instagram (nep) maneges

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jetskie15

instagram (nep) maneges

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 19:28

hey allemaal

hierbij open ik een topic over nep maneges, om nieuwe maneges te ontmoeten en er lekker over te kletsen

welke maneges volgen jullie? en welke regels en soorten paarden hebben ze bij die van jullie?
en wat mogen jullie er mee doen?

ik zelf volg @manege_het.gouden_hoefijzer, daar heb ik al 5 paarden, namelijk jack(hannoveraan), tornado(trakehner), goldrush(haflinger), peggy(paint) en lila( rocky mountain Horse)
wij mogen zelf bepalen wat we met ze doen, we kunnen ook lessen nemen en veulentjes maken <3

dus, welke volgen jullie? klets lekker mee als je ook maneges volgt, of het gewoon gezellig vind :D

freetorun

Re: instagram (nep) maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:31

Ik voel me nu met 23 mega oud.. maar wat is een instagram nep manege?? :?

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:31

freetorun schreef:
Ik voel me nu met 23 mega oud.. maar wat is een instagram nep manege?? :?

Ik ben 21, maar ik denk dat ik dan ook oud ben, ik heb geen flauw idee :,)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:34

Zijn dat dan stockfotos of gewoon van google die je niet mag gebruiken voor zulke dingen?

Heb vroeger ook zulke dingen gedaan, wist niet dat het op instagram ook gebeurde.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:37

Gewoon fotos van paarden van google waar ze gaan rekening mee houden qua copyright. Dan een naam en marakter en prijs eronder zetten. En dan mensen nepge,d laten bieden en dan kunnen ze dingen met dat paard gaan doen. Stel je hebt een beuin paard gekocht, en je zegt: mag ik met dat paard rijden. Dan zetten ze een foto van een of ander bruin paard erop wat bereden wordt

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:39

nou ik ben 18 en heb er wel eens wat over gehoord (voornamelijk dat foto's worden gejat)
Snap de lol er niet van om heel eerlijk te zijn...

Heb dus vaak gezien dat foto's van kennissen worden gebruikt, zodra je er wat van zegt krijg je een grote bek en wordt je geblokkeerd

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:40

Trui schreef:
Gewoon fotos van paarden van google waar ze gaan rekening mee houden qua copyright. Dan een naam en marakter en prijs eronder zetten. En dan mensen nepge,d laten bieden en dan kunnen ze dingen met dat paard gaan doen. Stel je hebt een beuin paard gekocht, en je zegt: mag ik met dat paard rijden. Dan zetten ze een foto van een of ander bruin paard erop wat bereden wordt

Ik zie er bij een paar al bokt-paarden staan, is de eigenaren gevraagd om toestemming dan?
Weet dat er veel zijn die het niet zouden waarderen :o

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:42

@alletwee hierboven. allebei waar. Niet gevraagd om toestemming maar gewoon erop gezet. Vraag je of ze eraf mogen dan zeggen ze nee had je het niet op internet moeten zetten

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:46

@miefje Precies dit! Had t 1x met het paard van een kennis (toevallig fotograaf) dus die heeft ze even duidelijk gemaakt dat het wettelijk verboden is en dat ze een rechtzaak aan hun broek kan hangen voor het 'stelen' van de foto. Account was spontaan verwijderd :')

Jetskie15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 19:47

XxChelsey1xX schreef:
@miefje Precies dit! Had t 1x met het paard van een kennis (toevallig fotograaf) dus die heeft ze even duidelijk gemaakt dat het wettelijk verboden is en dat ze een rechtzaak aan hun broek kan hangen voor het 'stelen' van de foto. Account was spontaan verwijderd :')

nou wat een negatifitijd allemaal over mijn topic :( ik had gehoopt op lekker kletsen over de maneges, de gene die ik volg haalt zijn fotos van afbeeldingen en probeert foto's te zoeken waar zo min mogelijk het gezicht te zien is

Jetskie15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 19:48

XxChelsey1xX schreef:
nou ik ben 18 en heb er wel eens wat over gehoord (voornamelijk dat foto's worden gejat)

Heb dus vaak gezien dat foto's van kennissen worden gebruikt, zodra je er wat van zegt krijg je een grote bek en wordt je geblokkeerd

nou wat een negatifitijd allemaal over mijn topic :( ik had gehoopt op lekker kletsen over de maneges, de gene die ik volg haalt zijn fotos van afbeeldingen en probeert foto's te zoeken waar zo min mogelijk het gezicht te zien is

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:52

Kijk als er stockphoto's worden gebruikt oke maar als ik mezelf, of mijn paard, of mijn foto daar zie staan ben ik daar niet blij mee dat dat zomaar even wordt gebruikt

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:53

Maar de manege pagina op insta die jij hebt zie ik ook duidelijk een foto waar nog mini stukje logo van de fotograaf op staat. En je mag geen logo's van foto's afhalen en dat gebeurt dus wel..

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:54

JetloveIndra schreef:
XxChelsey1xX schreef:

Dan is het alsnog niet toegestaan om gewoon foto's van Google/internet te pakken :\
Is niet leuk, is mij ook wel eens gebeurt en toen ik er wat van zei werd ik geblokkeerd..

Jetskie15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 19:55

@kimmiee_D kan je me vertellen welke :)

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:55

Ik heb even gekeken, en ik had echt geen idee. Dus als ik het goed begrijp, bied je nepgeld (moet je daadvoor betalen?) zodat je een 'paard' hebt. En als je dan wilt 'rijden'post het account v.d. manege een rijfoto met een similair paard? En dan kan je als 'eigenaar' vertellen hoe geweldig dat 'neppe' ritje was?

Ik uh.. snap het niet _O-

Jetskie15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 19:56

@XxChelsey1xX wat zijn stockphoto's?

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:57

Hey ik heb wel even een tip, gebruik geen fotos van instagram zonder credits te geven....
Ik heb dit meerdere malen gehad en dat is heel vervelend.

Veel succes veder!

Jetskie15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 19:58

@freetorun ik vind het leuk om te doen, en ik hoopte op dit topic mensen te vinden die dat ook leuk vinden, maar helaas krijg alleen maar negatieve opmerkingen (die ik ook wel begrijp) :(

Jetskie15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 19:58

@Arabier ik heb zelf geen manege, maar zal het onthouden :)

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:59

Stockphoto's zijn van bijv. shutterstock. Die foto's zijn gemaakt om vrij te gebruiken. Dat zijn dus eigenlijk de enige foto's die je mag gebruiken.
Wettelijk is de maker van de foto de eigenaar en mag de foto dus niet zonder (schriftelijke) toestemming worden gebruikt.
Is ooit zo geweest met een foto op flickr. Espirit dat merk had gewoon een foto van flickr gepakt en dat gedrukt op een shirt, de fotograaf herkende haar foto en heeft een rechtzaak aangespannen en nog gewonnen ook....
Ik ben gewoon een pestkind dat ik de mensen tag van wie de foto's/paarden zijn :o

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:59

JetloveIndra schreef:
@freetorun ik vind het leuk om te doen, en ik hoopte op dit topic mensen te vinden die dat ook leuk vinden, maar helaas krijg alleen maar negatieve opmerkingen (die ik ook wel begrijp) :(

Ik snap dat dat vervelend is!!! Maar het is gewoon erg negatief als het gebeurt dat je paard daarvoor gebruikt word. Dus ik zou gewoon het eerst de mensen en eigenaren vragen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:00

Deze ;)
Afbeelding

Jetskie15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 20:02

oke

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:03

freetorun schreef:
Ik heb even gekeken, en ik had echt geen idee. Dus als ik het goed begrijp, bied je nepgeld (moet je daadvoor betalen?) zodat je een 'paard' hebt. En als je dan wilt 'rijden'post het account v.d. manege een rijfoto met een similair paard? En dan kan je als 'eigenaar' vertellen hoe geweldig dat 'neppe' ritje was?

Ik uh.. snap het niet _O-

Precies! Maar nee je krijgt gewoon een nep startbedrag gratia