renee16 schreef:Ze vraagt volgens mij hoe ze het een paard moet aanleren, niet wat jullie mening erover is....
Ik zou beginnen in een afgesloten liefst longeerbak, of een bak met lint afzetten zodat je de ruimte kleiner maakt. Hierin eerst eens aan de hand, duidelijk maken ho is ho en vooruit is vooruit, dat het paard je volgt en jou ziet als leider. Dit voor je echt gaat longeren.. Vervolgens aan een longeerlijn om je heen laten stappen, wel goed bij zijn achterhand blijven.. En dit rustig aan uitbouwen tot echt longeren. Op zijn leeftijd zou ik persoonlijk lekker met een halster zonder bijzet beginnen, puur opgehoorzaamheid.
In ieder geval succes ermee.
precies dat is waar
!
en ik was ook van plan om anders alleen met halster te doen. maar Elmira is er nog niet klaar voor om echt beleerd te worden. maar ik wil haar wel klaar hebben voor als ze 3 is. en met leeftijd valt het best mee mijn vriendin heeft een paard dat daar ook staat beleerd toen ze net 15 was, dus een leeftijd hoeft niet uit te maken. maar iedereen zegt wel dat ik geen ervaring heb, maar daarom is bokt juist, om advies te krijgen en daarom heb ik dit geopend