Betalen voor een verzorg pony

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Betalen voor een verzorg pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:21

Ik kijk nog af en toe rond voor een verzorg pony voor het geval als er iets leuks is! Soms zie ik van die advertenties dat je 50 euro per maand moet betalen MAAR je mag de hele week naar je pony toe en alles doen, dat vind ik opzich wel kunnen, een pony is duur en je gebruikt ook spullen etc. Nu heb ik een vraag wat jullie vinden van de prijzen en de dan bij toebehoren? Ik vind 50 tot 75 prima voor een 15 jarige (:, je verdient zelf wat en je pony krijgt beweging en aandacht! Tuurlijk gaat het niet om een Z dressuur paard hé en de allerluxeste stallen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Betalen voor een verzorg pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:23

Ik vind een ander geld vragen om jou te helpen met de verzorging van jouw dier bizar. Omgekeerde wereld, eigenlijk.

Marika_15
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-07-20

Re: Betalen voor een verzorg pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:49

€50 in deze tijd als je de hele week mag komen is aardig goedkoop.Natuurlijk is het vreemd al er geld wordt gevraagd voor het verzorgen van iemand anders paard ,maar vaak is dat ook omdat er anders kinderen/mensen komen die het aan het begin allemaal heel leuk vinden maar als het een keer regent bijvoorbeeld denken ze “ ach ja ik kan vandaag wel een keertje overslaan”.maar zo gauw ze denken dat het ten kosten gaat van hun eigen geld denken ze er van te voren er beter over na en zul je dat niet zo snel krijgen. En je gebruikt natuurlijk ook alle spullen en pony’s/paarden zijn nou eenmaal duur. Soms zul je misschien ook wel zien dat als de eigenaar je vertrouwt ze er minder of helemaal niks meer voor vragen.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Betalen voor een verzorg pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:56

Ik heb er nooit geld voor gevraagd en zal ik ook nooit doen. Je zoekt 9 vd 10 x een verzorger ivm tijd, dus degene helpt jou uit de brand. Daarnaast doe je de verzorger een plezier. Ik snap het moeten betalen voor een verzorgpony niet zo, eerder een verkapte manier van geld verdienen

anjali
Berichten: 15083
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Betalen voor een verzorg pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:06

Als je ook mag rijden vind ik het normaal dat je wat betaalt.Hoeveel,dat hangt ervan af of je ook klusjes moet doen of niet.

Blub001
Berichten: 44
Geregistreerd: 04-12-19

Re: Betalen voor een verzorg pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:13

In welke regio zit je? Ik denk dat dat ook nog wel eens verschil kan maken....

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:22

Mocht ik ooit iemand zoeken ivm tijd te kort etc. Dan zou er voor mij enkel uitmesten en voeren tegenover staan van die dag. uurtje werk als je er een beetje handig in word.
Ik heb nooit hoeven betalen voor een verzorg paardje erbij, zou ik dus ook niet doen eigenlijk.

Als alles voor je word gedaan op een pensionstal is het een iets ander verhaal, maar dan nog helpt iemand inderdaad met de tijd die jij te kort komt. Hoeft van mij dan ook niks tegen over te staan.
Laatst bijgewerkt door Anastasia24 op 07-11-20 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:22

Ik vind niet dat een bijdrage leeftijd-gerelateerd is om eerlijk te zijn.

Ik ben wel fan van een bijdrage, omdat je denk ik, als je ergens voor betaald, er meer zorg voor draagt. Je zal als verzorger (imo) minder snel afbellen als je een bijdrage betaalt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:26

LWDaisy schreef:
Ik vind niet dat een bijdrage leeftijd-gerelateerd is om eerlijk te zijn.

Ik ben wel fan van een bijdrage, omdat je denk ik, als je ergens voor betaald, er meer zorg voor draagt. Je zal als verzorger (imo) minder snel afbellen als je een bijdrage betaalt.

Klopt niet per se. Ik heb nooit betaald voor de paarden die ik verzorgde. Ik belde ook nooit af. Of ik moest ziek zijn oid.

anjali
Berichten: 15083
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Betalen voor een verzorg pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:40

Ik denk echt dat het moeilijk is om hier in het algemeen iets over te zeggen omdat het geheel afhankelijk is van de situatie.Bij verzorgpony denk ik ook echt aan verzorgen.Als er voornamelijk gereden wordt dan is het eerder een bijrijdpaard?En wordt dat paard dan verbeterd door het rijden of slijt hij er alleen maar van ?Al die dingen tellen mee en nog veel meer andere factoren.Maar uiteraard mag de eigenaar van het paard bepalen. En de potentiele verzorger kan dan kiezen al of niet op de voorwaarden in te gaan.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:41

_San87_ schreef:
Ik vind een ander geld vragen om jou te helpen met de verzorging van jouw dier bizar. Omgekeerde wereld, eigenlijk.


Vind ik ook. Maar in de regio waar ik woon schijnt het heel normaal te zijn,.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:54

Ik heb een verzorgster/bijrijdster en ze betaald een kleine bijdrage. Ze hoeft niet de stal te mesten wel de paddock. Ze komt minimaal 2 dagen per week maar mag vaker. Ze mag best veel. Vind het wel normaal dat ze wat betaald, ze gebruikt ook mijn spullen

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:06

Ik denk dat het echt heel erg verschilt en je er geen lijn in kan trekken.
Ik zelf vraag niks aan mijn bijrijder, ze mest uit en geeft mijn paard beweging en liefde op de dagen dat ikzelf niet kan, heel fijn en ik ben er mee geholpen en zij vindt het leuk.
Als ik op mijn stal kijk is 100 euro de richtlijn ongeveer van wat ik heb gehoord. Wat heb je dan. Oude, niet bijzondere paarden, dus geen paarden die hoog in de sport hebben gelopen waar je het een of ander nog van kunt leren maar een leuk recreatie paard. Bij de ene moet je uitmesten en mag je iedere dag komen (eigenaar zelf komt niet dus het is min of meer je eigen) de andere hoef je niet te mesten en is dacht ik voor 3x in de week. Wat je met de paarden dan op dat moment wilt doen mag je zelf weten, poetsen, longeren, rijden, buitenrit, knuffelen etc.

Accommodatie: 2 goede buitenbakken en een paddock.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Betalen voor een verzorg pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:09

Stallen en/of paddock moeten mesten en er ook nog voor betalen ook, wat een verdienmodel voor paardeneigenaren _O_.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:10

Ik heb al 4 jaar mijn bijrijdster en ze betaald ook niks voor hem, behalve haar eigen lessen en spullen die ze zelf koopt voor hem. Laatst bood ze aan om mee te betalen voor ijzers, die mijn keus waren. Dus dat hoefde echt niet. Osteopaat heeft ze wel een keer meebetaald.. Kreeg haar niet op andere gedachten haha. Maar ze komt ook bijna altijd als ik onverwacht niet kan. Ze helpt mij zo enorm uit, daar vraag ik niks voor.

En sind 3 weken helpt een vriendin van mij ook 1x per week mee. Haar paardje is met pensioen en mist het rijden. Net als ik heeft ze een 3 jarig kind en kennen elkaar situatie. Ik kan nu een dag extra op tijd naar huis na mijn avonddienst, en zij heeft een ochtendje voor haar zelf met mijn paard. Win-win.

Zelf ook nooit hoeven betalen voor verzorgponys.

Brainless

Berichten: 29738
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:12

LWDaisy schreef:
Ik vind niet dat een bijdrage leeftijd-gerelateerd is om eerlijk te zijn.

Ik ben wel fan van een bijdrage, omdat je denk ik, als je ergens voor betaald, er meer zorg voor draagt. Je zal als verzorger (imo) minder snel afbellen als je een bijdrage betaalt.

Dat is niet mijn ervaring, wel dat ze meer rechten denken te hebben omdat ze betalen.

Daarnaast maakt het mij niet uit of mijn verzorgster komt of niet.
Als ik iemand een bepaalde (vaste) dag/periode nodig hebt voor verzorging (voeren/mesten ed) dan betaal ik daarvoor.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:17

Brainless schreef:
Dat is niet mijn ervaring, wel dat ze meer rechten denken te hebben omdat ze betalen.
.

Hebben ze ook, of zouden ze ook moeten hebben.
Als iemand een kamer in mijn huis huurt dan heeft diegene meer rechten dan een gast die een periode gratis komt logeren.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:21

In een situatie waarbij het paard X aantal dagen bepaalde zorg moeten hebben, en de paardeneigenaar kan of wil die bepaalde zorg maar Y aantal dagen geven en zoekt voor de resterende dagen een verzorger, in zo een situatie vind ik het belachelijk om een bijdrage te vragen. En die zorg kan in mijn ogen ook training en/of beweging zijn.

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: Betalen voor een verzorg pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:37

Ik vind het ook heel normaal dat je betaald voor een verzorg/bijrijdpaard.
Niet vergeten hoe ontzettend veel geld paarden kosten + dan meer verantwoordelijkheid/gebondenheid.
Dat vrijwillig niet vrijblijvend betekend is iets wat veel (vooral jongere) niet per sé snappen.
Daarnaast; ja een eigenaar is geholpen, maar tenzij je een geweldige ruiter bent verbeter je het paard niet per sé. Ook; in ieder geval in de randstad zijn er in mijn ervaring veel meer mensen die willen bijrijden dan bijrijdt paarden beschikbaar zijn, zeker mbt de leukere paarden.

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:38

Ach hierin hou je altijd meningsverschillen. Ik vind voor beide wat te zeggen.
Ik heb wel bijrijders gehad die niet alles zelfstandig konden. Toen vroeg ik wel een bijdrage.
Nu niet want bijrijdster doet alles zelfstandig. Al gaan we wel zoveel mogelijk samen omdat dat gezellig is en ik 2 paarden heb.
Maar ze mag zo vaak gaan als ze wil en alles doen in overleg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:40

f4bjheu schreef:
Ik vind het ook heel normaal dat je betaald voor een verzorg/bijrijdpaard.
Niet vergeten hoe ontzettend veel geld paarden kosten + dan meer verantwoordelijkheid/gebondenheid.
Dat vrijwillig niet vrijblijvend betekend is iets wat veel (vooral jongere) niet per sé snappen.
Daarnaast; ja een eigenaar is geholpen, maar tenzij je een geweldige ruiter bent verbeter je het paard niet per sé. Ook; in ieder geval in de randstad zijn er in mijn ervaring veel meer mensen die willen bijrijden dan bijrijdt paarden beschikbaar zijn, zeker mbt de leukere paarden.

Je kiest toch voor die kosten wanneer je een paard koopt? Ik vind dat altijd zo'n debiel argument.

pillow
Berichten: 7806
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Betalen voor een verzorg pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:46

Wat verstaat TS onder een verzorgpony? Wat doe je ermee? Verzorg je het dier dus uitmesten voeren poetsen. Of is het een (bij) rij pony en mag je er dus op rijden. Ik vind dit namelijk een wezenlijk verschil.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:48

Ik vind ook het argument van 'meer verantwoordelijkheid' niet kloppen, want
1) het karakter, de aard en de wil van een persoon verander je niet door een betaling. Als een persoon er op een dag geen zin meer in heeft, dan zal die vertrekken. Die gaat niet jouw paard blijven verzorgen omdat hij/zij betaalt.
2) een bijrijdpaard is, hoe hard we ook zouden willen van niet, wel vrijblijvend. Het leuke aan een niet-eigen paard is dat je inderdaad niet hoeft te gaan wanneer je ziek bent of geen zin hebt. Van zodra het een verplichting wordt om op vaste dagen te gaan en je niet zomaar af mag bellen (omdat het bv. regent), ben je als verzorger/bijrijder eigenlijk een dienst aan het verlenen en zou de verzorger/bijrijder zelfs moeten betaald worden daarvoor.

Maar alleen in de paardenwereld werkt het zo niet, dat heb ik doorheen de jaren op Bokt wel geleerd.

Dniekje
Berichten: 4679
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:52

Hier destijds mijn pony ter ‘lease’ aangeboden gehad, of hoe je het wilt noemen. Reden hiervoor was niet uit tijdnood. Paste er zelf niet meer op en kon hier een ander ruitertje wel heel gelukkig mee maken die op dat moment geen mogelijkheid had tot een eigen pony. Hiervoor vroeg ik wel een bijdrage. Overigens geen grote bijdrage. Pony mocht gewoon dagelijks gereden worden en ook mee naar vereniging/concoursen. Hoefsmid/zadelmaker/dierenarts werd ook allemaal geregeld. En qua klusjes hoefde er voor diegene niets gedaan te worden, ging gewoon mee in de dagelijkse verzorging met de andere paarden. Je maakt dan vaak toch iets andere/meer kosten als ze wel fanatiek gereden worden. Er mag dan mijn inziens best wat tegenover staan als je wel de ‘lusten hebt’ maar niet de (grote) lasten.

Wanneer ik door tijd tekort of andere omstandigheden een verzorger zou zoeken, vind ik dat je er als eigenaar ‘gebruik van maakt’. In dat geval zou ik zelf geen bijdrage vragen, maar wellicht een bijdrage in de vorm van helpen met uitmesten oid, waar dan rijden tegenover staat. En tevens, wanneer iemand het juist verbeterd, is het vragen van een bijdrage denk ik helemaal niet aan de orde.

Denk echt dat het verschilt per situatie en de mogelijkheden die je krijgt van de eigenaar.

Brainless

Berichten: 29738
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 21:01

Dniekje schreef:
Wanneer ik door tijd tekort of andere omstandigheden een verzorger zou zoeken, vind ik dat je er als eigenaar ‘gebruik van maakt’. In dat geval zou ik zelf geen bijdrage vragen, maar wellicht een bijdrage in de vorm van helpen met uitmesten oid, waar dan rijden tegenover staat. En tevens, wanneer iemand het juist verbeterd, is het vragen van een bijdrage denk ik helemaal niet aan de orde.

Denk echt dat het verschilt per situatie en de mogelijkheden die je krijgt van de eigenaar.

Zo denk ik er ook over.
Als ik iemand nodig heb die op bepaalde tijden komt om de zorgtaken over te nemen, dan betaal ik degene.
Als degene als tegenprestatie mag rijden is dat de betaling.
Als iemand alleen voor het paard komt dan vraag ikzelf daar geen geld voor, maar kan mij dan wel voorstellen dat een eigenaar daar geld voor vraagt.