Wat zeggen mensen als jullie buiten rijden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Weissjee

Wat zeggen mensen als jullie buiten rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 19:12

Hoi,

Wat zeggen mensen tegen je als je in het bos rijd? of over de weg?
Ik bedoel dan niet van die dingen zoals hoi, hallo enzo. Maar over het paard Haha! .

Karlijn

Suus__

Re: Wat zeggen mensen als jullie buiten rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:16

Ik had een verzorgpony die een kruising arabier x appoloosa is en daar reed ik regelmatig mee in het park. En er fietste een keer een meisje langs en riep 'Hé kijk daar is het paard van Pippi Langkous!' en er riep er ook een dat het Amerigo was.

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:40

ik rijd in westerntenue op een fjord met lange manen. in de winter compleet met schapenvacht over het zadel en zo'n lange waxjas. gister hoorde ik dat ze ons er zo leuk uit vonden zien samen. "moet je die fjord zien! dat ziet er leuk uit!" ook vragen veel mensen of ze mijn paard mogen aaien. Als we met de huifkar op stap zijn dan vragen veel mensen of we op vakantie zijn. ook maken mensen dan zomaar foto's bijv.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:46

Over Amore

- 'nou dat is een mooi paardje zeg'
- 'is dat jouw paard?'
- 'moet daar niet verplicht een bel op?' ( Clown )

Als ik met m'n haf ga buitenwandelen heb ik al gehoord:

- wow een gouden paard
- moet jij daar niet OP zitten ipv NAAST lopen?
- als je dat beest niet kan houden, laat het dan op stal staan Clown (zyta durft nogal eens heet worden als ze met mij alleen buiten is...)
- kijk nu, twee ronde konten Haha!

Over Esquna:

- Bloos!

Soms best wel lachen hoor Haha!

Toen ik met Zyta en Esquna was gaan buitenwandelen vroegen er een paar of Zyta het veulen was van Esquna Clown Zyta is een haflinger van 1.45 en Esquna is een Trakehner van 1.80m, dus ja, vond het best beetje raar maar niet verwonderlijk Haha!

lijntjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:48

trickywonder schreef:
ik rijd in westerntenue op een fjord met lange manen. in de winter compleet met schapenvacht over het zadel en zo'n lange waxjas. gister hoorde ik dat ze ons er zo leuk uit vonden zien samen. "moet je die fjord zien! dat ziet er leuk uit!" ook vragen veel mensen of ze mijn paard mogen aaien. Als we met de huifkar op stap zijn dan vragen veel mensen of we op vakantie zijn. ook maken mensen dan zomaar foto's bijv.

dat ze jou fjord nog als fjord herkennen.. ik rijd wel een op mijn verzorgfjord(met lange manen) door het dorp en dan vragen mensen(vooral kleine meisjes die net besmet zijn met het penny-virus) wat voor een ras het is. heb als verschillende dingen gehoord maar meestal denken ze toch dat het een haflinger is. als ik dan zeg dat het een fjord is krijg ik vaak te horen hoe dat kan want hij heeft immers lange manen.
wordt inderdaad ook vaak gevraagd of ze hem mogen aaien en een veel gehoorde opmerking is: wat een lief paard!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:50

Ik was een keer op pad zonder zadel en met een bitloos hoofdstel.
Hoor ik ineens:

"Kijk, die is wel heel mak. Hij heeft niet eens oogkleppen op!"

Eh... nee. Ze heeft geen oogkleppen nee Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:06

vandaag tot twee keer toe: wat een grote hond zeg Clown
en nee, het was geen shetlander waar op ik zat.. Knipoog

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:15

Toen ik met mijn vorig paardje(zwart) en een vriendin haar pony(wit) voorbij twee fietsers kwam, hoorden we zo toen we er al voorbij waren, vol bewondering: "wat een mooie paardjes zeg" en dat was zeker niet de eerste keer Bloos
Met mijn fjordje nu, die nog te jong is om te rijden, ga ik vaak aan de hand wandelen en zo kwamen we weer fietsers tegen en een van hen zei (niet tegen ons) dat dat een fjord was en hele betrouwbare dieren, wel mijn fjordje schrok zich vlak daar achter een hoetje van een auto betrouwbaar Tong uitsteken en aan de hand hoor ik ook vaak: "heeft die een lekke band?" maar dan soms duizend keer achter elkaar, dankzij de wielertoeristen hier Dromen
Natuurlijk ook nog zo van die bewonderende blikken he Haha! het blijft een paard, heel speciaal!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:36

Kijk mama een baby paardje *LOL* (men met een minipaardje Clown )

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:23

'Mevrouw, is dat een Arabische hengst?' ROFL

(Over mijn 25-jarige 'rasloze' draver, die al jaren geen hengst meer is... Hij is wel zwart, misschien dat dat indruk maakt Clown )

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:28

een keer in 't bos. Een man en een vrouw die ik tegen kwam. Die man begon tegen m'n paard te praten.... ik liep door 't (zachte) zand zegt hij 'goh dat is wel lekker zacht aan je voettekes hé?' (ja hij zei voettekes) en even later kwam ik ze weer tegen en toen zei die iets in de trant van 'zo nu ben je lekker moe, kun je vannacht lekker slapen, hebben ze geen kind aan je!' dat zei hij dus tegen m'n paard Huilen van het lachen Moest heel erg m'n best doen om niet in lachen uit te barsten.

Ook heb ik eens een keer de vraag gekregen van een voorbijganger toen ik nog op mijn shetlander reed van 'is dat nu een paard?' ik 'nee' zij 'oh echt? hij is zo dik als een paard' en bedankt Scheve mond achteraf kan ik er wel om lachen hoor Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:28

Oh mam kijk Americo.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:31

lijntjuhhh schreef:
trickywonder schreef:

dat ze jou fjord nog als fjord herkennen.. ik rijd wel een op mijn verzorgfjord(met lange manen) door het dorp en dan vragen mensen(vooral kleine meisjes die net besmet zijn met het penny-virus) wat voor een ras het is. heb als verschillende dingen gehoord maar meestal denken ze toch dat het een haflinger is. als ik dan zeg dat het een fjord is krijg ik vaak te horen hoe dat kan want hij heeft immers lange manen.
wordt inderdaad ook vaak gevraagd of ze hem mogen aaien en een veel gehoorde opmerking is: wat een lief paard!

wat erg leuk is om te zeggen als mensen je paard willen aaien is: 'ja goed hoor, maar pas wel op! haar vader was namelijk een hengst!' Schijnheilig zetten ze toch altijd een stapje achteruit Haha! *grijns*

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:35

Kijk nou dan, die heeft schoenen aan!

enne, ja dat klopt Haha!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:35

Mooi paard heb je daar jongedame!

Vork

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:38

We waren een keer op een buitenrit en toen kwamen we een voetbalteam tegen van jongens van 12 jaar ofzo. Gingen ze ons uitschelden voor lui en nog veel meer. Was er op een gegeven moment klaar mee en ben op mijn grote pony naar ze toe gestapt en gevraagd wat hun probleem was. Ze schrokken zich toch een hoedje Bloos Gingen gelijk wegrennen. Even later kom ik ze weer tegen en het eerste wat ze doen als ze de paarden zien is gelijk heel hard wegrennen Tong uitsteken Zo grappig!

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:50

1 iemand zij:
kijk mama die is wit en bruin
een koe

en van die stoertjes die denken dat ze stoer zijn:
Hihaa....
Gaat ie lekker?
Hotjik
Dierenmishandeling!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:40

Citaat:
wat erg leuk is om te zeggen als mensen je paard willen aaien is: 'ja goed hoor, maar pas wel op! haar vader was namelijk een hengst!' zetten ze toch altijd een stapje achteruit *grijns*

Trappen ze daar echt in??? Hihi wat gemeen Cool

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:42

'wat een mooi paard'
'wat een groot paard!'
rotjongens: 'hotsjik paard' , 'in galop!'

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:42

* En dat noemen ze een sport....het paard loopt toch en jij niet?

* Ben je niet te groot voor je Shetlander? (rijd een IJslander pijnlijk Nagelbijten / Gniffelen)

* Waarom heeft jouw paard geen hoeven om? (hoefijzers)

* Kijk dat meisje laat haar paard uit! ( wandelen Tong uitsteken)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:49

toen ik aan het wandelen was (aan de hand) ging ik langs een vriendin, gelijk de hele straat met kleine kindjes erom heen, aaitje hier, mag hij een appel (ach voor een keerjte) balou vond het wel lekker hahah. heb zo een kwartier gestaan Lachen(

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:50

Vorig jaar reed ik op mijn d-pony van 29! een rustig stapritje... beest ziet er al jaren iets minder mooi uit zullen we maar zeggen... zegt een vrouw tegen haar kindje; kijk eens wat een mooi paard Vork
vond ik toch wel erg grappig. verder wel kindjes die willen aaien enzo maar daar maak ik geen probleem van Haha!

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:54

toen ik met een vriendin van mij op vakantie was met onze beide paarden zei iemand:
Kijk, die daar dát is nou een paard en die andere is een pony (waarbij mijn paard dus de pony was Boos! , het andere paard is 1.73 ongeveer en die van mij 1.59/1.60 ofzo, net een PAARD dus Haha!)

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:55

Toen ik voor het eerst met mijn pony op buitenrit ging samen met een wat ouder paard kregen we de opmerking dat hij een lief koppie had, en een heel klein meisje zei dat ik op het veulentje reed. ROFL (juist, ruin en ruin Haha!)

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:58

rond sinterklaas-tijd werd ik vaak aangesproken waar ik sinterklaas had gelaten.. :p
en vaak pennymeisjes: mag ik em aaien???