Ik zeg eerst even ik wil dat dit gewoon een leuk topic blijft, want bokt is niet altijd even leuk in sommige topics dus hoop dat, dat hier niet gebeurd.
Ik ga voor mijn eigen paard sparen, wil op mijn leeftijd die ik nu heb nog geen paard dus heb nog genoeg tijd om te sparen haha. Op me 16/17e wil ik mijn eigen paard.
Ik ga in de zomer waarschijnlijk bij de schoenenreus werken denk ik 2x per week, bij de griek 1x in de week & als het kan nog folderslopen. (maar er is nog geen wijk bij mij in de buurt..) Zou dit me lukken? Ik wil denk ik rond de 4 á 5 uur per dag werken dan. Zou ik dan binnen een jaar of 2 jaar genoeg geld hebben?
Nu wil ik wel graag ervaringen weten van mensen, die ook sparen of spaarden (die inmiddels al een paard hebben)
Ik wil natuurlijk eerst ook veel geld sparen voor de DA kosten enz, met hoe een groot potje kun je het beste beginnen voor de DA kosten? (incl. hoefsmid)
En wat voor paard kan ik het beste nemen? Ik wil het liefste een jong paard een 4 á 5 jarige.
Ik denk niet dat het handig is dat ik een onbeleerd paard neem lijkt me, want dan wil ik hem sws laten inrijden door een proffesioneel iemand. (maar dat is ook niet 1 van de goedkoopste dingen.) weet iemand hier hoe duur dat is?
Alvast bedankt!

Groetjes Marlies.

.
Succes in ieder geval!