Planning in de sport

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hildemenna

Berichten: 88
Geregistreerd: 31-05-12

Planning in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 12:51

Hallo,
Na aanleiding van een project op school ben ik toch wel benieuwd geworden hoe mensen plannen die actief in de paardensport bezig zijn. Ik ga er vanuit dat je School/Studie of werk er ook nog bij hebt. Mijn vraag is dan ook hoe plannen jullie dit in? Op wat voor tijdstippen rijd je bijvoorbeeld en als je moet leren voor een moeilijk tentamen wanneer doe je dit?
Ikzelf ben niet zo goed in plannen :o Ik ben nu ook niet actief in de paardensport maar zou dit over een paar jaar graag willen doen. Vandaar mijn vraag.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:56

Jouw topic past beter op een ander forumdeel, namelijk STW. Ik plaats even een tem voor je zodat een mod het kan verplaatsen.

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Planning in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:19

ED → YRT

yileh

Berichten: 197
Geregistreerd: 30-11-14

Re: Planning in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:01

ik lees even mee":)

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2417
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:06

Ik zet even een stipje :D ben een lastige planner maar t lukt mij wel ;)

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:22

Het is goed te combineren. Ik studeer, ga nu naar het derde jaar. Heb een paard waar ik nu Z mee ga starten en een bijbaan. In principe ga ik iedere dag na het avondeten naar mijn paard toe, dan ben ik ongeveer 2 uur weg. Als ik moet werken 's avonds ga ik daarna nog even ongeveer 1 a anderhalf uur, dan rijd ik niet.

Huis- en leerwerk doe ik meestal in kleine delen tussendoor (bijvoorbeeld als ik een uurtje weinig te doen heb) en in tussenuren. Leren voor tentamens lukt ook prima, gewoon je vrije uurtjes overdag en 's avonds gebruiken om je boeken even open te slaan. Daarnaast geeft het maken van een leerplanning, dus wat je per dag wil hebben gedaan, voor mij altijd uitkomst. Ik zorg er altijd voor dat ik het leerwerk over een flink aantal dagen verspreid, dan blijft het het beste hangen.

Dit alles werkt prima, ik presteer beter dan de meeste studiegenoten. Afgelopen jaar namelijk de volle 60 punten binnen geharkt zonder herkansingen.

Mijn tips zijn: maak veel aantekeningen, let goed op, maak je huiswerk, begin ruim op tijd met lezen, leren en het maken van opdrachten, maak samenvattingen en verspreid leren over een lang tijdsbestek. Een uurtje per dag twee weken lang is effectiever dan drie dagen 5 uur aan een stuk.