Cap lijkt gigantisch

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maflinger1

Cap lijkt gigantisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 16:47

Hey,
Ik moet altijd met een cap rijden en op zich vind ik dat prima.
Het enige probleem is dat het er werkelijk niet uitziet bij mij. :+
Het lijkt echt of ik een gigantisch ding op mn hoofd heb.
Ik had eerst zo'n simpele Harry's Horse maar die paste totaal niet, nu heb ik Uvex en die zit goed.
Maar allebei lijken ze echt heel erg groot :')
Mijn hoofd is lang en smal.
Hier is een voorbeeld hoe het er uit ziet (in het echt ziet het er nog erger uit :P )
Ik heb mijn hoofd wazig gemaakt omdat ik nogal stoned keek
Klik
Weet iemand waarom mijn caps zo groot lijken en bij anderen (waaronder mijn moeder) gewoon normaal zitten?
Of heeft iemand hetzelfde probleem en de perfecte oplossing?
Bedankt alvast :)

_Caitje__

Re: Cap lijkt gigantisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 16:54

Ik denk dat het komt omdat je een klein/smal hoofd hebt. Je kan kijken voor een minder brede cap. Of 1 die een stukje verder loopt zeg maar, snap je wat ik bedoel?

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 16:59

vind het niet zo groot lijken hoor :D Het gaat toch om je veiligheid? En misschien een ander model kiezen?

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:00

De cap toont inderdaad een beetje groot dat kan komen doordat jij wat een smaller hoofd hebt, ik denk dat je daar erg weinig aan kan doen, misschien kijken naar een ander model.

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 17:02

Ik heb tot nu toe nog niet echt een smalle cap gevonden, die Uvex zit wel goed maar alle caps die ik tot nu toe heb gepast zagen er niet uit :') Behalve de GPA Speed Air, maar die is ook wel érg duur....
Maar toch bedankt voor de tips!
Mijn hoofd is trouwens niet klein, maat 58 :=
Ik ga trouwens ook echt niet zonder cap rijden, heb een paar jaar terug een hersenkneuzing gehad terwijl ik nog een cap ophad ook, dus als ik moet kiezen tussen lelijk of zonder cap ga ik toch voor lelijk :) Veiligheid boven alles :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 02:13

Het komt door je wat smallere hoofd :)

Geen idee hoe je dat aan moet pakken zeg :oo

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 18:31

Nee, ik weet het ook niet, iemand nog tips / ideeen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:34

Jup, dat komt omdat je hoofd als het ware ovaal is (lang en smal), in plaats van rond. Waarschijnlijk heb je ook wat ruimte links en rechts naast je hoofd, en drukt je cap wat op je voorhoofd?

Ik heb zelf dit probleem ook gehad, een passende cap vinden was enorm moeilijk. De enige die mij goed past is de Charles Owen AYR8 (draag hem op de foto's in mijn profiel), maar dat is ook geen goedkope cap :=

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:38

Is die je nu hebt verstelbaar?

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 18:45

Blijheid schreef:
Jup, dat komt omdat je hoofd als het ware ovaal is (lang en smal), in plaats van rond. Waarschijnlijk heb je ook wat ruimte links en rechts naast je hoofd, en drukt je cap wat op je voorhoofd?

Ik heb zelf dit probleem ook gehad, een passende cap vinden was enorm moeilijk. De enige die mij goed past is de Charles Owen AYR8 (draag hem op de foto's in mijn profiel), maar dat is ook geen goedkope cap :=

Jup dat heb ik ook! Dit is de enige cap die nog een beetje past, want mijn moeder wil ook niet beginnen aan dure caps als ik niet eens weet of mijn hoofd al is uitgegroeid. Maar bedankt voor de tip, ik zal hem onthouden! :)
Mijn cap is verstelbaar @xNK, maar dat verandert alleen de grootte zegmaar en niet of hij breder of smaller wordt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:46

Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Maar ik heb nu een mooie cap van Casco gevonden, deze
Die is verstelbaar met zo'n wieltje, van maat 50-55, en zelf heb ik maat 56, maar daardoor is de cap in de breedte dus best wel smal, en met het wieltje kan ik hem net groot genoeg draaien dat mijn hoofd en nog net in past.. perfect!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:47

Dat had ik eerst ook, had zo'n verstelbare van Horka.
Nu heb ik HH Proleather en is het probleem opgelost ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:48

maflinger1 schreef:
Blijheid schreef:

Jup dat heb ik ook! Dit is de enige cap die nog een beetje past, want mijn moeder wil ook niet beginnen aan dure caps als ik niet eens weet of mijn hoofd al is uitgegroeid. Maar bedankt voor de tip, ik zal hem onthouden! :)
Mijn cap is verstelbaar @xNK, maar dat verandert alleen de grootte zegmaar en niet of hij breder of smaller wordt.

Ik had dat ook altijd, maar met deze cap dus helemaal niet meer. Echt heerlijk, eindelijk een stabiele cap en geen druk meer op mijn voorhoofd *\o/*
Plus dat het ook veiliger is natuurlijk, een cap die echt goed past :j

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:48

maflinger1 schreef:
Blijheid schreef:

Maar een verstelbare word in de totale omvang van je hoofd aangepast, dus heb je sowieso ruimte over bij deze cap, of je nou een smal hoofd hebt of niet ;)

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 18:50

Die cap van Casco heb ik ook gepast geloof ik, die zit niet echt goed bij mij helaas..
Ik had zelf HH Pro Plus en daar kreeg ik een ontzettend zeer hoofd van, en dat ding ventileerde bij mij voor geen meter.
xNK wat bedoel je precies?
Ik ga, als ik zeker weet dat mijn hoofd niet meer groeit (ben nu 14) die cap van Charles Owen zeker passen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:52

Ik heb zelf sinds mijn 14e dezelfde maat cap gehouden :j

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:57

rijd ook al 2 jaar ?? met mijn cap wel al een tijdje, je hoofd groeit niet zo snel

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:58

maflinger1 schreef:
Die cap van Casco heb ik ook gepast geloof ik, die zit niet echt goed bij mij helaas..
Ik had zelf HH Pro Plus en daar kreeg ik een ontzettend zeer hoofd van, en dat ding ventileerde bij mij voor geen meter.
xNK wat bedoel je precies?
Ik ga, als ik zeker weet dat mijn hoofd niet meer groeit (ben nu 14) die cap van Charles Owen zeker passen!

Als je een verstelbare cap hebt, zal je heus niet de maximale maat hebben ;)
Dus als je het rondje in de cap kleiner maakt, krijg je ruimte rechts, links én achter, want voor zit dat ding vast, dus word de cap "groter"

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:02

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:13

Mijn cap is gewoon letterlijk mega :') Heb nu maat 59, maar die klemt zelfs op mn voorhoofd.
Bij mij komt het doordat ik een ovaal hoofd heb, die niet breed opzij is, maar lang naar achter..
Ik heb op Horse Event ook een Uvex cap op gehad, en dat is inderdaad de eerste die zo goed zat.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:17

tja die dingen heb je op je kop voor de veiligheid, ik heb maat 54, maar een klein koppie dus elke cap lijkt bij mij groot, heb een kindercap van uvex die wel redelijk zit, maar onwijs lelijk is....
voor wedstrijden heb ik een bruine leatherlook van kavalkade, heb ook de charles owen gepast maar dat was helemaal een champignon

SimoneUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:22

Valt best mee hoor, en het is voor je eigen veiligheid :)

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:27

bij jou loisbr96 lijkt het alsof de cap té groot is?
kan ook het model zijn :)
ik heb de klasieke Afbeelding

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:31

Ik vind het best meevallen hoor. Die dingen zijn allemaal groot en lelijk. :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:33

loisbr96 schreef:
Ik heb hetzelfde probleem: http://www.mijnalbum.nl/Foto-XQO3MTOB-D.jpg
Terwijl ik heb een rond hoofd.

Emie99 schreef:
bij jou loisbr96 lijkt het alsof de cap té groot is?

Vind het nog wel meevallen bij jou eigenlijk, maar ik sluit me bij Emie99 aan...

Verder ligt het heel erg aan het model van de cap. Ik heb twee zwarte caps, dezelfde maat (56). De HH is vreselijk groot en lelijk, de ander is van een onbekend merk en lijkt veel kleiner (zit ook lekkerder).

Beide zijn geen dure caps, dus daar hoeft niet per se de oplossing gezocht te worden. Gewoon veel passen en proberen. Maar het zijn en blijven inderdaad lelijke dingen over het algemeen...