Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

xchanel01 schreef:nee hoor is geen onzin![]()
mn hoefsmid is 3dagen geleden nog geweest en die heeft het me toen heel erg duidelijk verteld.
en aangezien mijn hoefsmid al ongeveer 45 jaar in het vak zit en elke dag wel met paarden te maken heeft en er dus wel meer verstand van heeft dan jij neem ik aan dat het wel waar is.
beetje kort door de bocht om zo te reageren, ook op de ts.

Sancha schreef:Een veulen hoort ook helemaal niet op een stal. Het liefst in een gemengde kudde opgroeien zonder al te veel bemoeienis van de eigenaar.
En castratie zodra het kan. Een hengst hengst houden omdat het stoer is, is zeer egoistisch.
quintolover schreef:Denk dat je nog aardig wat geld kwijt bent aan een hengst.
Zowiezo omdat hij altijd een apart landje/stal moet.
Je moet rekening houden met 1 x in de 8 a 10 weken wormenkuur, een goede zit ja al gauw op
20/25 euro dan 1 x in de 8 weken bekappen kost hier al 35 euro per pony en als hij op beslag moet 95 euro. Zijn ook aardig al wat kosten, elk jaar enten eerste jaar 2 maal a 75 euro per keer. Dan heb je al gauw stalling elke maand 100/150 euro. Dus komen aardig wat kosten naar voren!!! Weet waar je aan begint.
DeSa schreef:Weet je ook wat een shetland veulen moet eten? Je moet er ook veel geduld mee hebben he, een veulen is heel anders dan een volwassen pony. Die moet je alles nog leren (is wel erg leuk hoor! Als je weet hoe)