Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
?Ess_Ramona schreef:Kies een paard waar jij een klik mee hebt, of het een grote pony of klein paard, maakt dan niet zo veel uit?
Hoe groot ben je zelf?
Terugkomend op je bovenstaande reactie.
Als je een D hebt niet, maar als je een grote pony/klein paard hebt word het wel werken, maar als je een paard dat het kan en leuk vind kan je er wel ver mee komen hoor

) Maar ik lees dat je vooral de dressuur in wilt? Maar aan de andere kant, als je een maatje wil waar je heel lang mee door kan, ook als je straks een vrouw van 21 bent, dan zal ik voor een paard gaan
Anne_Rock schreef:Is het misschien een idee om een E pony zo hoog mogelijk te rijden, te verkopen en als je 18 bent daar een leuk paard van te kopen? Ik rij zelf ook op een E pony maar vind dit met springen niet handig, de afstanden maken het gewoon niet zo makkelijk. Anders zou ik inderdaad gewoon voor een paard gaan, of het werkt ligt inderdaad ook aan wat voor een paard het is en of de klik er is.
doen we toch maar mooi samen.

Sizzle schreef:Precies de omgekeerde redenatie als de mijne![]()
Het ligt natuurlijk aan je eigen lengte, maar als je niet super lang wordt kun je op een E pony zonder problemen met de paarden meekomen en het kost je de helft minder in aanschaf voor een goede kwaliteit.
Ik zou dan wel voor een te klein gebleven spring gefokt paard gaan.
Ik heb een tijdje bij een springruiter gereden waarvan zijn meeste paarden nog geen 160cm waren, de kleinste 152. Deze gingen rustig voor topgeld weg naar internationale ruiters vanwege hun talent.
Daar kwam echt geen meetlint aan te pas.