Vallen en opstaan

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stellaxeva
Berichten: 25
Geregistreerd: 05-04-19

Vallen en opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 22:52

Ik rijd nu vijf jaar paard en een jaar geleden was ik nog steeds nooit gevallen ( en mijn vriendinnen ook niet ). Ik rijd op een best ondeugende pony omdat ik die uitdaging zo leuk vind maar een jaar geleden wou ik echt graag eens vallen, gewoon voor de ervaring. Natuurlijk was ik wel eens van een shetlander gevallen maar dit is niks vergeleken met de manege pony's. Ik had in die 5 jaar genoeg momenten gehad dat ik echt bijna viel, de paarden schrikken of ze beginnen te bokken, ze gaan met je op de loop, noem maar op. Ik viel niet door een bokje dat vond ik echt makkelijk ofzo.? Het was Valentijnsdag (2019) en ik was aan het rijden. We deden in een groep van 6 en we de eerste drie gingen met z'n drieën op de volte galopperen. Ik reed ook bij de eerste 3. Voor mij reed een snelle pony , ik in het midden met wel een voorwaartse pony maar niet echt heel veel doorstappend en achter mij het zo'n pony. We galoppeerden aan en ik verloor mijn beugel dus ik wachtte in het midden tot ze stapten en ik ging er weer tussen. We reden de volte bij A en tussen A en K ging mijn pony steeds naar binnen en net daar galoppeerde het paard voor mij aan. Ik weet niks meer van hierna maar het meisje achter mij vertelde dit:

Stella schoot weg ze stopte ineens en ze gaf een bok. Ik viel er vanaf met een salto, ik lag ongeveer 5 seconden op de grond en stond met een big smile op ( terwijl ik voor mijn gevoel juist gelijk opstond ). Ik zat er gelijk weer op en we reden weer verder toen alle ouders van de ruiters aankwamen. Ze zagen me vanuit de kantine vallen maar ik zat er al weer op. Daarna gingen we nog eens galopperen, weer net in die hoek. Weer schoot ze weg maar nu had ik haar door en ik kon haar stoppen.

We hebben die les goed afgesloten en ik had een beetje spierpijn, meer niet.

Ik wou even zeggen dat je altijd weer moet opstaan na je val. Ik vond het wel grappig maar ik kan me voorstellen dat je niet meer durft. Onthoud altijd: deze soort is echt je passie en je hebt er zoveel plezier in, hier kan je niet opgeven! <3

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:02

Omdat er een soortgelijk topic van TS is plaats ik hier een slotje.