Hond mee naar Divoza? Help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Hond mee naar Divoza? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 12:00

Even een snelle vraag want ik ga zo al...
Weet ook niet of het goed staat.

Ik ga zo met een vriendin naar Divoza Enschede, maar er is hier niemand anders thuis behalve de hond. (Ouders weekend weg) dus ik vroeg me af of je je hond mee naar binnen mocht nemen bij divoza? :+

Misschien een gekke vraag, haha. Maar het is even van belang dat hij niet in de auto blijft straks...
Neem hem liever mee anders breng ik hem snel naar de buren... (Vind ze niet zo leuk, ze gaat liever met mij mee.)

Alvast bedankt!!

WendyBZ

Re: Hond mee naar Divoza?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:01

0594-512145 heb je zo antwoord.

saskiaojan

Re: Hond mee naar Divoza? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:02

Honden mogen volgens mij niet mee naar binnen....

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:03

Klopt ze mogen niet mee naar binnen

RianUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:03

ja mag maar staat van niet omdat ze niet willen dat er super veel honden komen. (in zoetermeer is dat zo iig)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:04

Zover ik weet mag het idd ook niet... :n vrij logisch ook.
Oftewel, hond bij de buren.
Maar kan ie niet even thuis blijven? onze honden blijven gewoon thuis hoor als ik ff weg ga.. ga ze echt niet elke kee meenemen :))

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:04

WendyBZ schreef:
0594-512145 heb je zo antwoord.

:j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:05

RianUnique schreef:
ja mag maar staat van niet omdat ze niet willen dat er super veel honden komen. (in zoetermeer is dat zo iig)

Je spreekt jezelf tegen?
Het mag, maar er staat van niet.
Oftewel, dan mag het dus gewoon niet als ze het niet willen..

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:05

vind het sowieso niet zo netjes om je hond een winkel in mee te nemen.
kan hij dan niet gewoon thuis blijven?

RianUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:07

MelanieB schreef:
RianUnique schreef:

Je spreekt jezelf tegen?
Het mag, maar er staat van niet.
Oftewel, dan mag het dus gewoon niet als ze het niet willen..

Nee hun spreken zichzelf tegen, het mag van de winkel wel maar er hangt een bord van niet..

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:18

In zoetermeer doen ze nooit moeilijk als wij binnen, zo lang die maar rustig is en aangelijnd

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:36

Ik vind het persoonlijk erg raar wanneer iemand denkt dat een hond mee mag een winkel in.
Zou een mooie boel zijn als iedereen dat deed...
Dat is niet 'gewoon', het is al raar dat je denkt dat zoiets moet kunnen....

Neem je buuf mee maar laat dat beest lekker een paar uurtjes thuis. Zolang dat niet een halve dag is, is er echt niets aan de hand. Moet ie maar tegen kunnen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 12:43

Nou heb enschede gebeld en het mag gewoon zolang hij op de arm of in de winkelwagen zit. Vind bovenstaande reactie beetje bot. Het is nog een pup... ik vraag het toch netjes? Er is helemaal niets aan de hand. Heb het gevraagd en het mag. bedankt voor jullie reacties.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:52

Hoezo bot? Het is waarschijnlijk een kwestie van normen en waarden.
Maar ik ben opgevoed met de mentaliteit dat dieren thuis blijven. Een hond neem je niet mee naar een supermarkt, niet mee naar de doe-het-zelf winkel, niet mee naar de ruitersportzaak, niet mee naar een restaurant. En nee, een hond neem je ook niet mee naar een erf waar een andere hond woont. Een hond laat je thuis.

Ik vind het best onfatsoenlijk om maar aan te nemen dat een winkel waar je naar toe gaat, dat prima zou vinden. Maar zelfs al vindt de winkelier het te accepteren onder voorwaarden - ik als mede-bezoeker van die winkel vind het écht onfatsoenlijk en kan me behoorlijk aan mensen met een dier in openbare/commerciële ruimtes ergeren. Houdt je huisdieren gewoon thuis.

En als je een pup (terecht) niet alleen thuis wilt laten, dan blijf je maar een keertje thuis. Divoza staat er volgende week ook heus nog wel.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:57

Ieder z'n eigen mening en opvoeding toch :j Heb mijn pup toen ook meegenomen naar Divoza, idd in een karretje :)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:22

hoewel hard gezegt ben ik het met dees eens.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:25

-Post verwijderd-
Laatst bijgewerkt door Astaloca op 04-02-12 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:28

Dees schreef:
Maar ik ben opgevoed met de mentaliteit dat dieren thuis blijven. Een hond neem je niet mee naar een supermarkt, niet mee naar de doe-het-zelf winkel, niet mee naar de ruitersportzaak, niet mee naar een restaurant. En nee, een hond neem je ook niet mee naar een erf waar een andere hond woont. Een hond laat je thuis.

Ik vind het best onfatsoenlijk om maar aan te nemen dat een winkel waar je naar toe gaat, dat prima zou vinden. Maar zelfs al vindt de winkelier het te accepteren onder voorwaarden - ik als mede-bezoeker van die winkel vind het écht onfatsoenlijk en kan me behoorlijk aan mensen met een dier in openbare/commerciële ruimtes ergeren. Houdt je huisdieren gewoon thuis.

En als je een pup (terecht) niet alleen thuis wilt laten, dan blijf je maar een keertje thuis. Divoza staat er volgende week ook heus nog wel.

ik kan me niet voorstellen dat je je ergert aan mensen die hun dier meenemen, en zie hier het probleem echt niet van in.
wat de een wel nomaal vind vind de ander niet normaal maar om het dan direkt als onfatsoenlijk te bestempelen gaat mij echt te ver

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:30

Giolli schreef:
Nou heb enschede gebeld en het mag gewoon zolang hij op de arm of in de winkelwagen zit. Vind bovenstaande reactie beetje bot. Het is nog een pup... ik vraag het toch netjes? Er is helemaal niets aan de hand. Heb het gevraagd en het mag. bedankt voor jullie reacties.

Had je er ff bij moeten zetten dat het een pup was :D had al ingedachten een grote hond ofzo.
Dan vind ik het wat anders dat je 'm meeneemt, deden wij ook vaker, gewoon wel op de arm dan, niet laten lopen. :j

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:32

Dees schreef:

Dat jij zo opgevoed bent, betekent niet dat het de algemeen geldende waarde is.

Hoezo 'Een hond neem je niet mee naar een supermarkt, niet mee naar de doe-het-zelf winkel, niet mee naar de ruitersportzaak, niet mee naar een restaurant. En nee, een hond neem je ook niet mee naar een erf waar een andere hond woont. Een hond laat je thuis' ? Wie bepaalt dat. Jij?
Laatst bijgewerkt door Diablo op 04-02-12 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:33

Nou, gelukkig heb je je antwoord al. :)

Hier bij ons in de paardenwinkel loopt er altijd een hond rond. :P Die is van de eigenaresse daar en die ligt dan gewoon op de mat of loopt soms met haar mee. Een oude is het. Nou en?

Sorry, maar als je je zo kan opwinden omdat iemand zijn hond mee neemt naar een winkel.. vind ik dat raar. Wat maakt het nu uit of er een rustige hond naast iemand loopt. Liever een rustige hond dan een blerend kind denk ik dan.

Waar ik werk komt regelmatig een man binnen met hond, zoals wel meerdere. Mij maakt dat echt niet uit. :=
Het is wat anders als ie blaft, gromt en weet ik veel wat. Ook het verschil tussen een malthezer en een deense dog vind ik nog een ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:37

Ik neem mijn hond overal mee naar toe, ook naar supermarkt en bakker en restaurant.
Sterker nog, als mijn hond niet welkom is dan kom ik ook niet.
Het is ook nog eens een grote lang harige duitse herder.

barb70

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:40

wat zo'n vraagje toch niet allemaal teweeg brengt. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:41

barb70 schreef:
wat zo'n vraagje toch niet allemaal teweeg brengt. :(:)

:) :)

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:54

Volgens mij mag dat wel hoor