wat is een pennymeisje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

soraaybieber

wat is een pennymeisje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 13:48

haay,

ik lees heel vaak op bokt over ''pennymeisjes''
en sommige paarden eigenaren vinden ze onbetrouwbaar
wie kan mij uitleggen wat pennymeisjes zijn en waarom sommige paardeneigenaren ze niet leuk vinden?

ik was er gewoon nieuwschierig naar

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 13:54

Dat zijn bewetertjes die vooral foutieve informatie verspreiden. Pony's los laten lopen op de openbare weg is een typische pennystreek. Een pony op het balkon willen houden en groentesoep voeren helemaal :') Ook het kortwieken van de manen is zo'n streek. Daarnaast komen ze afspraken niet na en brengen ze hordes vriendinnetjes mee naar hun verzorgpony. Ook vinden ze alles Sielug! Het zijn vaak jonge meisjes met een fors redderscomplex, denkende dat alléén zei een bepaalde pony kan rijden. Meestal is dat een wilde zwarte Arabisch Volbloed hengst. Het zijn meisjes die denken de wijsheid in pacht te hebben, terwijl ze meestal geen benul hebben van wat ze aan het doen zijn. Er wordt aan de lopende band gelogen, meestal zijn dat verhalen die de reddersfantasie in stand houden, verhalen die regelrecht in de penny kunnen. Vandaar ook de diagnostische term. Penny's hebben ook totaal geen inzicht in de gevolgen van hun handelen.

Het pennyvirus bestaat er in vele vormen en maten en in vele gradaties. Vaak zijn de mensen die eraan lijden in de leeftijd 8-16, maar je komt ze tegen die al in de 20 zijn. Gelukkig zijn niet alle jonge kinderen penny's, maar helaas de meeste wel. Voordeel is dat wijsheid met de jaren komt, en wijsheid het middel is om het virus te bestrijden. Een rake klap van die Arabisch Volbloed kan daar ook aan bij dragen :')

Het pennyvirus schijnt ook een hoge comorbiditeit met dyslexie te vertonen, althans, als we het pennymeisje op haar woord moeten geloven. Een pennymeisje op haar woord geloven is sowieso geen goede zet.

EDIT: typo x2
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 20-05-12 14:16, in het totaal 2 keer bewerkt

eline1991

Re: wat is een pennymeisje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 13:58

Wahahaha goed omschreven s6801881!
Alleen vergeet je de altijd aanwezige roze spullen (in sommige gevallen paars)
en de altijd aanwezige elastiekjes om het liefst allemaal rechtopstaande staartjes te maken in de manen..

Dan heb je geloof ik het hele verhaal wel?
_/-\o_ :')

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 13:59

+:)+ like :D

edit: identieke smileys zijn stom

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:16

En vergeet de zwarte arabische hengst niet die ze zelf hebben getemd en die alleen zij kunnen rijden :))

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:17

Staat er al in ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:17

Ow, overheen gelezen :')

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:38

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:39

Hoeft niet... Kan ook zijn dat je roze gewoon een leuke kleur vind, alleen jammer dat het roze is want dan word je er wel eerder van verdacht ja :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:41

Soms kan penny ook op een goede manier gebruikt worden, meestal met een sarcastisch achtertoontje.

Een voorbeeldje heeft xVerax al gegeven :')

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:42

_O-
Ik ben een hele goeie voorbeeldgever :j

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:45

s6801881 schreef:
Dat zijn bewetertjes die vooral foutieve informatie verspreiden. Pony's los laten lopen op de openbare weg is een typische pennystreek. Een pony op het balkon willen houden en groentesoep voeren helemaal :') Ook het kortwieken van de manen is zo'n streek. Daarnaast komen ze afspraken niet na en brengen ze hordes vriendinnetjes mee naar hun verzorgpony. Ook vinden ze alles Sielug! Het zijn vaak jonge meisjes met een fors redderscomplex, denkende dat alléén zei een bepaalde pony kan rijden. Meestal is dat een wilde zwarte Arabisch Volbloed hengst. Het zijn meisjes die denken de wijsheid in pacht te hebben, terwijl ze meestal geen benul hebben van wat ze aan het doen zijn. Er wordt aan de lopende band gelogen, meestal zijn dat verhalen die de reddersfantasie in stand houden, verhalen die regelrecht in de penny kunnen. Vandaar ook de diagnostische term. Penny's hebben ook totaal geen inzicht in de gevolgen van hun handelen.

Het pennyvirus bestaat er in vele vormen en maten en in vele gradaties. Vaak zijn de mensen die eraan lijden in de leeftijd 8-16, maar je komt ze tegen die al in de 20 zijn. Gelukkig zijn niet alle jonge kinderen penny's, maar helaas de meeste wel. Voordeel is dat wijsheid met de jaren komt, en wijsheid het middel is om het virus te bestrijden. Een rake klap van die Arabisch Volbloed kan daar ook aan bij dragen :')

Het pennyvirus schijnt ook een hoge comorbiditeit met dyslexie te vertonen, althans, als we het pennymeisje op haar woord moeten geloven. Een pennymeisje op haar woord geloven is sowieso geen goede zet.

EDIT: typo x2

You make my day _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:46

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:48

Manegepaard schreef:
Made* :o

Hier is trouwens nog een voorbeeld:
[VSW] pony nemen

Pokemon :=

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:50

Manegepaard schreef:
Made* :o

Hier is trouwens nog een voorbeeld:
[VSW] pony nemen

haha thanks al wordt het sowieso have made bedenk ik me nu :+

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:10

Ik mis nu echt de 'vindikleuk' knop, haha. :))

Ikku97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:14

Gekopieerd (weet niet meer van wie maar staat overal op bokt!) :
Kenmerken van de Penny:

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

Haha, the hunt for the penny's begins!

Edit: Is het iemand opgevallen dat in dat topic van hierboven 'pokemon' niet zo goed is in spellen?
"EEN SHATELANDER DIE ETEN BIJNA NIKS EN ZE HEBBEN BIJNA GEEN PLAATS NODIG EN JE KAN ER OP RIJDEN, OF EEN SHETTE VEULEN?"

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:35

Ahah, moet nogsteeds lachen om die topics van 'pokemon'.
Verder kan je ook de zoekfunctie gebruiken, je zal dan vast een keer uitkomen op het penny topic, waar helemaal in staat wat een penny is!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:22

Vera het geweldige voorbeeld :')

s6801881, beter kan ik het niet omschrijven! :')

Kort gezegd. Penny's zijn dus (meestal kinderen) die denken dat ze alles kunnen en bijna geen rekening houden met mens/dier.

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:40

Zo hier zijn goeie voorbeelden, een meisje uit mijn klas denkt echt dat ze heel wat is/kan.
Dat is ook zo'n penny meisje!
Vraagt ze over de stal waar ik rijd; ik ga daar een keer rijden hebben ze daar ook bokkende of steigerende paarden?
ik; nee, wand die zijn tenminste goed opgevoed. (dom antwoord, i know)
zij; wat jammer zeg, maar die bij MIJ zijn wel opgevoed. (ik dacht zozo bij JOU!?)
ik; waarom gaan ze er dan ALTIJD vandoor?
zij; dat doet iedereen zelf hoor, dan gaat je pony lekker hard! (is helemaal niet zo)
Vraagt ze het nog een keer of ze er bokkende of steigerende paarden hebben.
ik; neehee!
zij; dat is ook saai zech

Ik heb haar een keer zien rijden, slecht!!
Mijn zusje is trouwens ook penny! Uitleg doe ik maar kort van wegen dat. ^
Roze elastiekjes,denkt dat ze goed doet/zit,wil alles alleen doen(kan ze niet), ga zo maar door.

Respect als je dat allemaal hebt gelezen!

Trouwens kan iemand me op een topic van pokemon helpen?
Ik kan niets vinden.

Jadeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:50

x_mayra schreef:
Zo hier zijn goeie voorbeelden, een meisje uit mijn klas denkt echt dat ze heel wat is/kan.
Dat is ook zo'n penny meisje!
Vraagt ze over de stal waar ik rijd; ik ga daar een keer rijden hebben ze daar ook bokkende of steigerende paarden?
ik; nee, wand die zijn tenminste goed opgevoed. (dom antwoord, i know)
zij; wat jammer zeg, maar die bij MIJ zijn wel opgevoed. (ik dacht zozo bij JOU!?)
ik; waarom gaan ze er dan ALTIJD vandoor?
zij; dat doet iedereen zelf hoor, dan gaat je pony lekker hard! (is helemaal niet zo)
Vraagt ze het nog een keer of ze er bokkende of steigerende paarden hebben.
ik; neehee!
zij; dat is ook saai zech

Ik heb haar een keer zien rijden, slecht!!
Mijn zusje is trouwens ook penny! Uitleg doe ik maar kort van wegen dat. ^
Roze elastiekjes,denkt dat ze goed doet/zit,wil alles alleen doen(kan ze niet), ga zo maar door.

Respect als je dat allemaal hebt gelezen!

Trouwens kan iemand me op een topic van pokemon helpen?
Ik kan niets vinden.

Ik heb het allemaal gelezen :))
Bij ons op de ponyclub zijn echt alleeeen maar pennymeisjes, echt om gek van te worden :P
Maar ik vind bokkende pony's ook leuk, ben ik nou een penny? :oo
Alleen krijg ik ze niet getemt en pennymeisjes wel :')

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:00

Ander iets is dat penny's altijd denken dat alleen zijzelf paarden kunnen opvoeden en redden. 1 van de dingen die ze andere ook altijd aanraden is een join-up. Ookal weten ze zelf nooit waar ze het over hebben.
Daarnaast heeftde penny geen respect voor grenzen. Hekwerken en stroomlint heeft weinig zin, en zal de penny niet uit de buurt van de paarden en pony's houden.
De Penny doet veel stiekum en neemt eigen spullen mee om andere paarden en pony's mee te bereiden zonder dat de echte eigenaar daar iets van af weet.

En zo kan je nog wel even doorgaan, maar kort samengevat: zeer irritant!

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:11

ik deed ooit vrijwilligerswerk op een manege
en ik zou de beginnertjes helpen zadelen.
komt er zo'n klein pennyding aangewandeld en gaat een ander meisje helpen, ik denk ik ga toch even kijken.
afijn zadel te ver naar achter, singel niet goed vast en ga zo maar door. dus ik pas dat aan (moeder van het ruitertje helemaal opgelucht.) zegt dat kind ik weet heus wel wat ik doe hoooooor!!!!! sammy en sjerokie (zo sprak ze het echt uit) zijn ook van mij (sammy en cherokee waren 2 manegepony's, een haf en een kruising denk ik en ong. 6 maten te hoog voor haar. bleek later dat ze er al meer "geholpen had" en bij allemaal lagen de zadels niet goed enz.
lieve pennymeisjes die alleen maar kijken en hun snater dichthouden heb ik geen problemen mee, maar soort van hierboven moesten ze verbieden.

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:24

Ik heb een paar topics en reactie's van pokemon gelezen, die spoort gewoon niet!
En als je naar die tijden kijkt, half 12 s'nachts half 1 s' nachts kwart voor 3..

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:36

penn meisjes denken ook dat zonder neusriem rijden dier vriendelijk is en dat in dat bit gaan zitten hangen...
of een hele strakke slof eraan is bij ons op de ponyclub erg bekend... :p