Geen geld voor lessen dus dan maar niet rijden?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Geen geld voor lessen dus dan maar niet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:09

Jíj kunt dit, maar dat is eerlijk waar een prestatie die niet velen je na zullen doen. De mensen die ik zonder instructie zie rijden, zijn bar, bar, bar slecht.

Er wordt volgens hen goed warm gestapt (lees: hooguit 1 rondje), daarna kan het beestje beginnen met werken (lees: wordt het in draf/galop de bak door getrokken / over een hindernis gejaagd door een zak aardappelen)

Je mag er trots op zijn dat het jou is gelukt, maar echt- degenen die ik zie vallen in de categorie die Sunnda noemt.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:10

Anananas schreef:
Wat vervelend dat het financieel lastig is om lessen te krijgen ts.
Je zou bij jou gemeente kunnen informeren naar de MEEDOEN bijdrage. De regelingen hiervoor verschillen per gemeente. In mijn regio houd de meedoen bijdrage in dat je +-200 euro per jaar kan ontvangen voor sport/hobby/een fiets o.i.d.
Dit is ook afhankelijk van het inkomen van je ouder/verzorger.
Als de regels in jou regio soepel zijn zou je hier iets aan kunnen hebben. Het is het proberen waard !



Klopt, maar aan gezien haar moeder wel de kinderbijslag krijgt en nergens aan mee betaald, zal het mij niet verbazen wanneer moeder dit al aangevraagd heeft en wellicht al krijgt.

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:17

Wat fijn dat je onder die omstandigheden een verzorgpony hebt en dat je daar blij mee bent. Op die leeftijd is dat (extra) fijn *\o/*

In wat voor soort omgeving staat je verzorgpony? Misschien kan je klusjes doen voor mede stalgenootjes en dat zij je helpen met soort van les. Of dat je paarden buitenzet/binnen zet of e.d. voor stalgenootjes en dat iemand je verder op weg kan helpen. Soms is huis oppas ook nodig voor mens, kind of dier. Een avondje per week of in het weekend. Of een krantenwijk in de ochtend. Dan kan je ook al een hoop bereiken.

Of je filmt je paard/pony en zet het op bokt of elders op social media en vraagt om advies en feedback? Kijken naar anderen is erg leerzaam. Verder naar de kringloop en paardenboeken lezen over gymnastisering, houding en zit. Succes :j

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re: Geen geld voor lessen dus dan maar niet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:29

Ik denk dat je in deze moderne tijd nog best wel ver kunt komen. Op YouTube vind je hele fijne uitleg en als je jezelf laat filmen zie je of alles er uit ziet zoals het voelt. Misschien ken je iemand die een filmpje voor je wil beoordelen. Verder kun je je opgeven als schrijver bij wedstrijden en zo weer dingen van de jury leren en als toeschouwer bij lessen van anderen zitten. Uit boeken is ook veel te leren, maar dat kost weer geld. Dan kun je misschien beter op zoek naar sites en blogs van goede ruiters. Ik zou verder niet zoveel bijwerken dat het ten koste gaat van de studie. Dat laatste is op termijn veel belangrijker om de financieën in orde te hebben. En dan is je paardenhobby ineens veel makkelijker.

Anananas
Berichten: 11
Geregistreerd: 10-03-16
Woonplaats: Noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 00:42

Gooiske schreef:
Anananas schreef:
Wat vervelend dat het financieel lastig is om lessen te krijgen ts.
Je zou bij jou gemeente kunnen informeren naar de MEEDOEN bijdrage. De regelingen hiervoor verschillen per gemeente. In mijn regio houd de meedoen bijdrage in dat je +-200 euro per jaar kan ontvangen voor sport/hobby/een fiets o.i.d.
Dit is ook afhankelijk van het inkomen van je ouder/verzorger.
Als de regels in jou regio soepel zijn zou je hier iets aan kunnen hebben. Het is het proberen waard !



Klopt, maar aan gezien haar moeder wel de kinderbijslag krijgt en nergens aan mee betaald, zal het mij niet verbazen wanneer moeder dit al aangevraagd heeft en wellicht al krijgt.


Dat zou inderdaad kunnen. In dat geval lijkt het me ook een goed plan om contact te zoeken met de gemeente, zo kan de MEEDOEN-bijdrage van 2019 in ieder geval op de rekening van TS gestort worden. Mocht dan blijken dat de meedoen bijdrage van dit jaar nog niet verstrekt is (deze moet elk jaar opnieuw aangevraagd worden) dan is dat "mooi meegenomen".