Bijten en schoppen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sooff
Berichten: 2987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Voorburg

Bijten en schoppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 21:31

Ik rij op een manege, en daar moeten we altijd zelf de paarden opzadelen enzo. Dat vind ik wel goed, alleen veel pony's zijn zuur geworden en bijten en schoppen met hoevenkrabben en opzadelen. Wat kan ik hieraan doen? Vaak zet ik ze wel aan een halster, maar echt goed helpt het niet Scheve mond Iemand een idee?

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:41

Persoonlijk denk ik dat je dit niet kan verhelpen bij manege paarden. Ze worden meerdere keren per dag door verschillende mensen opgezadeld, de een doet het wat zachthandiger en makkelijker dan de ander. Blijf rustig en beloon je pony als ie braaf is.

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:23

zelfde als kaat18 ....

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 08:42

Kaat18 schreef:
Persoonlijk denk ik dat je dit niet kan verhelpen bij manege paarden. Ze worden meerdere keren per dag door verschillende mensen opgezadeld, de een doet het wat zachthandiger en makkelijker dan de ander. Blijf rustig en beloon je pony als ie braaf is.



Hier sluit ik me bij aan,
Het zijn en blijven manege paarden,
Ik zou ook zuur worden als je elke keer een andere ruiter op je had,
die wil je poetsen, die krabt je hoeven helemaal verkeerd uit...
Weinig aan te doen,
Maar laat gewoon zien dat je het beste met hem voorhebt,
dat lijkt me de enige oplossing

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:47

Ik denk dat je zelf iig neit mee moet doen aan het gedrag dat anderen vertonen. Vaak zijn mensen ruw, hebben ze haast en geen tijd om gaatje voor gaatje aan te singelen enz. Het is best mogelijk om zelf er wat aan te doen. Wees vriendelijk maar duidelijk, je hoeft je zeker niet te laten bijten! Maar zeg duidelijk foei of denk eraan en ga door waar je mee bezig bent. Veel ponies dreigen alleen maar, en dat gedrag moet je negeren, jij bent er niet van onder de indruk Lachen

Maar vastzetten is een goed idee, dan heb je toch minder risico's.

Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:54

mijn paard stampt en bijt ook soms, het is een vosse merrie. ze heeft het nog nooit met mij gedaan maar er is al iemand naar spoed moeten gaan door mijn paard en ze heeft al 2 mensen gestampt en een paar mensen al is goed gebeten

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:36

Hier zie je het resultaat van de maneges die dus slecht zijn.
(waar van de week nog van werd gezegd dat ze goed zijn? ?? )

Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 18:32

het is moeilijk om manegepaarden dat af te leren, maar het wil soms wel eens helpen om met heel veel geduld aan het werk te gaan, dus vooral niet boosworden als het misgaat.. okeej natuurlijk wel een tik verkopen als ie je probeert te bijten of slaan.
maar als de paarden egt niet meer te handelen zijn wil ik je dit afraden voordat er ongelukken ontstaan.
veel succes Lachen

Belle_Luvjah

Berichten: 33
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:19

Knipoog Lastig is dat hoor... Lachen Toch blijf ik erbij dat strak aan het halster zetten de beste optie is, of misschien kan je hem ergens tussen zetten zodat hij ook niet opzij kan... Tong uitsteken Maar zoek dan wél een veilig plekje uit waar hij zich niet kan bezeren! Schijnheilig