Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
geerke schreef:Chasey schreef:Ik weet niet of het al gezegd is, maar houd ook rekening met school. Je bent nu 11, wat ga je studeren? Heb je dan nog tijd voor je pony?
er zijn ook mensen die niet gaan studeren,maar een baan zoeken
Francieen schreef:Alles wat met "paard" te maken heeft is duur, je kint dan ook veel besparen op verzorgmiddelen, op vliegenspray en manen spul shampoo en cremespoeling
elenaMM77 schreef:Francieen schreef:Alles wat met "paard" te maken heeft is duur, je kint dan ook veel besparen op verzorgmiddelen, op vliegenspray en manen spul shampoo en cremespoeling
dat zijn slechts de extra kosten Francieëen..
de basisbehoeften dekken van een paard/pony zijn gewoon sowieso duur..
als je moet gaan besparen op een shampootje of vliegenspray, dan weet je gewoon dat je niet voldoende hebt om een paard goed te onderhouden..
als je al twee euro moet besparen, hoe ga je dan een DA rekening van 400+ euro betalen als de pony ineens wat mankeert en dan ook nog in het weekend.
als je vooraf al gaat bedenken waar je op zou kunnen besparen om het mogelijk te maken, dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig.
al zou ik het er niet voor laten als je het op kunt brengen want het is geweldig wat je ervoor terug krijgt! Chasey schreef:Ik weet niet of het al gezegd is, maar houd ook rekening met school. Je bent nu 11, wat ga je studeren? Heb je dan nog tijd voor je pony?
[/quote]
) elenaMM77 schreef:denk dat je beter je moeder in de week kunt zetten
zodat die graag een grote pony/klein paard wil hebben om het rijden weer op te pakken
en dat jij die paard/pony ook mag rijden/verzorgen.
dan is het dus de pony/het paard van je moeder, waar jij ook gebruik van maakt..
je moeder heeft een stabielere 'toekomst'.. die hoeft niet naar school, hoeft straks niet naar de middelbare school, geen huiswerk.. weet al beter of ze een doe het zelf stal ook in de winter leuk blijft vinden.. en of ze voldoende tijd heeft buiten haar werk/huishouden om met een paard/pony bezig te zijn.
op die manier is alles wat jij doet mooi meegenomen, maar zijn de basisbehoeften van de pony of het paard sowieso gedekt, ongeacht hoe jouw toekomst zich ontwikkelt.
elenaMM77 schreef:Francieen schreef:Alles wat met "paard" te maken heeft is duur, je kint dan ook veel besparen op verzorgmiddelen, op vliegenspray en manen spul shampoo en cremespoeling
dat zijn slechts de extra kosten Francieëen..
de basisbehoeften dekken van een paard/pony zijn gewoon sowieso duur..
als je moet gaan besparen op een shampootje of vliegenspray, dan weet je gewoon dat je niet voldoende hebt om een paard goed te onderhouden..
als je al twee euro moet besparen, hoe ga je dan een DA rekening van 400+ euro betalen als de pony ineens wat mankeert en dan ook nog in het weekend.
als je vooraf al gaat bedenken waar je op zou kunnen besparen om het mogelijk te maken, dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig.