Manege paard

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:03

Ik ben benieuwd wat je moeder gaat beslissen.

Jij bent zelf 11 jaar, dus je kunt toch niet meer dan afwachten wat de volwassen mensen om je heen beslissen. :D

Maar ik hoop dat jullie een fijn paard vinden, of het nu dit paard is of een ander.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:08

khirshanta schreef:
Zoek je advies, of wil je alleen je verhaal doen, en zeggen dat jullie wellicht een paard krijgen?


TS had het een paar weekjes geleden nog over twee andere paarden dus ik gok optie 2.
[YRT] Paard of pony

TS, aangezien je in het vorige topic meld dat je moeder ook paard rijd lijkt het me misschien beter om deze vragen met haar te bespreken ipv op bokt. Denk dat je daar een stuk verder mee komt dan de meningen van een stel onbekenden. Uiteindelijk zal zij de keuze maken en niet jij.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:21

Ik vind het onverantwoord dat een moeder dit paard voor haar 11 jarige dochter wil kopen
geen goede keuze als eerste paard. Zou naar een mooie pony kijken een E pony

Misty444
Berichten: 130
Geregistreerd: 19-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:39

Heyy, weet iemand hoe je zelf zo'n onderwerp kan plaatsen waar mensen je kunnen helpen? Want ik heb een probleem met paardrijden. Ik rijd op een manege en we hebben 5 paarden. Op 1 mogen we niet rijden omdat die te 'gevaarlijk'is en een andere is te klein. We houden dus 3 paarden over. Ik vind galoperen erg vervelend zitten en voel me daar erg onzeker over. Want ik ben er een paar keer van af gevallen in de galop omdat ik mijn beugels dan kwijtraak als ik de overgang van draf naar galop ga. Weet iemand hoe je een galop lekker kan blijven zitten en hoe ik over mijn paardrijangst kom?

Misty

Ps. asorry dat ik het hieronder plaats maar ik weet niet hoe ik een apart bericht moet plaatsen :)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:06

Haii Ts, je bent pas 11 en ik weet vrijwel zeker dat je aan deze pony niet veel hebt. Iniedergeval de eerste paar maanden niet.

Veel succes

Horsa

Berichten: 379
Geregistreerd: 06-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:49

Misty444 schreef:
Heyy, weet iemand hoe je zelf zo'n onderwerp kan plaatsen waar mensen je kunnen helpen? .........

Ps. asorry dat ik het hieronder plaats maar ik weet niet hoe ik een apart bericht moet plaatsen :)


Zodra je een aantal keer een brave reactie hebt geplaatst, mag dat. 10 keer of zo. Die galop zal wel komen met ervaring. Beugels wellicht iets korter zetten, en genoeg druk houden op de beugels. Dat is dus voelen en volgen.

Goed voorbereiden op de stop door, je raad het al, naar achteren te zitten.

Shalonda111l
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 21:35

Misty444 schreef:
Heyy, weet iemand hoe je zelf zo'n onderwerp kan plaatsen waar mensen je kunnen helpen? Want ik heb een probleem met paardrijden. Ik rijd op een manege en we hebben 5 paarden. Op 1 mogen we niet rijden omdat die te 'gevaarlijk'is en een andere is te klein. We houden dus 3 paarden over. Ik vind galoperen erg vervelend zitten en voel me daar erg onzeker over. Want ik ben er een paar keer van af gevallen in de galop omdat ik mijn beugels dan kwijtraak als ik de overgang van draf naar galop ga. Weet iemand hoe je een galop lekker kan blijven zitten en hoe ik over mijn paardrijangst kom?

Misty

Ps. asorry dat ik het hieronder plaats maar ik weet niet hoe ik een apart bericht moet plaatsen :)
als je draaft kan je je beugels normaal houden maar als je dan in de galop gaat kan je ze beter korter doen



En het is ook leuk en handig om een keer zonder zadel te rijden zo leer je beter zitten.

Shalonda111l
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 21:38

Hoi allemaal de koop van het paard gaat niet door. Mijn moeder gaat een fries kopen een fries van ongeveer 1.80 schofthoogte.


Maar bedankt voor alle opmerkingen☺️

Shalonda111l
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 21:43

jansje73 schreef:
Is het paard verkeersmak ?

Nee

Myou
Berichten: 921
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:48

Shalonda111l schreef:
Hoi allemaal de koop van het paard gaat niet door. Mijn moeder gaat een fries kopen een fries van ongeveer 1.80 schofthoogte.


Maar bedankt voor alle opmerkingen☺️


Dat is toch wel vrij uniek, een fries van 1.80! :D

Shalonda111l
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 21:49

Myou schreef:
Shalonda111l schreef:
Hoi allemaal de koop van het paard gaat niet door. Mijn moeder gaat een fries kopen een fries van ongeveer 1.80 schofthoogte.


Maar bedankt voor alle opmerkingen☺️


Dat is toch wel vrij uniek, een fries van 1.80! :D
ja ze is eigenlijk een fries gemixt met een Russisch trekpaard

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:02

Citaat:
ja ze is eigenlijk een fries gemixt met een Russisch trekpaard

Echt? Russische Trekpaarden worden nl ook niet 180cm. Die zitten meer rond de 150cm...

Shalonda111l
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 22:26

mairead schreef:
Citaat:
ja ze is eigenlijk een fries gemixt met een Russisch trekpaard

Echt? Russische Trekpaarden worden nl ook niet 180cm. Die zitten meer rond de 150cm...

Ja daarom is ze ook vrij uniek

Maar ze is eigenlijk 1,75m

gigikuhh

Berichten: 162
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: limburg

Re: Manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:51

vind het maar een raar topic.
waarom zou iemand van 11 een angstig paard kopen wat niet eens verkeersmak is.