihoi mensen,

Groetjes mij

net zoals dat ik niet voor mijn 3 verzorgpaardjes hoef te betalen

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 22:04

hipkippie schreef:
Als je geen shet kunt betalen waarom wil je er dan een kopen??

Edit: Ik zou iig geen pony erbij kopen als je dan afhankelijk bent van een leaser. Als diegene stopt zit je alsnog zelf met de kosten

Ik ben niet helemaal afhankelijk, we zouden het wel kunnen betalen.. Maar het is wel duur snap je..

xnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:06

Ik vind het eigenlijk wel ergens logische dat mensen betalen voor het rijden van iemands paard.

dat zorgt er toch voor dat diegene meer verantwoording opzich neemt. of hoe ik dat ook moet zeggen.
tenminste dat is wat ik zoal hier tegen kom in de paardenwereld.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:06

Dat ligt aan de reden waarom jij je paard verleasd vind ik. Als je echt iemand nodig hebt en die moet speciale dingen doen is anders als dat je niet perse een verzorger nodig hebt maar je paard ter beschikking stelt aan iemand om er op te rijden. Plezier van een eigen paard zonder de onkosten die erbij komen. Daar mag een verzorger vind ik best wat aan mee betalen

paardjuhh123 schreef:
MarMarieke schreef:
Hoihoi mensen,

Groetjes mij

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:07

Maar als t te duur is kun je het toch beter bij 1 paard houden?

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 22:13

hipkippie schreef:

Lees bericht wat hierboven ergens staat.. Het is niet echt te duur

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:13

hipkippie schreef:
Dat ligt aan de reden waarom jij je paard verleasd vind ik. Als je echt iemand nodig hebt en die moet speciale dingen doen is anders als dat je niet perse een verzorger nodig hebt maar je paard ter beschikking stelt aan iemand om er op te rijden. Plezier van een eigen paard zonder de onkosten die erbij komen. Daar mag een verzorger vind ik best wat aan mee betalen.

Dan vind ik het inderdaad redelijk om mee te betalen, omdat jij wel de spullen gebruikt en gebruikt maakt van een pony met al het plezier erbij maar niet de lasten en onkosten.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:20

Persoonlijk vind ik 285 euro per maand nogal veel stalgeld voor een simpel shetje..
Voor een shet kun je niet echt een hoge bijdrage vragen vind ik. Dan houdt het bij 50 euro per maand echt wel op naar mijn mening.
Wat is je doel verder met de shetlander? Ga je er mee mennen? Of er zelf ook op rijden?

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:21

MarMarieke schreef:
hipkippie schreef:

Lees bericht wat hierboven ergens staat.. Het is niet echt te duur

Heb ik gedaan maar je zegt zelf dat je niet in je eentje nog een pony erbij kunt betalen ;)
En later dat je niet afhankelijk bent maar t wel duur is.
Een pony in onderhoud is ook niet goedkoop en zeker niet als de da erbij moet komen.
Als jij dat duur vind, eigenlijk te duur in je eentje wat ik uit je bericht opmaak, zou ik t lekker bij je ene paardje houden en als je zo graag voor een shet wilt zorgen kun je toch beter zelf een shet leasen/verzorgen?
Ben je goedkoper uit en je kunt lekker met de shet bezig :)

paardjuhh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:22

Wrm wil je eigenlijk een shet erbij?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:48

Als ik heel eerlijk ben vindt ik het vreemd dat je een shet wil kopen maar alleen als je iemand vindt die mee betaalt. Waarom wil je de shet dan?
Wat is de bedoeling ermee? Daarnaast hoe ga je iemand vinden die wel wil meebetalen maar nog helemaal geen idee heeft voor wat hij gaat betalen want zal toch ook moeten klikken wie weet haken ze af als ze de shet leren kennen.
Daarnaast vindt ik 50 euro voor een shet te huren/lease of wat dan ook wel genoeg eigenlijk. Maar dan moeten ze hem wel minimaal 5 dagen per week ter beschikking hebben.

Want denk je eens in als het voornamelijk om het rijden gaat, ben je afhankelijk van kleine en jonge meiden, die kun je veelal niet alleen laten, dus of moet je er zelf bij zijn of de ouders moeten mee. Daarnaast zijn ze vrij snel te groot en zul je echt zo'n beetje van de 8 t/m 12 jarige moeten hebben, vindt daar maar een goede ouders bij die meerdere malen per week mee willen en kunnen. Ik weet niet of dat zo simpel is als je dan ook nog wil dat er mee betaald wordt.

paardjuhh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:56

Vind ik ook, en indd, welke ouders willen en kunnen 3/4/5 dagen in de week mee met hun kind om te helpen?? Ik vind dit idee niet echt handig hoor, srry

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 07:50

Oke, dankje x

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:03

Een bijrijder voor een shet is meestal jong, vanwege de lengte en het gewicht. Die kinderren hebben nog maar heel weinig zakgeld en de meeste ouders willen geen bijrijdshetlander betalen

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:09

Mee eens met hierboven :j