Mensen die zomaar op mijn paard zitten.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loveSenner

Mensen die zomaar op mijn paard zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 23:17

Ik zit ergens nogal mee,
mijn paard staat op een manege in een wei met overkapping,
en hij vind het verder super daar, hij staat er 2 weekjes en ligt super in de groep.
maar nu lopen daar ook 2 van die meisjes van 10 en 12 (ben zelf bijna 15) die continu op paarden gaan zitten in stallen (ik ken ze wel en ze behandelen paarden als attractie's. en ik hoor van mensen dat hun steeds bij mijn paard in de wei gaan en proberen erop te zitten.
we hebben het wel gemeld maar volgensmij gebeurd het nog steeds,en als je er iets van zegt trekken ze zich er zwz niks van aan.
Iemand idee what to do ?
en wat vinden jullie hiervan?

smeetjoew

Re: Mensen die zomaar op mijn paard zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:19

Zou het heel duidelijk naar die meiden communiceren en als je merkt dat ze zich daar niets van aantrekken, zou ik om het nummer van hun ouders vragen en die even een belletje geven over hoe en wat. Denk dat je daar het meest mee bereikt. Maar zou het eerst face to face tegen ze zeggen alvorens de ouders te bellen. En heb je het al gemeld aan de manege-eigenaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:21

Probleem bij je stalhouder neerleggen. Die betaal je voor verzorging en toezicht ;)

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:21

Misschien echt duidelijk maken dat je dit echt níét wilt hebben ?
Ik hoop dat ze ernaar luisteren..
Iig ik hoop voor je dat ze er snel mee ophouden :(:)

loveSenner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 23:22

ja al gemeld maar die wei zit zeg maar zo dat je het niet heel duidelijk ziet, en ze zijn al niet echt geliefd op de manege en ik heb het al tegen vrienden op de manege gezegd maar ze doen het natuurlijk niet waar ik bij ben dus het is gewoon zo rot als iemand dan weer zegt ja Naam1 en naam2 zaten weer bij je pony

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:23

Dat is nogal vervelend,

Ik zou ook tegen de meiden zeggen dat het gevaarlijk kan zijn. (ook al is je paard superbraaf, het blijft een risico zonder zadel etc.)
Daarnaast kun je ook zeggen dat je het gewoon niet wil hebben en als je het nog eens ziet dat je de ouders zult berichten.. (en inderdaad verantwoordelijke van de stal aanspreken).

MAAAAAAAAAR... ik ken uit eigen ervaring dat je ouders hebt die het geen reet kan schelen als de kinderen ander mans eigendom beschadigen (ik heb het dan over auto's... quote: "dat moeten ze toch lekker zelf weten :O")..

Veel succes, want dat is natuurlijk echt niet de bedoeling!!

wilmamiesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:24

Eum.... wat dacht je van .... de pan uitflippen?!

:j

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:24

Ik had het naar de meiden gecommuniceerd, naar de manege-eigenaar en naar de ouders. Mocht dat allemaal niet baten, dan had ik ze echt het leven zuur gemaakt. :o Toch te zot voor woorden dat je aan andermans "eigendommen" zit?

loveSenner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 23:25

tnx , ja klopt dat ene kind word s'ochtends 'gedumpt' en s'avonds weer opgehaald zonder dat er verder ouders zijn, opzich neit erg maar wel als ze zulke dingen doen

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:26

hmm... eerst lief zijn , dan naar de ouders met de kinderen en willen die niet of wgaan ze flauw doen dat ze je het huisnummer (vd ouders niet geven) direct met een rotschop van het paard aftrappen.
(Figuurlijk ivm dat je het paard mischien raakt..)
Maar serieus ik zou echt gewoon ontzettend boos worden. Jou paard klaar.

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:29

Als die kinderen willen rijden zoeken ze maar een verzorgpaard ofzo, of gaan op les op een manege..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:30

Of ik zou wel héél duidelijk naar ze zijn dat ik dat absoluut niet wil hebben (en dus flink kwaad worden) óf ik zou een heel verhaal ophangen dat ie wilt is en ze eraf zal gooien en dat ze dan verlamd kunnen raken, etc. ;) Edit: bang maken dus.
Maar dit natuurlijk wel nadat ik het eerst een keer gewoon netjes tegen ze gezegd zou hebben.

Kun je je pony niet een x laten schrikken als ze in de wei staan?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:32

Verantwoordelijkheid van je stalhouder. Die moet er op toe zien dat alles goed gaat.

Persoonlijk zou ik hem toch even het vuur aan de schenen leggen: HIJ zorgt maar dat er niemand aan jouw paard zit terwijl je dat niet wil.

Ook zou ik die kinderen even HEEL erg duidelijk maken dat ze niet aan/op je paard horen te zitten en als het nog een keer voorkomt, moeten ze 't maar voelen.

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:34

Kids flink op aanspreken.. blijkbaar komt het niet helemaal binnen! dan mogen ze je maar niet, maar boeiend, ze moeten van je paard afblijven! willen ze hier nog niet van onder de indruk zijn.. flink woordje doen bij de stalhouder, dan heb jij alles gedaan en moet hij het maar oplossen!

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:39

Als ze al niet geliefd zijn op de manege, dan neem ik aan dat ze meer dingen doen die niet door de beugel kunnen? Misschien kan de beheerder van de manege ze daarom een ultimatum stellen; of ze houden ermee op of ze zijn per omgaande niet meer welkom op de manege. En wanneer het dan wel weer gebeurd ook daad bij het woord voegen.

Jij als pensionklant hebt meer toegevoegde waarde voor het bedrijf dan twee vervelende meisjes. Wat onbeschoft en brutaal ook!! What's next?? Je paard als punker aantreffen, omdat de meisjes dat 'vet cool' vinden. Van andermans paard blijf je af, klaar!! En dan kunnen het 'nog maar kinderen' zijn; ze weten heus wel wat ze doen.

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:42

Maris_Robijn schreef:
Als ze al niet geliefd zijn op de manege, dan neem ik aan dat ze meer dingen doen die niet door de beugel kunnen? Misschien kan de beheerder van de manege ze daarom een ultimatum stellen; of ze houden ermee op of ze zijn per omgaande niet meer welkom op de manege. En wanneer het dan wel weer gebeurd ook daad bij het woord voegen.

Jij als pensionklant hebt meer toegevoegde waarde voor het bedrijf dan twee vervelende meisjes. Wat onbeschoft en brutaal ook!! What's next?? Je paard als punker aantreffen, omdat de meisjes dat 'vet cool' vinden. Van andermans paard blijf je af, klaar!! En dan kunnen het 'nog maar kinderen' zijn; ze weten heus wel wat ze doen.

:j
En het zijn maar kinderen is geen excuus vind ik, een van die kinderen is 12, ik ben 13 en ik blijf ook gewoon van andermans paarden (en andere eigendommen) af..

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:58

Nou lekker zeg!! Straks dan doet je pony wat en ze vallen eraf en dan heb jij het zeker ook nog eens gedaan. Vragen of mensen op stal foto's willen maken als ze erop zitten. Dan heb je ook nog eens bewijs.

Succes iig!!

loveSenner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 00:21

eerlijk gezegd hoop ik datie ze er even flink afgooit dan, eigen schuld

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:33

Ik zou voor alle zekerheid gewoon vertrekken, zo snel mogelijk.

De kans dat dergelijke kinderen gaan luisteren is te verwaarlozen, die luisteren pas als ze na een week in coma in het ziekenhuis wakker worden maar ondertussen ben jij wel verantwoordelijk.

De stalhouder interesseert het blijkbaar geen hol, dus wegwezen daar. Voordat je paard er letsel aan overhoud of een van die kinderen. Niet dat mij het kind zou interesseren als kind doodvalt als ze zonder toestemming op mijn paard klautert, maar ik heb echt geen zin om de kosten daarvoor te gaan dragen.

Bij mij is er best veel mogelijk, als het maar in overleg gaat. Als iemand, hoe jong ook (waar zijn die ouders dan???), zonder overleg met mij dingen gaat doen is al mijn geduld in 1 keer helemaal op. En is er dus niets meer mogelijk. En ik ben echt niet moeilijk naar kinderen, zolang ze maar normaal dingen vragen. En een stalhouder die blijkbaar niet in staat is dergelijke kinderen bij mijn paard vandaan te houden is ook geen knip voor de neus waard. En dat alleen al is voldoende reden om heel snel weg te wezen.

Als het mijn paard aangaat overleg ik welgeteld 1 keer. 1 keer kan het gebeuren dat even iemand niet oplet en er een kind in de stal van mijn paard glipt, en erop klimt. Als het vaker gebeurt is de stalhouder gewoon laks of niet geschikt en op zo'n stal wil ik mijn paard niet hebben. Je betaalt ze niet voor niets!

shiladyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:47

Verhuizen van stal

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:49

Jeetje ik vind dat niet kunnen zeg!!
Haha mij de mijne hoeven ze in ieder geval niet te proberen xD
Maar ik vind dat echt echt niet kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:54

Je bent zelf bijna 15 zeg je. Kan het niet gewoon dat de stalhouer je probleem onderschat?

Kan natuurlijk ook dat ze het gewoon doen als ze weten dat de stalhouder met andere dingen bezig is vb voeren, lesgeven... en dat die dan een hele tijd uit het zicht is. Vaak zijn die kids wel bedreven in zo'n dingen hoor. En de stalhouder kan het paardje van TS ook niet constant in de gaten houden als die meisjes er zijn, dan kan hij hele dag niks anders meer doen.

Ik zou het in jouw plek aan je ouders voorleggen en melden dat je hen al hebt aangesproken, dat je de stalhouder hebt aangesproken en dat ze het nog steeds doen. Misschien kan 1 van je ouders dan een keertje met de stalhouder gaan praten, of de dames zelf erop wijzen dat ze fout bezig zijn? Vaak heeft een volwassene toch nog net dat tikje meer invloed...

Een 15-jarige die gaat melden 'nou dan ga ik weg hoor' komt lang niet zo dreigend over als een volwassene. Mocht je ze erop betrappen, ik zou in jouw plek al lang als een gek op die weide gelopen zijn om ze er eigenhandig af te sleuren. maar ben dan ook wel 12 jaar ouder :P

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 01:05

Hallo wat doe je!!!
Hup opkomen voor jezelf...

Ga naar die kids en zeg ik wilde eerst een hele discussie houden, maar ik hou het kort: Jullie blijven van mijn paard af! Begrepen?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 01:09

Je betaalt een stalhouder over het algemeen niet alleen voor een paar m2 aan ruimte, maar ook voor een stukje veiligheid. En een stukje privacy. De veiligheid dat er geen derden zonder toestemming aan je paard zitten, of god betere, erop klauteren.

Mocht het 1 keer gebeuren zou ik een zeer dringend gesprek aangaan met de stalhouder, dat dit absoluut NIET de bedoeling is. Als eigenaar ben je immers wel aansprakelijk als er iets gebeurt. En reken maar dat je dat niet kan afschuiven naar de stalhouder die gewoon niet voldoende toezicht heeft gehouden, en dat lukt je ook niet als je paard letsel heeft doordat een paar grieten zomaar erop klauteren. En het is ook knap lastig de ouders van die koters daarvoor aansprakelijk te stellen. Mocht het na een zeer dringend gesprek niet ophouden, of anderszins niet naar totale tevredenheid van jouw kant zijn opgelost is het simpel, dan is ie een klant kwijt en een hoop negatieve reclame op internet rijker als het om mijn paard zou gaan. Ik zou niet rusten tot zo'n stalhouder (en die kinderen!) aan de hoogste boom hangen.

Nou weet ik wel dat 100% controle onmogelijk is, maar een paar grieten die al bekend zijn bij de stalhouder die zomaar op particuliere paarden klauteren... Dat moet toch opvallen! Als je dat als stalhouder weet van bepaalde mensen dan hou je die extra in de gaten, of geef je ze zoveel klusjes dat ze helemaal geen tijd hebben om aan andermans paarden te zitten. En als dat niet werkt schop je ze weg. Simpel toch? Moeten de ouders maar een andere manier vinden om hun koters te entertainen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 01:28

loveSenner schreef:
tnx , ja klopt dat ene kind word s'ochtends 'gedumpt' en s'avonds weer opgehaald zonder dat er verder ouders zijn, opzich neit erg maar wel als ze zulke dingen doen

Als de manege geacht wordt als gratis kinderopvang te functioneren kan je van die ouders weinig verwachten, behalve een hoop ellende als ze zich bezeren.
Ga dus (of laat desnoods je ouders dat doen, mits zij de stalling betalen) een gesprek aan met de stalhouder hierover. Denk ook dat je niet de enige bent wiens paard voor die 2 als klimpop gezien wordt. Simpelste zou zijn als de stalhouder die kinderen van het erf schopt als ze geen les hebben, dus vrij rondlopen en daardoor overlast veroorzaken. Betekent ook dat de stalhouder de ouders duidelijk moet maken dat een manege geen kinderopvang is.