Schrikparcour?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flqqr

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-16

Schrikparcour?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 17:58

_/-\o_ heyhey, als er meer van dit soort topics zijn zeg het dan ( ik kon niks vinden.)

••
Heyy ik wil volgende week een schrikparcourtje/training maken voor Moon. Iemand ideen waarmee? De eigenaar vind het een goed idee! Alleen ik ga geen baal stro in de bak zetten, dan ligt de hele bak onder Haha. Graag reageren!

*\o/* :o? :)*

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Schrikparcour?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:00

Gewoon met pionnen, knuffels, rubberen matten etc.

Flqqr

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 18:02

madhatter schreef:
Gewoon met pionnen, knuffels, rubberen matten etc.


Knuffels? :(:)

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:50

Flqqr schreef:
madhatter schreef:
Gewoon met pionnen, knuffels, rubberen matten etc.


Knuffels? :(:)


Jep, knuffelberen, knuffels etc. doekjes whatever

Manoeilze
Berichten: 3
Geregistreerd: 19-08-16

Re: Schrikparcour?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:52

Miss met Sierlintjes? Of waterbak.

tamary

Berichten: 29185
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Schrikparcour?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:08

Stuk kuilbaalfolie/zeil zowel om overheen te lopen als om over zich heen te krijgen, kruiwagen maar dan niet gewoon zoals altijd (opzij/op de kop/rechtop), andere dingen die wapperen, paraplu/parasol, iets dat herrie maakt (bladblazer, trekker, auto claxon, etc.) et de kliko's er maar bij, en wat heb je nog meer op het erf waar niet elk paard langs wil en zeker niet als het op de verkeerde plek staat of anders staat dan normaal.

Flqqr

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 20:37

tamary schreef:
Stuk kuilbaalfolie/zeil zowel om overheen te lopen als om over zich heen te krijgen, kruiwagen maar dan niet gewoon zoals altijd (opzij/op de kop/rechtop), andere dingen die wapperen, paraplu/parasol, iets dat herrie maakt (bladblazer, trekker, auto claxon, etc.) et de kliko's er maar bij, en wat heb je nog meer op het erf waar niet elk paard langs wil en zeker niet als het op de verkeerde plek staat of anders staat dan normaal.


Mm goed plan! In de plaats van zeil word het vuilniszak

Wildgrounds
Berichten: 96
Geregistreerd: 16-10-16

Re: Schrikparcour?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:16

Paraplu, ballonnen, een poort van twee hindernissen, een parcours door balkjes heen. Een lege regenton, politielint spannen of een boog met slierten van maken. Zeil/plastic, een wipwap/brug, etc...

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Schrikparcour?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:37

Bij ons was laatst een schriktraining op stal met best leuke dingen. We hadden 2 van die bouwzeilen waar we overheen konden en over het paard leggen. Een grote parasol en daarnaast een wat kleinere om tussendoor te lopen. Een soort mini gangetjes maken met staanders en een balk bovenop en daar hoeslakens overheen hangen. Idem met vlaggetjes om staanders gewikkeld, ballonnen, een soort poortje met afzet lint. Een ballon aan een zweepje vastmaken, wandelen met een paraplu... ik hoop dat ik je hiermee een beetje inspireer. :D

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: Schrikparcour?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:39

Een bellenblaas is ook altijd leuk, en een poortje met slieren ook. Je kunt ook een soort bak maken met 3 of 4 balkjes en daar plastic flesjes in leggen, ook heel spannend ;)

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:43

Wij hadden ook flesjes inderdaad! Die dan aan een touwtje zodat je ze over je paard kan (proberen te) leggen. Ik hing ze aan haar oor, ze was mega super bom proof. :+

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Schrikparcour?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:57

Ik wil binnenkort ook zoiets proberen met mijn verzorgpaard, zodat ze was zekerder word van haarzelf en minder snel schrikt. Ik had ook al een paraplu en vlaggetjes bedacht, nu las ik hier een kruiwagen en ballonnetjes, wat ik heel slim vind. Een zeil hebben we al geprobeerd maar daar heeft ze nog niet volledig op gestaan. Heeft iemand verder nog ideeen?

ponieliberty
Berichten: 5
Geregistreerd: 27-11-16

Re: Schrikparcour?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:08

Ik heb laatst weer eens schriktraining gedaan met mijn verzorgpony en ik gebruikte een zeiltje, een poortje met van dat rood-witte afzetlint en een hoepel om door heen te springen. dat was toch wel echt het allerleukste. Ik had daarvoor 2 van die zwemslurfen en 2 hoge springpalen gebruikt. die zwemslurfen had ik losjes in een hoepel vorm met touw vastgeknoopt zodat ze vallen als hij er tegenaan springt. Maar dat was wel voor een vrij kleine pony, ik weet niet met wat voor pony/paard je dit gaat doen dus ik weet niet of je het ruim genoeg kunt krijgen.

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:10

ponieliberty schreef:
Ik heb laatst weer eens schriktraining gedaan met mijn verzorgpony en ik gebruikte een zeiltje, een poortje met van dat rood-witte afzetlint en een hoepel om door heen te springen. dat was toch wel echt het allerleukste. Ik had daarvoor 2 van die zwemslurfen en 2 hoge springpalen gebruikt. die zwemslurfen had ik losjes in een hoepel vorm met touw vastgeknoopt zodat ze vallen als hij er tegenaan springt. Maar dat was wel voor een vrij kleine pony, ik weet niet met wat voor pony/paard je dit gaat doen dus ik weet niet of je het ruim genoeg kunt krijgen.


Ik ben bang dat zo'n hoepel niet gaat lukken haha, paard is ruim 1.68 ongeveer, en volgens mij nog nooit gesprongen haha

ponieliberty
Berichten: 5
Geregistreerd: 27-11-16

Re: Schrikparcour?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:32

oke nee, dan zal het hem niet worden :n

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:54

Ik heb vandaag ook een kleine schriktraining gedaan met zoonlief en de shetlander. En ikzelf met de Haflinger.
Wij hadden een knisperpad met allemaal flesjes, dat maakt een hoop kabaal als ze er op lopen.
Afbeelding

Een blauw zeil.
Afbeelding

Smal pad van wapperende vlaggetjes.
Afbeelding

En paraplu's.
Voor de volgende keer ga ik het meer uitbreiden en maak ik ook een tunnel. :j
Knuffels ed ga ik dan ook gebruiken.