Zouden jullie dit doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HuppeltjeZ

Zouden jullie dit doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 21:41

Denk je eens in...
Je bent 14 jaar...
Je rijd op een hele goede manege...
Op die manege staat een pony waar niet veel mensen op rijden...
Die pony is jou lievelings pony en je rijd er bijna elke week mee...
Iedereen ziet jou en die pony als een team en jijzelf ook...
Als je op die pony zit, vergeet je alle andere dingen...
Op dat moment is het enige wat telt, jij en die pony...
Natuulijk kan je je indenken dat je die pony natuurlijk direct zou willen kopen...
Maar je mama is verpleegster en verdient dus niet genoeg om een pony te onderhouden...
En zelf werken kan ook nog niet omdat je nog maar 14 jaar bent...
Maar het lot geeft je wat lichtpuntjes...
Je kan al beginnen werken in het jaar dat je 16 jaar wordt...
Dus heb je tegen een bepaalde tijd meer als genoeg geld om in zekerheid die pony te kopen...
(genoeg geld om het te betalen als de pony onverwachts ziek wordt en voor andere dingen...)
Je blijft doorwerken en hebt genoeg tijd...
De pony komt bij een vriendin te staan in een reusachtige wei op 3min fietsafstand van je huis...
Als je zeker bent dat je het aankan ivm geld, tijd, plaats,... En je mama en papa staan erachter (papa kan het wel met gemak betalen maar dat zou dan alleen maar moeten als het echt nodig is! ;) )...

Zou je dat dan doen?

Hou het netjes aub ;)

ZusJacobs

Re: Zouden jullie dit doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:46

Als jij denkt dat het goed zal gaan en je ouders stemmen er in mee, waarom niet.. :)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:47

jha zeker doen. Als je er een goed gevoel voor hebt dan moet je het doen.. laat je dromen voorgaan

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:48

als het reeel is dan zeg ik ga er voor meid!

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:48

Als je idd zeker weet dat het helemaal goed komt qua geld, tijd e.d. En als je ouders er 100% achter staan, dan zou ik niet weten waarom niet! :D

Alleen maar super als je een droom werkelijkheid kan maken :Y)

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 22:12

Allemaal super bedankt!
Dit geeft me super veel moed om er hard voor te gaan werken en streven :Y) En voor uiteindelijk mijn grote droom werkenlijkheid te laten worden! :D

kim_amos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:23

Als het van je ouders mag zou ik het wel doen ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:29

Zou je niet liever een vzpony zoeken?
Een eigen pony is niet niks, je zou niet de eerste zijn die hem na twee jaar al weer wegdoet. ;)

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 17:53

Miss_Malfoy schreef:
Een eigen pony is niet niks, je zou niet de eerste zijn die hem na twee jaar al weer wegdoet. ;)

Ik heb al een vp ;)
Maar omdat de pony waarover het gaat echt alles voor me betekend en omdat hij al 20 jaar is waardoor je je wel kan indenken dat hij het beu is om als manegepaard te lopen etc... Zou ik hem een mooi pensioen kunnen bieden er is namenlijk bij die reusachtige wei een reuze stal en dichtbij een reuze bos :+ En ik weet dat de pony erg graag wandelt dus beter kunnen we niet wensen ;)

MeganCB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:54

tja, iedereen zou daar natuurlijk van dromen, maar of ik dat zou doen is eigenlijk de vraag, misschien wel. Maarja, dan moet je bij het moment zelf zijn denk ik. Om dat zomaar te bedenken, ik weet niet of je het dan goed ziet. Moeilijk hoor..
Megan

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:20

Amber7777 schreef:
Miss_Malfoy schreef:

Ik heb al een vp ;)
Maar omdat de pony waarover het gaat echt alles voor me betekend en omdat hij al 20 jaar is waardoor je je wel kan indenken dat hij het beu is om als manegepaard te lopen etc... Zou ik hem een mooi pensioen kunnen bieden er is namenlijk bij die reusachtige wei een reuze stal en dichtbij een reuze bos :+ En ik weet dat de pony erg graag wandelt dus beter kunnen we niet wensen ;)

wat gebeurt er met de ponys die niet meer in de lessen kunnen lopen? (van ouderddom)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:21

Amber, je zou zelfs nu al een krantenbaantje kunnen nemen, weet je dat?

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:21

Als het kan en je ouders staan erachter zou ik er voor gaan :).

Veel succes :D.

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:35

Equidea schreef:

:j of in een kas/kwekerij kunnen werken.. en wat dacht je van oppassen?
Ik ''werk'' vanaf mijn 13e al.. Oppassen, folders en elke week in een kas :)
Zo kun je mooi vast sparen! Want wat als ie ziek wordt en je geen geld achter de hand hebt?

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:32

Als de pony helemaal goedgekeurd is door een veearts, je komt niet in de problemen met school of dat je door school de pony onbewust ''verwaarloosd'' En je hebt een super gevoel bij die pony dan zou ik het zeker doen!

vallyke_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:35

Als je voelt dat het 1 team is, als je weet dat hij goedgekeurt is, financieel geen moeite enz geeft.. Zou ik het zeker doen!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:45

Als ik terug zou denken aan toen ik zelf 14 was, had ik als in een pennyverhaal geroepen: ja, doe het!

Maar nu weet ik beter. :) Als je op je 16e begint met werken, verdien je met een beetje geluk 100-150 euro in de maand. Die pony zal niet al te veel kosten, maar zeg, alsnog 1000 euro. Dan moet je alsnog 8 tot 10 maanden werken om haar/hem te kunnen kopen. Tegen die tijd is de pony al 23 en heeft jaren op een manege gewerkt. Over het algemeen zou ik wel durven stellen dat het wat betreft rug en pezen niet meer zo goed gesteld is, als met een pony die 23 jaar twee uurtjes in de week heeft gelopen. Dus: eventueel extra kosten in behandeling, of zelfs niet meer kunnen rijden.
Daarnaast onderhoud je een pony niet van 100 euro in de maand. Tenzij hij helemaal gratis staat, geen voer nodig heeft en 100% gezond blijft, maar met een wat oudere pony kom je toch al snel aan een extra dekentje, extra dierenarts bezoekje, tandarts regelmatig, speciaal voer, etc. Als je dat van 100 euro in de maand moet gaan bekostigen, wens ik je veel succes..

Niet om te doemdenken, maar ik denk dat het kopen van een oude pony, die je op je 16e helemaal zelf moet financieren, geen goed plan is. Daarnaast weet ik bijna zeker dat over 2 jaar je prioriteiten qua pony anders zullen liggen en neem je geen genoegen meer met die oudere pony (waar je misschien uit bent gegroeid dan), maar wil je een jongere sportpony.

Ik zou het tegen die tijd gewoon aankijken. Een pony helemaal zelf moeten financieren is niet niks. Ik ben 18, heb een baan waarmee ik veel verdien, maar zelfs ik heb het er moeilijk mee.. :) Een leuke verzorgpony, waar je ook mee kan rijden en een band op kan bouwen, lijkt me een veel beter plan! :)

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 10:57

mimeslosydy schreef:
Amber7777 schreef:
Ik heb al een vp ;)

wat gebeurt er met de ponys die niet meer in de lessen kunnen lopen? (van ouderddom)

Wat denk je...
Die worden dan geslacht...
Maar voor dat ook maar kàn gebeuren is hij daar weg en komt hij bij mij wonen! :D

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 10:58

Equidea schreef:

Nee wist ik niet :oo
Ga er meteen is info voor vragen! :D

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 10:58

_Dieuwke schreef:
Als het kan en je ouders staan erachter zou ik er voor gaan :).

Veel succes :D.

Bedankt! :D

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 11:00

Melissaaaaa schreef:
Equidea schreef:

:j of in een kas/kwekerij kunnen werken.. en wat dacht je van oppassen?
Ik ''werk'' vanaf mijn 13e al.. Oppassen, folders en elke week in een kas :)
Zo kun je mooi vast sparen! Want wat als ie ziek wordt en je geen geld achter de hand hebt?

Ja dat dacht ik ook al (vandaar die spaarrekeningen die ik ga openen) Hoeveel zouden jullie minstens achter de hand houden voor als hij ziek wordt ofzo? :P

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 11:02

vallyke_91 schreef:
Als je voelt dat het 1 team is, als je weet dat hij goedgekeurt is, financieel geen moeite enz geeft.. Zou ik het zeker doen!

Bedankt! :D
Een team zijn we vanaf het eerste moment dat ik hem aaide :+ Goedkeuren gebeurd sowieso als ik hem zou kopen ;) En van écht kopen komt pas sprake als ik financieel genoeg achter de hand heb :D

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 11:07

Myukii schreef:
Als ik terug zou denken aan toen ik zelf 14 was, had ik als in een pennyverhaal geroepen: ja, doe het!

Maar nu weet ik beter. :) Als je op je 16e begint met werken, verdien je met een beetje geluk 100-150 euro in de maand. Die pony zal niet al te veel kosten, maar zeg, alsnog 1000 euro. Dan moet je alsnog 8 tot 10 maanden werken om haar/hem te kunnen kopen. Tegen die tijd is de pony al 23 en heeft jaren op een manege gewerkt. Over het algemeen zou ik wel durven stellen dat het wat betreft rug en pezen niet meer zo goed gesteld is, als met een pony die 23 jaar twee uurtjes in de week heeft gelopen. Dus: eventueel extra kosten in behandeling, of zelfs niet meer kunnen rijden.
Daarnaast onderhoud je een pony niet van 100 euro in de maand. Tenzij hij helemaal gratis staat, geen voer nodig heeft en 100% gezond blijft, maar met een wat oudere pony kom je toch al snel aan een extra dekentje, extra dierenarts bezoekje, tandarts regelmatig, speciaal voer, etc. Als je dat van 100 euro in de maand moet gaan bekostigen, wens ik je veel succes..

Niet om te doemdenken, maar ik denk dat het kopen van een oude pony, die je op je 16e helemaal zelf moet financieren, geen goed plan is. Daarnaast weet ik bijna zeker dat over 2 jaar je prioriteiten qua pony anders zullen liggen en neem je geen genoegen meer met die oudere pony (waar je misschien uit bent gegroeid dan), maar wil je een jongere sportpony.

Ik zou het tegen die tijd gewoon aankijken. Een pony helemaal zelf moeten financieren is niet niks. Ik ben 18, heb een baan waarmee ik veel verdien, maar zelfs ik heb het er moeilijk mee.. :) Een leuke verzorgpony, waar je ook mee kan rijden en een band op kan bouwen, lijkt me een veel beter plan! :)

Hier zijn er makkelijk baantjes waar je maar 2 keer in de week moet werken en 250 euro per maand mee verdient ;) Daarbij kost de stalling minder dan 50 euro per maand ;) Een sportpony vind ik sowieso maar niets dus daar denk ik niet eens aan! ;) En rijden hoeft voor mij niet (zou natuurlijk wel leuk zijn als ik af en toe is wat kan rijden maar VD, NH, wandelen, longeren,... is meer dan goed genoeg voor mij ;) ) En op financieel vlak wil ik graag zelf betalen etc... Maar als het niet meer kan, wilt mijn papa altijd wel bijschieten ;) En geloof mij, daar heeft hij geld genoeg voor xD Maar natuurlijk zal ik pas weten of ik het echt kan als ik al een jaar of 2, 3 heb gewerkt ;)

Vere_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:39

Ambeeeeer natuuuuuuurlijk moet je dat doen!!!!!!Weet je jij houd veeeeeeeeeeeeel te veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel van piraatje hij i s jou leven... :#

maikebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:44

ik zeg: DOEN!