Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VenoSnorlax

Berichten: 4521
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:18

Ik krijg alle restjes leer van de schoenmaker en kan diamanten er opzetten dus ik maak er ook heel veel

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:19

hier ondertussen ook bezig met zelf een bellen tuig maken en mijn transport beschermertjes zijn zo goed als af...
ennn... ook bezig met men/bont onderlegger aan t maken.
al met al veelste veel leuke ideeen

hannahaapje

Berichten: 2004
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Prov Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:35

Er zullen een hele hoop zijn die het kinderachtig vinden, maar ik zit lachend op mijn paard tijdens de manege-springlessen. :') :D Als ik nog een keer naar de action ga neem ik er nog meer mee, iets plakken voor naast het onderste cakeje.

Afbeelding

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 21:53

Haha
Vind t ook wel grappig :')

Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:45

dat ziet er veel beter uit dan die saaie zwarte dingen :D . Zijn dat van die strijk plaatjes?

hannahaapje

Berichten: 2004
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Prov Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:46

Ja :j Heb het er met lijm op geplakt.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:55

hanna veel leuker zo veel gezelliger ik vind bodyprotectors ook saai

Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 00:10

Hanna echt geweldig hoe je die bodyprotector hebt gepimpt! Echt geniaal hahah :)

mphorselover
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-11-13

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:26

Van waar halen julie dat toch allemal ik vind het ech niet !!!

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:30

Afbeelding
mijn nieuwe zwart bont/roze onderlegger en mijn eigen gemaakte hartjes bellentuig
Afbeelding
de men onderlegger

mijn spulletjes haal ik bij de kringloop vandaan (werk daar ook) dus krijg altijd ideeen van dingen die binnen komen

Manou_xxx

Berichten: 462
Geregistreerd: 08-11-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:38

NathalietjeB schreef:
[ Afbeelding ]
mijn nieuwe zwart bont/roze onderlegger en mijn eigen gemaakte hartjes bellentuig
[ Afbeelding ]
de men onderlegger

mijn spulletjes haal ik bij de kringloop vandaan (werk daar ook) dus krijg altijd ideeen van dingen die binnen komen


Wauww! Dat bellentuig is zoooo leuk&mooii!! <3

ilovejetje
Berichten: 157
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:01

NathalietjeB schreef:
[ Afbeelding ]
mijn nieuwe zwart bont/roze onderlegger en mijn eigen gemaakte hartjes bellentuig
[ Afbeelding ]
de men onderlegger

mijn spulletjes haal ik bij de kringloop vandaan (werk daar ook) dus krijg altijd ideeen van dingen die binnen komen

hoe heb je dat gemaakt?
ik dacht eerst dat je het gewoon in de winkel had gekocht het ziet er zo mooi uit!

mphorselover
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-11-13

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:36

ik meld me ik heb nu omgeveeer 1 maand geleden eentablet waar allleen ik op mag gekregen en
zei tegen mijn vriendinnen kennen jullie dat bokt.nl ? ze zeiden nee omdat ja ik woon in belgie en dat is dan wat moeilijker om zo een leuke sites uit nederland te kennen he! maar goed weet er iemand hoe je eigenlijk zo een hengstenvlecht maakt in de manen van een paard of pony ? /3 /3

Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:25

sorry, maar waarom plaats je dat hier? :? Dat heeft helemaal niks met dit topic te maken
Voor vlechten kun je beter hier naar toe gaan ;) : [YRT] Het bokt vlechttopic!

Nina1999
Berichten: 913
Geregistreerd: 18-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:07

Van welk materiaal maken jullie je dekjes??

Er staan erg veel mooie voorbeelden, maar ik kan nergens vinden welke stof er gebruikt is.

Groetjes

Iris_Femke
Berichten: 223
Geregistreerd: 14-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:43

Stipje :)

VenoSnorlax

Berichten: 4521
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:11

ga mn eigen bling frontriem maken jipee

vieftara
Berichten: 100
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:16

ik ben een hele tijd er niet geweest maar wat zijn er veel leuke nieuwe dingetjes bijgekomen

ook voor de kleintjes dat vind ik altijd het leukste

alle patroontjes zijn welkom bij mij pb mij dan maar

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:17

Waar haal ik bont vandaan voor neusbontjes? Net als bijvoorbeeld bij eleanne's- neusbontjes ofzo.. zulk bont. Waar haal ik dat goedkoop vandaan??

vieftara
Berichten: 100
Geregistreerd: 13-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 08:29

donjalover13 schreef:
Waar haal ik bont vandaan voor neusbontjes? Net als bijvoorbeeld bij eleanne's- neusbontjes ofzo.. zulk bont. Waar haal ik dat goedkoop vandaan??


Ze hebben dat bij elke stofwinkel wel bij de action verkopen ze etuis van dat soort stof en in heel veel vesten zit het ook dit kan je loshalen en gebruiken voor bijv neusbontjes

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:55

donjalover13 schreef:
Waar haal ik bont vandaan voor neusbontjes? Net als bijvoorbeeld bij eleanne's- neusbontjes ofzo.. zulk bont. Waar haal ik dat goedkoop vandaan??


bont sjaaltjes of van jassen die bont kraagjes die je er af kan halen :o :D ga kringlopen af daar kom je een hoop leuke dingen tegen

ik zag de vraag voorbij komen hoe maak je een bellen tuig nou hier komt dus mijn jip en janneke uitleg voor iedereen.

benodigdheden:

*oude leren jas of iets anders oud leer wat je niet meer gebruikt en anders gewoon ff kringlopen
*fleeceplaid
*naald & draad.
*3 a4tjes.
*schaar
*plakband of lijm
*wit krijt of witte stift
*grote bellen (deze zijn in hartjes vorm en sterren en ronde vorm te verkrijgen bij de hema :D http://www.hema.nl/winkel/huis-en-tuin/ ... -(25112404)) wel even t ijzerdraad waarmee de bellen vast zitten door knippen daarna kan je ze er zo afhalen en heb je losse bellen.
*wol

ok we gaan van start.

als eerst pak je een a4tjes en die vouw je dubbel.
nu teken je dus aan de gevouwen kant de helft van een hartje en knip je deze dus uit vanaf de gevouwen kant.
als je klaar bent hou je een hartje over.
Afbeelding

dan pak je dus (hangt natuurlijk af voor paard of zoals bij mij mijn mini) 2 of voor paard meer a4tjes en deze plak je dus boven elkaar b.v met plakband of gewoon lijm en krijg je dus een rechthoek.

dan pak je je hartje en die leg je op de onderkant van je rechthoek en die teken je dus over.
als je klaar ben leg je je hartje boven het andere hartje zodat het aansluit dus op je onderste hartje en dan maak je er net zoveel boven elkaar als dat jij zelf mooi vind.(hou er wel rekening mee dat je dus ook een recht stukje boven al je hartje over houd waar mee je t vast kan maken aan je tuig.
Afbeelding
je krijgt dus dit patroon uiteindelijk

al ben je klaar met je patroon van je hartje dan knip je dat patroon uit.

vervolgens pak je dus je oude leer en zoals t bij mij was, was t mijn oude jas en die moest ik dus eerst uit elkaar halen dus de mouwen los halen en t rug stuk los(dit is best wel even een karwei maar scheelt wel in de centen)
eenmaal je jas uit elkaar hou je gewoon leren vlakken over zoals je arm stukken en je rug stuk hier kan je gewoon je patroon op vast plakken.
pak een witte stift of krijtje en teken je patroon over van je hartjes en knip vervolgens je patroon uit het leer.
onthoud wel dat je 4 patronen uit moet knippen voor de voorkant en achterkant.
Afbeelding
dit patroon hou je dus over als je t uitgeknipt heb uit t leer..

pak daarna je eerste hartje van je begin en maak het hartje een stuk kleiner dan je eerste en leg die op een stukje fleece en teken een aantal hartjes over.
en knip die vervolgens uit.
die kleine hartjes leg je dus op je grotere hartjes op de plekken die jij wil en dan naai je ze vast met naald en draad.
Afbeelding
je houd t dus zo over...

daarna pak je de achterkant en dan naai je dus de buitenranden van t patroon aan elkaar vast
dit doe je met zowel de linkerkant als rechterkant en dan hou je 2 kanten over.

daarna pak je de bellen en die leg je per 3 op je leren gedeelte van de hartjes patroon 1 op t puntje en op ieder halve ronde van t hartje 1
Afbeelding
zo dus

daarna komen nog de kwastjes dit maak je gewoon van wol...
in tekeningetje laat ik zien hoe je dat doet..

eenmaal klaar moet je enkel nog de boven kanten aan elkaar vast naaien van je bellentuig en je bent klaar.

hopelijk snappen jullie het. anders wil ik t nog wel eens in paint over tekenen.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:43

dit is nog een tekeningetje van hoe ik kwastjes maak.
Afbeelding
ik hoop dat jullie er wat mee kunnen met mijn uitleg over hoe bellentuig te maken..

VenoSnorlax

Berichten: 4521
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:00

Ik krijg zaterdag heel veel touw dus dan ga ik weer touwhalsters knopen

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:11

Erg leuk topic!! Ik ga hem bij houden. Ik wil zelf ook een sjabrak gaan pimpen, alleen moet nog uitvogelen hoe. Heeft iemand goede tips en eventueel leuke ideetjes? Het gaat om een wit sjabrak met een blauwe rand en heeft een vrij aparte vorm. Klik

VenoSnorlax

Berichten: 4521
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:23

Diamantjes in de hoeken zetten?