Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jessica schreef:Je bedoelt op buitenrit? Je zegt het bijna alsof rengalop een aparte gang is maar het is gewoon een hele snelle arbeidsgalop.
quartel schreef:kan in de bak ook hoor.....gisteren nog gedaan zodat ik er een beetje mee om kan leren gaan![]()
Maar dan scheelt het misschien dat ik een quarter heb......die zijn daar toch echt wel handig in

Bij een paard die dat nog niet goed kent zal het wellicht wat langzamer gaan, maar als ze het eenmaal door hebben... Ik zou op topsnelheid goed rekening houden met plotselinge uitschieters naar links/rechts, althans dat heb ik altijd met mijn kijkerige pony. Dan ziet ze bijv rechts iets dat eng is en zwenkt ze opeens heel snel naar links.

.
pien_2010 schreef:Maar iedereen die graag buiten rijdt zou een keer echte rengalop mee moeten maken want het is echt onwijs gaaf.
Marloez schreef:pien_2010 schreef:Maar iedereen die graag buiten rijdt zou een keer echte rengalop mee moeten maken want het is echt onwijs gaaf.
En dat niet alleen, ook de paarden knappen er enorm van op! Na een knetters harde rengalop heb je een uiterst gelukkig paard, vaak heel ontspannen en een stuk soepeler. Eigenlijk zou het een basisonderdeel moeten zijn van iedere training.

MelanieB schreef:Helaas word die van mij er niet onstpannen van maar juist heel erg opgefokt
Blij word ze er zeker van
Ik laat de paarden hier altijd even gaan op onze lange wei na bijv een dressuurtraining, maar dat is niet heel ver maar gewoon lekker.
Ik kies daarom altijd een lang pad uit dat langzaam afbuigt/afloopt of 'spannend
' eindigt. Dan remt ze vanzelf al wat af, kost het afremmen minder moeite en is madame weer voldaan. Desalniettemin blijft onze remweg echt enorm lang maar dat is ook weer onderdeel van het 'rustig worden proces'.