Geen pony, blijft pijnlijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eefjebeefje

Geen pony, blijft pijnlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 11:09

Hallo allemaal,

een tijdje terug hadden mijn moeder ik en mijn zusje het beste plan ooit! Maar we zouden het met nog iemand doen. artstikke leuk en handig want dan kan je de kosten delen en nog gerust af en toe op vakantie. Maar toen we er allemaal klaar voor waren en mijn moeder diegene ging bellen om te vragen of ze het een leuk idee vond, had ze andere plannen. Nu verzorgt mijn moeder een paard war ze 1x in de week op rijd en wij krijgen een verzorg/lease pony. Eerst vond ik het wel oke opzich maar wel onwijs jammer want ja, het is mijn grootste wens. Maar nu begint het gewoon pijn te doen als ik mensen zie met hun eigen pony waar ze best buddy's mee zijn en elke dag naartoe kunnen. Soms moet ik er gewoon keihard van huilen. Nu denk ik niet dat ik mijn moeder nog kan overhalen en zelf een paard kopen kan niet. Dat is veel te duur voor mij. Wat moet ik doen om dit zegmaar op te lossen zodat het niet meer zo dwarszit?

upendo

Re: Geen pony, blijft pijnlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:11

Hard sparen en als je later het allemaal zelf kan betalen een eigen paard kopen. :)

En voor nu heel blij zijn met je verzorgpony. :j

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:36

Hard sparen en genieten van wat je wel hebt

Klinkt misschien heel hard, maar ikzelf mocht bijvoorbeeld pas op paardrijden toen ik 14 was, ik heb een bijrijdpaard gekregen op mijn 18e en had op mijn 19e het geluk dat ik van mijn ouders hetzelfde bedrag mocht lenen als mijn broer, hij voor zijn trouwen ik voor mijn 1e eigen pony. Het onderhoud en alle bijkomende kosten heb ik altijd zelf moeten betalen. Uiteraard heb ik er 90% van de tijd van genoten om eigen paard te hebben, maar het is ook wel eens onhandig, lastig, niet leuk etc

Probeer toch te genieten en blij te zijn met je verzorgpony, er zijn genoeg meiden die ook dat niet hebben

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:47

Vervelend dat het zo'n pijn doet. Probeer te genieten van wat je hebt, je hebt immers een verzorgpony en dat heeft lang niet iedereen! Ooit komt er vast een eigen pony, het kan alleen helaas niet altijd gelijk wanneer iemand dat wil. Ik zie dat je een lieve lease/verzorgpony hebt, lekker genieten ervan, en ondertussen kan je sparen dat je later een pony kan kopen!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 12:08

Blij zijn dat je het niet gedaan hebt..jullie zouden met zijn vieren voor een pony hebben moeten zorgen, 95% kans dat het geeindigd was met ellende.

Lekker genieten van een verzorgpony en dan kun je daarnaast nog genieten van alle andere leuke dingen in het leven.

Paarden hebben is super leuk, maar soms ook best zwaar als ze weer eens wat mankeren

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 12:31

Inderdaad, met 4 voor een pony die ieder als zijn pony beschouwd is echt niet ideaal. De kans dat er ruzie ontstaat is reeel.
Mijn eerste paard had ik samen met mijn toenmalig beste vriendin. In het begin liep dat goed, maar na verloop van tijd ontstonden er ergernissen en conflicten doordat afspraken niet meer werden nagekomen, we een andere visie hadden op hoe omgaan met het paard, discussies over materiaal aankopen enzovoort. Ik heb hem toen aan haar overgelaten. Ik zou het nooit opnieuw doen.

En daarnaast: een eigen pony is leuk, maar dan heb je niet enkel leuke dingen… je moet dan ook beslissingen nemen over zijn welzijn, stalling, gezondheid enz. Ik ben blij met mijn pony, maar het heeft me ook al meermaals kopzorgen bezorgd. Dus: geniet lekker van je verzorgpony. Vraag evt of je daar vaker heen kan.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 12:38

Sunnda schreef:
Blij zijn dat je het niet gedaan hebt..jullie zouden met zijn vieren voor een pony hebben moeten zorgen, 95% kans dat het geeindigd was met ellende.

Lekker genieten van een verzorgpony en dan kun je daarnaast nog genieten van alle andere leuke dingen in het leven.

Paarden hebben is super leuk, maar soms ook best zwaar als ze weer eens wat mankeren

en buiten dat zou je dan niet hebben wat je nu graag wil, en eigen pony waar je elke dag langs kan. Als met met 4 kids + ouders een pony deelt is het bijna een manege pony, en kan je er ook niet elke dag naartoe. dan kan je miss 1x in de week rijden, want de andere dagen rijden de andere en je pony moet ook nog vrije dagen hebben.

ga veel leren van je verzorgpony, doe ervaring op en als de tijd er dan is kan je aan de slag met eigen paard !

Eefjebeefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 13:06

2 volwassenen en ik met mijn zus was het plan. De ene had al meerdere keren een paard gehad. Bedankt voor het advies in ieder geval

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:14

Zo'n plan is al gedoemd te mislukken.
Dus wat dat betreft ben blij dat het niet door is gegaan.

Maar ik begrijp dat je les krijgt, binnenkort een verzorgpony. Dat is meer dan veel andere.

Ik kreeg met mijn 11 jaar 10 lessen met mijn verjaardag. En dat was het.
Ik kreeg geen zakgeld, geen kleedgeld.
En daarna heb ik alles zelf bij elkaar gespaard. Met klusjes doen en later werken.
Les, verzorgpaarden, kleding, tuig en later ook een eigen paard.

Dus de droom hoeft niet in de prullenbak, het komt alleen niet bij iedereen aanwaaien.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:36

Lieverd maak een plan,
Niet een plan zodat je zsm hebt wat je wilt maar een meerjaren plan. Spreek bijvoorbeeld met je moeder af dat jij geld gaat sparen, klusjes doen, bijbaantje, kranten gooien ect en dat zij dan het uiteindelijk bedrag zal verdubbelen. Denk na over waar je dan je paard zou willen laten? Wat kost dat, dat zijn maandelijkse kosten hoe veel moet je verdienen om dat te kunnen betalen, zorg voor een potje voor veearts, tuig, hoefsmid, instructie...

Ga bezig met je doel voor over... zeg 5 jaar. In plaats van te kniezen dat het niet nu al zover is kun je je richten op je droom, namelijk die van een eigen paard.

Eefjebeefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 08:53

jullie hebben gelijk. Bedankt, Ik heb een plan bedacht ;) nog 6 jaartjes sparen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 08:55

Goed zo!
En nu lekker veel opsteken van je verzorg paard. Dan gaat het dadelijk ook gemakkelijker met een eigen paard.

Paradise123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 15:05

Elke maand €100 opzij zetten. Dan heb je na 20 jaar €24000, genoeg voor een C pony en toebehoren :j :j :j :j :j
En voor nu lekker gaan fantaseren over welk ras je pony wordt (ik zou gaan voor een Dartmoor) waar je hem gaat stallen en wat je met hem gaat doen *\o/* :D

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 17:09

Paradise123 schreef:
Elke maand €100 opzij zetten. Dan heb je na 20 jaar €24000, genoeg voor een C pony en toebehoren :j :j :j :j :j
En voor nu lekker gaan fantaseren over welk ras je pony wordt (ik zou gaan voor een Dartmoor) waar je hem gaat stallen en wat je met hem gaat doen *\o/* :D

Blijf jij oude topics omhoog halen?

Ow wacht, zie nu dat je nieuw bent, je hoopt waarschjnljk de 25 NUTTIGE berichten te halen...

Welkom op Bokt. Even een tip van Flip: niet iedereen vind het grappig als de rode boodschap: (er is al een tijd niet in dit topic gereageerd) genegeerd wordt.

Paradise123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 17:22

Tja, denk niet dat bokt meer leden krijgt als je zo reageert -O-
Je had ook gewoon kunnen zeggen "ik zie dat je nieuw bent. Mischien wist je het nog niet, maar dit is een oud topic. Die kan je beter niet omhoog halen ;))
Heb je geen leuke dag ofzo? Dat je zo bot reageert :r {:)-:(

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:05

Paradise123 schreef:
Tja, denk niet dat bokt meer leden krijgt als je zo reageert -O-
Je had ook gewoon kunnen zeggen "ik zie dat je nieuw bent. Mischien wist je het nog niet, maar dit is een oud topic. Die kan je beter niet omhoog halen ;))
Heb je geen leuke dag ofzo? Dat je zo bot reageert :r {:)-:(

Eens! In mijn jongere jaren ook eens gedaan op bokt toen ik net nieuw was, kreeg een supervriendelijke pb met uitleg.
Zo hoort het!
Welkom op Bokt! :)

Paradise123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 08:11

Bedankt!