Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mootje schreef:Bizzybijtje, ik zeg niet dat je subtop MOET rijden, maar dat je er vroeg genoeg bij bent wanneer je hier pas aan gaat denken als je aan de subtop toe bent...
Sonja, Ik ga jouw tip ook vanavond proberenIk hoop maar dat ik de intonatie goed krijg!

Bizzybijtje schreef:Ik denk dat ze dan nog even les moet blijven nemen![]()
De oefening die ze bedoelt is de piaffe, en dit is ontzettend zwaar voor een paard. Dat je trouwens subtop moet rijden is onzin, als je paard er klaar voor is is het goed genoeg. Dressuur is er om het paard te verbeteren, en moet de piaffe dan maar wat vroeger, dan is dat zo. Maar als ik de TS zo hoor, denk ik zomaar dat de persoon in kwestie er nog lang niet aan toe is
Want daar wil ik eerst mee beginnen
Janine1990 schreef:Bizzybijtje schreef:Ik denk dat ze dan nog even les moet blijven nemen![]()
De oefening die ze bedoelt is de piaffe, en dit is ontzettend zwaar voor een paard. Dat je trouwens subtop moet rijden is onzin, als je paard er klaar voor is is het goed genoeg. Dressuur is er om het paard te verbeteren, en moet de piaffe dan maar wat vroeger, dan is dat zo. Maar als ik de TS zo hoor, denk ik zomaar dat de persoon in kwestie er nog lang niet aan toe is
Ooh ik heb een twee en half jarige thuis staan, is er wel klaar voor hoor... Ik bedoel, hardstikke sterk paard, trekt me zo mee de lucht in. Dus kan die ook wel piaffe. En wie weet verbeterd dat hem ook wel, dattie me niet meer de lucht in trekt....![]()
Piaffe is iets waar je niet aan moet beginnen, indien je het nog niet hoeft te gebruiken... Of wil jij er soms een trucje van maken????
Hebben jullie ook tips voor de passage voor mij???Want daar wil ik eerst mee beginnen
Citaat:Maar als ik de TS zo hoor, denk ik zomaar dat de persoon in kwestie er nog lang niet aan toe is

Janine1990 schreef:Ik niet normaal reageren? Ik weet het niet hoor, maar ik heb nog nooit gehoord van de achterhand trainen doormiddel van piaffe.
Dat jij het verkeerd opvat, is niet mijn probleem eigenlijks...
tamary schreef:Janine1990 schreef:Ik niet normaal reageren? Ik weet het niet hoor, maar ik heb nog nooit gehoord van de achterhand trainen doormiddel van piaffe.
Dat jij het verkeerd opvat, is niet mijn probleem eigenlijks...
Stond een artikel in de amazone aantal jaar terug. Daar werd piaffe in vrijheid met klikkertraining aangeleerd bij een paard dat o bespiering had en coördinatie problemen en kreupel erdoor. 10x per dag 2min. oefenen zoiets. Dier liep na paar maanden geheel rad, super bespiering, etc. Piaffe zonder afdwingen gaf hem de mogelijkheid om opnieuw zijn lijf leren balanceren en spieren op te bouwen.
Dus ja het kan werken, maar niet door af te dwingen of door onder het zadel te beginnen.
Janine1990 schreef:tamary schreef:Stond een artikel in de amazone aantal jaar terug. Daar werd piaffe in vrijheid met klikkertraining aangeleerd bij een paard dat o bespiering had en coördinatie problemen en kreupel erdoor. 10x per dag 2min. oefenen zoiets. Dier liep na paar maanden geheel rad, super bespiering, etc. Piaffe zonder afdwingen gaf hem de mogelijkheid om opnieuw zijn lijf leren balanceren en spieren op te bouwen.
Dus ja het kan werken, maar niet door af te dwingen of door onder het zadel te beginnen.
Bijzonder artikel, zou ik eens willen lezen.
Jenniferlevy schreef:Hallo,
Een vriendin van mij, zit naast me, en wilt graag weten hoe je je paard kunt laten draven op plaats.
Zij rijd al best lang. Ze krijgt lessen maar wilt hier graag ook zelf mee aan de slag kunnen.
Weten julie tips? Bijvoorbeeld de hulpen?
x
randalinpony schreef:Piaffe ís een trucje.![]()
En de piaffe pas aanleren als je hem nodig hebt? Je hebt hem nodig om een grandprix-proef te winnen, maar dat werpt wel een heel nauw licht op het begrip 'nodig'.