vallen en weer opstaan??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

13peso13

vallen en weer opstaan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 20:07

dit is een topic voor mensen die bijvoorbeeld met springen een keertje zijn gevallen en gewoon weer zijn opgestapt en doorgegaan.

wat vind jij hier van en ben je ook wel eens gevallen etc.
ben al benieuwd

groetjezz

Stefaah

Re: vallen en weer opstaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:12

Ben al gevallen, maar dat was wel 2jaar geleden
maar was dan meestal nog in shock,
dus kon ik niet verderrijden..
Weet niet hoe het nu is,
maar denk dat ik mezelf dan wel zou dwíngen van verder te rijden (;

13peso13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 20:14

Stefaah schreef:
Weet niet hoe het nu is,

tis wel beter voor je paardje om door te rijden dan weet hij wie de baas is!!:D

heathfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:15

ik rijd (als dat lukt ;) ) gwn door! idd beter voor je beesje en voor jezelf!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:16

ik tem even want dit hoort niet bij praktijkproblemen...

Stefaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:28

13peso13 schreef:
Stefaah schreef:
Weet niet hoe het nu is,

tis wel beter voor je paardje om door te rijden dan weet hij wie de baas is!!:D

Jhaa weet ik maar toen reed ik nog met manegepaardjes,
daarmee reed ik niet door,
daarmee dat ik ook zeg dat ik mezelf wel zou dwingen nu om er terug op te kruipen ;d

Lizzy_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:49

Op 1 keer na ben ik alle keren (en dat is meer dan op 2 handen te tellen) dat ik van een paard gevallen ben er weer op geklommen. Die ene keer was ik stuk, dus ging het niet meer.

Ik heb dan soms wel dat als ik er weer op zit dat ik dan niet meer door pak, wat eigenlijk wel zou moeten. Ik ben dan toch een beetje onder de indruk van de val en ga daarna een beetje als een muts rijden. Waar ik vervolgens heel boos over wordt tegen mezelf (niet tegen het paard). Maar ik denk dat het zowel voor ruiter als voor paard nuttig is om na een val weer verder te rijden (tenzij een van de twee echt stuk is).

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:59

ik ben al heul vaak gevallen, dat hoort nou eenmaal bij dit vak. En opstaan en doorgaan hoort daar ook zeker bij.
Heb je na een val schrik, dan moet je een ander beroep kiezen (voor de profs dan hè ;) )

als amateur moet je er eigenlijk ook weer direct op kruipen als het mogelijk is. Dat is idd beter voor je eigen vertrouwen, anders word het alleen maar enger om er later weer op te gaan. Maar ook beter om het paard even te laten merken dat je nog steeds de baas bent, zoals al eerder gezegt.

liza_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:05

Ik heb er al heel vaak naast gelegen en stapte er altijd meteen weer op en rijd weer door.
Ik heb twee keer gehad dat het echt niet kon aangezien mijn heup toen zwaar gekneust was.
De eerste keer dat dat gebeurde was iets meer dan een jaar geleden. Toen ging ik er weer opzitten maar zag na 1 rondje alleen nog maar witte flitsen dus ben er toen afgestapt en in bij de huisarstenpost bleek dat mijn heup zwaargekneust was en m'n hoofd er ook flink van langs had gekregen. De tweede keer was een jaar later, voor de vakantie dus nog vrij recent, toen ik op het veld sprong. Toen viel ik weer op m'n heup en voelde meteen(doet behoorlijk zeer zo'n gekneusde heup) dat het weer niet goed was. 4 weken later krijg ik een trap van een paard. 2 hoeven op volle kracht in m'n buik en op m'n heup toen zat er dus een scheur in m'n heup. Ging lekker dus. 3 weken geleden ben ik weer begonnen met paardrijden en vorige week moest ik op het paard waar ik toen die twee keer van afgevallen was en vond het best spannend maar toen ik er eenmaal op zat was het weer als van ouds en moest ik nog behoorlijk werken ook want hij was niet vooruit te branden. :+

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:56

Ik ga er ook altijd direct weer op als dat gaat..Meestal lukt het wel maar afgelopen maandag even niet. :o . Paard bleef bokken, er was geen houden aan. Helaas kwam ik erg vervelend terecht. Gekneusde rug en ribben, gescheurde spier in mijn liezen en compleet blauw.. Doe nu dus verplicht een paar dagen rustig aan...Strompel als een oud vrouwtje in de rondte... ;( .

lijpwijfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:30

poehh nou ik ben de laatste tijd al weer behoorlijk vaak voor mijn doen van van mn paardje afgevallen....heb bijna weekelijks pech op t moment!!
ben er iedere x wel weer gelijk opgestapt....maar vaak door de pijn moest ik het toch rustig aan doen

mijn paardje heeft op het moment last van de ik draai me gewoon heeel hard rechtsomkeert fase ofzo

de meeste keren was het alleen spierpijn wat ik er aan over hield maar laatst viel ik er af omdat mn paard dacht dat ik die hindernis zelf maar moest gaan springen.... zo voor de hindernis in 1x rechtsomkeert(en ik zit dan natuurlijk net niet stevig genoeg in het zadel en donder er dan weer af gRRRR) Maar ja daar hield ik toen een zwaargekneusde schouderaan over... (en had ik niet net een bodyprotector aangeschaft maar ja dat helpt nie als je op je schouder valt) met als gevolg een zeurende bazin omdat je ff niet kan werken.....(en dat is echt geen fijn gevoel want nu ben ik iedere keer bang voor gezeur dus zorgt er ook voor dat je niet lekker ontspannen kan rijden)
en nu vandaag was ik lekker aan het lessen zit heerlijk in de linker galop en mn paard glijd zo uit en jaaa hoor daar gingen we met zn 2en
kon gelukkig nog net wegrollen anders paard boven op me gehad. alles lekker onder de modder maar wel weer metteen opgestapt met zware koppijn (en was nog wat herstellende van een lichte hersenschudding van een trap van een veulen in mn gezicht auw auw) en gelukkig waren we alle 2 ongedeerd

nou weer ff een verhaaltje moest t ff kwijt

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:35

ik rijdt altijd door, hoofdpijn, gebroken rib, ik rijd gewoon...
met springen nog nooit gevallen, alleen met dressuur en buitenrijden :P

MeAndRein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:44

voor mij hetzelfde..wel een keer 2 spieren in mijn nek verrekt was toen even bewusteloos. ben nog 2 rondjes gaan rijden en heb daarna 4 dagen ofzo alleen gelongeerd. daarna weer opgestap en verder gereden :p

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:01

ja ik ben altijd opgestapt! Soms met bibberbenen en even aan de longe maarja :+

katoo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:56

ik val niet zo vaak de laatste tijd. mijn ergste val was in volle galop, ik was half gevorderd en reed met voor mijn niveau wel best met een moeilijke pony. pony stopt maar ik niet (ik vloog knal over haar hoofd) :D toen wou mevrouw verder galoperen en heeft ze mij helemaal vertrappeld. het resultaat was een nacht ziekenhuis. die pony kreeg het wel nogal op haar zenuwen want er waren veel stoppende pony's en dan moest ik steeds van plaats veranderen of trager gaan en ze wou gewoon even een rondje kunnen galoperen of gewoon zonder te moeten stoppen ofzo :o

paschja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:06

Ik ben er wel vaker afgerold (of afgestapt met stijl :+ zoals ik het zelf noem) maar die keer tijdens een buitenrit, een jaar of 14 geleden heeft het meest invloed gehad. Ik brak mijn linker pols, en was daarna doodsbenauwd om weer te vallen. En eerlijk gezegd, ik ben nog steeds niets de allergrootste held! (maar af en toe sta ik best mijn mannetje ;) )

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:08

Ik ben zo vaak gevallen dat ik niet eens meer schrik of pijn heb :')
Je knippert 1x met je ogen en ik zit er alweer op en ben alweer vrolijk aan het rijden.
Vallen hoort er nou eenmaal bij en heb je in elke sport.
Gewoon doorrijden en doen alsof er niets aan de hand is.
Tenzij je iets hebt gebroken enz. .

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:28

Ik ben ook al best vaak gevallen.
Ik moet altijd dan enorm lachen, en klim er vrolijk weer op.
In het begin schrik je natuurlijk wel, maar daarna beland je in de slappe lach XD

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:40

Ik ben ook best vaak gevallen.
Ik sta op, loop naar mijn paard en stap er weer lachend op :)
Heb het altijd al zo gedaan en ben er nu zo ongeveer aan gewent :P

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:42

Ik ben 1 keer gevallen en stond niet meer op. Toen ik na een paar minuten weer op 2 benen stond voelde ik niet eens waar ik pijn had en toen ik weer op het paard geklommen was was mn halve zicht weg (gewoon 1 groen vlak)
Enne toen lag ik er binnen 5 tellen weer naast en dat was de allerlaatste keer dat ik heb paard gereden. Volgende dag was ik aan 10000000 kanten stijf en herinner me niets meer alleen dat ik gevallen was. Was ook nogal in de war daarna zei degene die bij me was :\
Dit was volgens mij alweer 1,5/2 jaar terug

Gister trouwens voor het eerst weer een beetje gereden, wat gedraafd. Op 't verzorgtrekpaard van mn vriendin. Dat is vet raar ineens!
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 19-09-10 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:44

De enige keren dat ik van mijn eigen paard ben gevallen waren allemaal met springen en allemaal mijn eigen schuld, wat het niet minder pijnlijk maakt ;(

Een keer tegen de bakrand vrij hard met mijn schouder maar gewoon weer doorgereden en een keer met mijn stuitje op een balk, ook gewoon de les afgemaakt maar daarna wel 3 dagen krom gelopen :+

edit: ben nog wel vaker gevallen met springen maar niet echt pijnlijk gelukkig :D

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:48

Ik ben altijd blijven doorrijden :D

3x in 10 minuten van een paard gevallen. Ik was zo kwaad aan het worden. Van ik moet toch op dat beest kunnen blijven zitten . Ding was helaas gestoord in zijn kop maarja blijven doorgaan. En heb toen men les nog kunnen uitrijden

Alleen dag der na was alles blauw :+

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:48

Ik ben altijd gelijk weer opgestapt, en gelijk weer verder doorgereden. Maar altijd wel veel oplettender en wat strenger..

Maar 1 keer ben ik gelijk naar het ziekenhuis gebracht, toen viel ik niet zo prettig, haha :o

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:50

Ik stap meteen weer op zelfs toen ik een keer onder een paard had gelegen stapte ik zo weer op.

jiltsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:41

Laatst ben ik ook van mijn verzorgpaard afgevallen.
Ze galoppeerde schuin door de bocht en toen verloor ik de stijgbeugels.
Ik duwde mij van haar af anders had ik er onder gelegen.
Ik kwam met mn onderrug keihard in het zand terecht.
Even weer bijkomen. Opstaan en weer op haar stappen.
Ik heb nog 2 rondjes gestapt en heb haar toen afgezadeld.
Ik was best trots op mezelf dat ik er weer op stapte.
Dus. Nu weet ze dat ik niet bang ben en de baas ben.
Missie geslaagd haahha...
Xxx jiltsjuh