Leuk.... dat springen soms ....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dropsleutel

Leuk.... dat springen soms ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 17:42

Hallo mede-bokkers ! :D

Ik wil toch even mijn verhaal kwijt, want ik wil graag weten wat jullie ervan vinden, of dat jullie het zelf erger of meegemaakt hebben.
Hier komt mijn verhaal :) :

Ik zit dus op springles, en 1 maand geleden (9-4-11) ging ik weer eens gezellig naar me les toe.
Ik moest op me soort van 'springpaard'' rijden, daar sprong ik altijd op.
Ik vond haar al niet meer zo leuk worden, veel te druk.
Ze gaat altijd echt super langzaam normaal, maar als ze een hindernis moet doen, gaat ze mega mega hard, en daarna ook, misschien begrijpen jullie wat ik bedoel, echt hard.
Ik dacht ; ik ga binnenkort vragen of ik op een ander paard mag.
Die les ging het fout.
Het was ongeveer een beetje aan het eind van de les,
We hadden ongeveer dit;

x - - =
dus: kruisje, stijltje , stijltje , oxer.
Het was best wel hoog, en de oxer stond dicht tegen de boording aan.
Ik ging er op af en ze begon weer zo hard te rennen.
Ik had al het gevoel dat het niet goed ging, maar ze bleef maar gaan
Bij de oxer ging het mis, na de sprong schoot ze opzij en lag ik er naast,
op de grond, gillend van de pijn.
De manege heeft meteen 112 gebeld, en me moeder.
Me moeder kwam enkele minuten erna en de ambulance ook.
Toen ik in het ziekenhuis was , werden er foto's gemaakt.....
En wat bleek er :
Me bovenbeen gebroken, me linker bovenbeen.
Snel worden geopereerd.
Ik naar de operatie kamer, en toen ik wakker werdt van de narcose deed het pijn,
maar zat er een extere ficature aan me been.
Ik wouw niet eten en drinken, dus ze dachten het aan me infuus te doen.
Dat wouw ik absoluut niet, dus begon ik langzaamerhand te eten.
Na 1 week in het ziekenhuis te hebben gelegen,
kreeg ik te horen dat het nog niet goed stond, en dat ik nog een keer geopereerd moest worden.
Ik vond het verschrikkelijk, maar moest het wel toelaten, als ik het goed wouw hebben.
een paar dagen erna werdt ik geopereerd.
Na de operatie had ik verschrikkelijk veel pijn, ik kreeg gen morfine, omdat ik daaar de vorige keer heeel heel misselijk van werd, en 5 keer per nacht moest overgeven, en overdag natuurlijk ook 5x.
Ik kreeg een dreendje in me rug.
Ik had verschrikkelijk veel pijn die 3 dagen, ik weet het nog goed
Toen ik in de rolstoel kon, was me been verschrikkkelijk stijf.
Eindelijk, ik mocht naar huis!
Ik was zo blij om me kattjes weer te zien, dat ik al me pijn vergat.
Nu ben ik inmiddels al 4 weken verder, en gaat het goed.
10 kilo belasten, en proberen te lopen met krukken, geen pijn meer !

Bedankt voor het lezen,

Liefs.
Laatst bijgewerkt door xMarieke op 06-04-11 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vetgedrukte tekst normaal gemaakt

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:45

Jeetje, dat is niet niks zeg!
Heel veel sterkte!

stellaluna

Re: Leuk.... dat springen soms ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:01

jeetje, heftig... Heb je er nu niks meer aan over gehouden???

En was het jou eigen pony of manege??? En durf je nu nog wel te rijden??? wil je pb-en ??? ik had ook zoiets alleen VEEL minder heftig en daarna durfde ik nix meer...

groetjeesss <3

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:04

Dat is niet zo fijn :n. Maar het kan altijd gebeuren, bij elke sport. Stop altjeblieft niet met paardrijden (als je dan mischien van plan was) Want dan loop je veelste veel leuke dingen mis :j.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:19

ik heb ook mijn arm gebroken gehad met rijden maar ik rij nog steeds,natuurlijk is dit verhaal veel minder erg maar het komt op hetzelvde neer:ik zat op stella een redelijk grote witte merrie, we waren gewoon aan het draven en inneens struikelt ze door een kuil in het zand en ik val recht op mijn rechterarm.Ik had heel veel pijn en ik wist dat er iets mis was.ze wouden allemaal dat ik terug op Stella klom wat ik opzig niet erg vond maar mijn arm deed gewoon zo'n pijn en ze wouden niet naar mij luisteren.Ze duwde me op stelle die stil stond te wachten en mij raar aankeek.ik hield met mijn vrije arm mijn arm die zo'n zeer deed heel stevig vast want anders schreeuwde ik het uit van de pijn.Ik wou mijn arm absoluut niet loslaten en rijden met 1hand is nogal moeilijk.Dus ik mocht eraf ,naar mijn ouders die verschrikt stonden te kijken(was toen nog maar 7 ofzo) ze namen mij mee naar huis en ik zij dat mijn arm echt pijn deed en dat ik hem niet kon bewegen .mijn papa zij te wachten tot morgen dat het dan wel over zou zijn.ik kon natuurlijk niet slapen en elke keer als ik perongeluk iets ded met die arm schreewde ik het uit van de pijn.dus de volgende morgen naar spoed.foto's getrokken arm gebroken net onder de schouder dus kan niet in gips.dus doek om mijn arm erin te leggen.3maanden uit wegens arm plus dan moest ik nog mijn eerste comunie doen.Ik mocht op een paardje van iemand die mijn mama kende maar hij was zo groot en onrustig en ik was wat bang.Niet voor mijn arm of om eraf te vallen maar gewoon omdat ie zo groot was.een maand later zagen dat ik opnieuw wou rijden en blijven zagen tot ik uiteindelijk weer mocht want weet je als je angst hebt voor iets wat gaat gebeuren,kun je niks bereiken want ik had evengoed gewoon over de stoeprand kunnen struikelen en net verkeerd op mijn arm vallen.jij had evengoed door een auto zijn kunnen overreden en hetzelvde gehad.
ik hoop dat je binnekort op je gemak weer gaat rijden op een paard dat je vertrouwd en dat je nog veel plezier mag hebben ermee.
liefs ook van mij,beterschap en sterkte!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:31

Heel hard gevallen als ik het zo lees! Succes met het herstel.

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 15:51

kaatjeee1997 schreef:
ik heb ook mijn arm gebroken gehad met rijden maar ik rij nog steeds,natuurlijk is dit verhaal veel minder erg maar het komt op hetzelvde neer:ik zat op stella een redelijk grote witte merrie, we waren gewoon aan het draven en inneens struikelt ze door een kuil in het zand en ik val recht op mijn rechterarm.Ik had heel veel pijn en ik wist dat er iets mis was.ze wouden allemaal dat ik terug op Stella klom wat ik opzig niet erg vond maar mijn arm deed gewoon zo'n pijn en ze wouden niet naar mij luisteren.Ze duwde me op stelle die stil stond te wachten en mij raar aankeek.ik hield met mijn vrije arm mijn arm die zo'n zeer deed heel stevig vast want anders schreeuwde ik het uit van de pijn.Ik wou mijn arm absoluut niet loslaten en rijden met 1hand is nogal moeilijk.Dus ik mocht eraf ,naar mijn ouders die verschrikt stonden te kijken(was toen nog maar 7 ofzo) ze namen mij mee naar huis en ik zij dat mijn arm echt pijn deed en dat ik hem niet kon bewegen .mijn papa zij te wachten tot morgen dat het dan wel over zou zijn.ik kon natuurlijk niet slapen en elke keer als ik perongeluk iets ded met die arm schreewde ik het uit van de pijn.dus de volgende morgen naar spoed.foto's getrokken arm gebroken net onder de schouder dus kan niet in gips.dus doek om mijn arm erin te leggen.3maanden uit wegens arm plus dan moest ik nog mijn eerste comunie doen.Ik mocht op een paardje van iemand die mijn mama kende maar hij was zo groot en onrustig en ik was wat bang.Niet voor mijn arm of om eraf te vallen maar gewoon omdat ie zo groot was.een maand later zagen dat ik opnieuw wou rijden en blijven zagen tot ik uiteindelijk weer mocht want weet je als je angst hebt voor iets wat gaat gebeuren,kun je niks bereiken want ik had evengoed gewoon over de stoeprand kunnen struikelen en net verkeerd op mijn arm vallen.jij had evengoed door een auto zijn kunnen overreden en hetzelvde gehad.
ik hoop dat je binnekort op je gemak weer gaat rijden op een paard dat je vertrouwd en dat je nog veel plezier mag hebben ermee.
liefs ook van mij,beterschap en sterkte!

Ai!
Waarom zetten ze je terug :O?
Das best raar..

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:00

Jeetje, dat klinkt helemaal niet fijn :(:)
Heel veel sterkte!

nienke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:09

Jeetje, dat is best heftig!
Mooi dat je nu geen pijn meer hebt!
Succes en heel veel sterkte verder! :(:)

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:13

sterkte :(:)

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:16

Jee dat is schrikken! Hopelijk heb je niet veel pijn nu en hersteld het goed zodat je straks op een rustig paard misschien weer kan gaan rijden :(:)

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:12

wooow jij bent hard gevallen idd .. sterkte
ben zelf een paar jaar terug ook hard gevallen..
reed op een nieuwe pony en die was echt heel de tijd aan het bokken en zo maar goed ik bleef steeds zitten maar 15 min voor het eind van de les was ik er toch afgevallen |(
maargoed we dachten dat het allemaal wel goed ging dus ik ging er weer op en heb nog verder gereden
toen we klaar waren wist ik helemaal niet meer wat er gebeurd was :?
dus de manege had de huisartsenpost gebeld en toen moesten we daar dus heen,, en toen waren we daar en toen moest ik met de ambulance naar het ziekenhuis,,
en daar moest ik toen een nacht (gelukkig niet langer) blijven
ik bleek dus een hersen kneuzing te hebben %)
en echt heel raar ik weet er helemaal niks meer van,, niet van die dag en die les zelf en ook niet van de dag ervoor en de dag erna,, is gewoon helemaal weg uit me geheugen :?
nouja jij iig sterkte!!
byee

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 17:14

maflinger1 schreef:
wooow jij bent hard gevallen idd .. sterkte
ben zelf een paar jaar terug ook hard gevallen..
reed op een nieuwe pony en die was echt heel de tijd aan het bokken en zo maar goed ik bleef steeds zitten maar 15 min voor het eind van de les was ik er toch afgevallen |(
maargoed we dachten dat het allemaal wel goed ging dus ik ging er weer op en heb nog verder gereden
toen we klaar waren wist ik helemaal niet meer wat er gebeurd was :?
dus de manege had de huisartsenpost gebeld en toen moesten we daar dus heen,, en toen waren we daar en toen moest ik met de ambulance naar het ziekenhuis,,
en daar moest ik toen een nacht (gelukkig niet langer) blijven
ik bleek dus een hersen kneuzing te hebben %)
en echt heel raar ik weet er helemaal niks meer van,, niet van die dag en die les zelf en ook niet van de dag ervoor en de dag erna,, is gewoon helemaal weg uit me geheugen :?
nouja jij iig sterkte!!
byee

wow!
Dat lijkt me ook niet echt het leukste om te overkomen!

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:12

Jeetje meid, dat leek me een heftige val.
Hopelijk verdwijnt de pijn snel, en ben je snel terug de oude!
Kan goed pyn doen. Ik heb ook al wat gebroken gehad.
1x mn arm onder mn schouder (zit een bot dat gebroken was). Konden ze niet gipsen, liep
10weken met een bandje, maar iedere beweging dacht ik dat ik kapot bleef. Die schouder beweegt bij iedere stap bah.
1x goed gevallen van een flink bokkend paard dat ik moest leren 'voltige' lopen.
Ik zat achterstevoren in galop, paard bokte belachelijk hoog, 3x. Maar aangezien er een meisje van
10 jaar nog voor mij zat (we zaten met armen ingehaakt) heb ik mij laten vallen.
Ik werd nagestampt door dit bokkend paard, en vloog 8 meter verder tegen de muur.
Gevolg: klaplong - 2 ribben gebroken en 3 gekneuds. Een rug dat 1 en al schaafwond en blauw was.
Gelukkig had het paard geen ijzers....
1x gevallen en geheugenverlies gehad. Ik viel recht op mijn hoofd, en dit was 1x rijden zonder cap!
Dit was na mijn arm gebroken te hebben, en toch graag even een rondje willen doen. :+
Een sprong genomen, en mn newforest sprong veel hoger. DOING. Op mn kop, en ik wist niet meer wie ik was. :')
Een driekwartier later kwam ik bij, stond ik mijn pony te wassen die angst heeft voor water :') :j

Heb je nog plannen om verder te rijden op dat paard?

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 20:48

DaisNBenj schreef:
Jeetje meid, dat leek me een heftige val.
Hopelijk verdwijnt de pijn snel, en ben je snel terug de oude!
Kan goed pyn doen. Ik heb ook al wat gebroken gehad.
1x mn arm onder mn schouder (zit een bot dat gebroken was). Konden ze niet gipsen, liep
10weken met een bandje, maar iedere beweging dacht ik dat ik kapot bleef. Die schouder beweegt bij iedere stap bah.
1x goed gevallen van een flink bokkend paard dat ik moest leren 'voltige' lopen.
Ik zat achterstevoren in galop, paard bokte belachelijk hoog, 3x. Maar aangezien er een meisje van
10 jaar nog voor mij zat (we zaten met armen ingehaakt) heb ik mij laten vallen.
Ik werd nagestampt door dit bokkend paard, en vloog 8 meter verder tegen de muur.
Gevolg: klaplong - 2 ribben gebroken en 3 gekneuds. Een rug dat 1 en al schaafwond en blauw was.
Gelukkig had het paard geen ijzers....
1x gevallen en geheugenverlies gehad. Ik viel recht op mijn hoofd, en dit was 1x rijden zonder cap!
Dit was na mijn arm gebroken te hebben, en toch graag even een rondje willen doen. :+
Een sprong genomen, en mn newforest sprong veel hoger. DOING. Op mn kop, en ik wist niet meer wie ik was. :')
Een driekwartier later kwam ik bij, stond ik mijn pony te wassen die angst heeft voor water :') :j

Heb je nog plannen om verder te rijden op dat paard?

:wow: :wow: :wow: :wow:
Jeeeetje mina !
Bij jou alles bij elkaar, is dat van mij, nja, byna niks :O!

Nee ik ga niet doorijden verdermet haar.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:23

Jeetje dat is schrikken, alleen dat je valt al.
En als je dan ook nog eens heel veel pijn hebt enz.
Veel stekrte! :(:)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:28

jeetje dat is schrikken zeg!! sterkte met het herstel zeg :(:)
en stap vooral weer op het paard als je er weer klaar voor bent!
ik ben zelf ook een keer met een zwaar gebroken elleboog op de laatste dag van de vakantie van een paard afgevallen en toen moest ik nog bijna geopereerd worden ook maar rijd nog steeds met zeer veel plezier, dus ik hoop jij ook ! :)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:49

Oeeh, Super erg. Hoe gaat het nu ?
Sterkte Meid ;)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:55

Hoe gaat het nu? Wens je heel veel beterschap. Gelukkig heb je het ergste al gehad!

LiesjeEZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:57

Genezen gaat altijd beter als je thuis bent!
Eigen omgeving, dieren om je heen, ouders die je in de watten leggen!
Hopelijk heb je geen schrik opgedaan!
Ik ben na mijn zware val met het springen wel blijven rijden (na een tijd
van herstel natuurlijk) maar mijn zin om te springen is beetje weg :-)
Kan bij jou misschien ook wel het geval zijn!
Veel beterschap!

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 17:40

Het gaat heel goed,
ik mag alles belasten en heb nu fysio, 2x per week.
mag alles behalve sporten
over 5 weken naar de arts.

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:48

Oei dat is niet fijn! Veel sterkte! Heb ook ooit zo iets mee gemaakt had springles op een manege po y van onze manege en we gingen du balkjes stappen opeens maakt die me een sprong dus ik vloog over de hals wel ng zelf opgestaan enzo en zelf afgezadeld en toen begon het ik begon te vragen wie ik was waar we waren wat er gebeurd was en dat soort dingen en steeds opnieuw dus toen zijn we naar EHBO gegaan. Stonden 2 ambulance personeel buiten en ze zagen me aankomen meteen alles in rep en roer meteen kinderarts neuroloog enalles ze dachten namelijk dat ik me 2e nekwervel gebroken had dus meteen ct scan maar gelukkig wad die alleen gekneusd en zware hersenschudding 1 nacht in ziekenhuis gelegen.

Ben daardoor wel wat banger geworden om op vreemde paarden te rijden maar gaat nu al een stuk beter al ben ik op me eigen pony's toch minder gespannen ;)

Elleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:54

beterschrap :)

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:39

Zo he!
Jij hebt veel meegemaakt!

Gelukkig ben ik (nog) niet zo hard gevallen..

Hopelijk kan je snel weer rijden!

loveFlicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:42

nou niet zo leuk verhaal. ik ken je gevoel!
ik heb het zelf ook gehad... ik moest heel veel traien ik mocht ook een half jaar niet meer paardrijden!
dus veel succes!