Ouders overhalen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Ouders overhalen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 16:44

x
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 11-10-12 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Maiska

Re: Ouders overhalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:46

Hoe ga je meebetalen? Leg ze uit wat de kosten voor je haf zullen worden. En hoeveel jij daaraan mee kan betalen. Waarschijnlijk zitten je ouders met de kosten, dus probeer dat goed voor mekaar op papier te krijgen en verras ze met hoe ver je al aan het meedenken bent!

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:47

Mag ik vragen wat de rede is dat je pony verkocht is?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 16:48

Maiska schreef:
Hoe ga je meebetalen? Leg ze uit wat de kosten voor je haf zullen worden. En hoeveel jij daaraan mee kan betalen. Waarschijnlijk zitten je ouders met de kosten, dus probeer dat goed voor mekaar op papier te krijgen en verras ze met hoe ver je al aan het meedenken bent!

Ik weet nog niet wat ze dan gaat kosten.
Ze staat namelijk niet officieel te koop.
Maar het punt is dat elke keer als ik erover begin er word gezegd, ' Je bent Isala toch'.
Isala = mijn bijrijdpaard.
Maar daar kan ik niet erg veel meer mee, meer lekker voor de lol rijden & dat vind ik leuk daar niet van.
Maar ik wil gewoon verder, en dat gaat niet, ik mag geen wedstrijden rijden blabla
En Marma is en blijft mijn droompony.

Maar ze worden boos als ik het zo verwoord..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 16:50

Eindeloos schreef:

Tuurlijk.
Ik was 4 en kreeg een Welsh.
Deze moest door atrose met pensioen.
Toen hebben mijn ouders mijn instructrice een nieuwe Welsh laten uitzoeken.
Op volledig vertrouwen omdat ze er niet veel van wisten..
Dit werd een 6 jarige hengst (ik was toen 6)
De domste keuze ooit, maar de instructrice had meebetaald en moest en zou hem hengst houden.
Maar aangezien ik er elke dag afviel, hij over me heen liep, er met me vandoor ging, me beet, me trapte enz.
Besloten mijn ouders hem te verkopen aan mijn instructrice.

Dus niet echt een hele aparte reden waar tijd, geld etc een rol speelt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:51

Een kostenplaatje maken en dan kijken wat je zelf kunt bijdragen en wat je ouders moeten bijleggen en dat voorleggen?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 16:55

vuurneon schreef:
Een kostenplaatje maken en dan kijken wat je zelf kunt bijdragen en wat je ouders moeten bijleggen en dat voorleggen?

Ja, zoals ik al zij, speelt geld niet de rol in het probleem.
Maar dat is wel een goede.

Verder is haar eigenaar een echte handelaar.
Wat zouden jullie vragen voor een Haflinger merrie, 6 jaar oud, B springen & B dressuur, Western beleerd maar nooit wat meegedaan.
Want dan heb ik een beetje een richtprijs. :')

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:56

xLions schreef:
Eindeloos schreef:

Tuurlijk.
De domste keuze ooit, maar de instructrice had meebetaald en moest en zou hem hengst houden.
Maar aangezien ik er elke dag afviel, hij over me heen liep, er met me vandoor ging, me beet, me trapte enz.

tja misschien zijn je ouders bang voor een herhaling hiervan?
Dat als je het paard eenmaal hebt ze helemaal niet meer zo lief is en er ongelukken gebeuren?
Hebben je ouders inmiddels al meer met paarden of weten ze waar de voor en achterkant zit en houdt het daarmee op?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:58

Zet de voor- en de nadelen op een rij, kijk hoe het in te delen is met school (ouders zijn altijd bang dat school eronder leidt) en maak een lijstje met de verwachte kosten. Als je alles goed op een rij hebt kun je eens samen met je ouders kijken.

Als ze niet willen dan houdt het voorlopig op. Dan kun je mss gaan lessen met je bijrijdpaard zodat je daar ook uitdagingen hebt om naar toe te werken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:58

xLions schreef:
Maiska schreef:

Maar je kan wel uit gaan zoeken wat ze per maand gaat kosten. Stalling, voer, hoefsmid, dierenarts, potje voor de dierenarts voor als ze echt heel ziek wordt, potje voor vervanging van kapotte spullen, dekens, lessen etc.

En dan kun je daarnaar kijken wat jij daar per maand van kan betalen, en wat je ouders zouden moeten betalen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:01

Eindeloos schreef:
xLions schreef:
Tuurlijk.

tja misschien zijn je ouders bang voor een herhaling hiervan?
Dat als je het paard eenmaal hebt ze helemaal niet meer zo lief is en er ongelukken gebeuren?
Hebben je ouders inmiddels al meer met paarden of weten ze waar de voor en achterkant zit en houdt het daarmee op?

Ze kennen de Haflinger ook en zien dat we een band hebben.
Ook vinden ze haar helemaal geweldig.
Leasen is helaas geen optie omdat ik daar niet elke dag buiten school heen kan (half uur heen fietsen, half uur terug)
Mijn tante heeft een paard gehad & mijn vader verdiept zich er wel in.
De angst daarvoor is er niet maar ze hebben elke keer wel weer iets anders als smoes..

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:03

Tja ik weet dat je dit niet wilt horen maar ik vindt je best een beetje verwend overkomen. Je bent 'al' 14 en je hebt nog steeds geen nieuwe pony gekregen? Een eigen paard hebben is in deze tijd niet voor iedereen weggelegd.

Het is niet leuk van je ouders dat ze je steeds aan het lijntje houden. Misschien kun je met ze praten om te vragen waarom er geen nieuwe pony is gekomen?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:04

capopjekop schreef:
Zet de voor- en de nadelen op een rij, kijk hoe het in te delen is met school (ouders zijn altijd bang dat school eronder leidt) en maak een lijstje met de verwachte kosten. Als je alles goed op een rij hebt kun je eens samen met je ouders kijken.

Als ze niet willen dan houdt het voorlopig op. Dan kun je mss gaan lessen met je bijrijdpaard zodat je daar ook uitdagingen hebt om naar toe te werken.

Punt 1.
Ja inderdaad en die smoes wordt het meeste gebruikt, ik zit op VWO en weet wat ik wil
En daar moet ik voor werken ja, maar zoals nu zit ik dus gerust 3 a 4 uur op bokt.
En dat bijna elke dag, dan is het toch beter als ik iets leuks ga doen buiten.
Ook heb ik veel paardenvriendinnen die, mocht ik ziek zijn / verhinderd, het paardje willen doen.
Dat roepen ze nu al, want ze vinden haar ook leuk/bij mij passen.

Punt 2.
De enige waar ik mag lessen van de eigenaar past totaal niet bij mij, en zie er erg tegenop dus.
Verder is ze als 20/21 en zit er voor mij geen wedstrijdje meer in, ook niet onderling.
Verder moet ik ook bitloos rijden, dus dan zijn wedstrijden al helemaal moeilijk.
En ja, ik vind het lekker om gewoon te rijden, dus wil haar niet afkraken, maar het is niet mijn ideale wens/beeld van een paard hebben/rijden.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:05

Vjestagirl schreef:
xLions schreef:

Maar je kan wel uit gaan zoeken wat ze per maand gaat kosten. Stalling, voer, hoefsmid, dierenarts, potje voor de dierenarts voor als ze echt heel ziek wordt, potje voor vervanging van kapotte spullen, dekens, lessen etc.

En dan kun je daarnaar kijken wat jij daar per maand van kan betalen, en wat je ouders zouden moeten betalen.

Inderdaad.
Ik heb al heel wat spullen, qua dekens, hoofdstel, halster, zadel dekjes etc.
Maar stalling kan ik wel uit gaan zoeken inderdaad.
Ik heb geen baantje , maar ben bereid deze te nemen indien nodig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:06

Je zegt dat geld geen rol speelt; maar jij hebt niets te bepalen over wat jouw ouders over hebben voor jouw hobby natuurlijk ;)

En leg je er ook bij neer als het: nee is. Werk dan zelf voor je geld en voor je paard :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:07

xLions schreef:
Vjestagirl schreef:

Inderdaad.

Hou je er dan wel rekening mee dat je school + baantje + paard + vriendinnen + huiswerk = het heel erg druk gaat krijgen?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:07

lien_87 schreef:
Tja ik weet dat je dit niet wilt horen maar ik vindt je best een beetje verwend overkomen. Je bent 'al' 14 en je hebt nog steeds geen nieuwe pony gekregen? Een eigen paard hebben is in deze tijd niet voor iedereen weggelegd.

Het is niet leuk van je ouders dat ze je steeds aan het lijntje houden. Misschien kun je met ze praten om te vragen waarom er geen nieuwe pony is gekomen?

Ik ben best verwend ja, en we hebben het goed.
Wonen in een mooi huis, maar wat heeft dat ermee te maken?

Dit is iets wat ik al wil, en elke keer wordt het uitgesteld.
En ja, ze willen wel dat ik het leuk heb met paardrijden, en mijn dromen achterna kan gaan.
Tja, dan heb ik wel een pony nodig waar dat mee kan/ en dat weten en begrijpen ze ook.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:08

vuurneon schreef:
Je zegt dat geld geen rol speelt; maar jij hebt niets te bepalen over wat jouw ouders over hebben voor jouw hobby natuurlijk ;)

En leg je er ook bij neer als het: nee is. Werk dan zelf voor je geld en voor je paard :)

Het is niet meer echt een hobby..
Maar meer mijn leven haha.

Jaa, dat snap ik.
Maar ze beloven het steeds, en dan opeens word het weer uitgesteld.
Nu ben ik bijna 16& is het opeens naar 18 gegaan.
En zo gaat het steeds..

Waarom nu niet, nu ik goed rijd, er meer tijd voor heb en meer zelf kan doen.
En als 6 jarig meisje wel..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:09

xLions schreef:

En ja, ze willen wel dat ik het leuk heb met paardrijden, en mijn dromen achterna kan gaan.
Tja, dan heb ik wel een pony nodig waar dat mee kan en dat weten en begrijpen ze ook.

Misschien kunnen ze het wel niet betalen? Ondanks dat je in een mooi huis woont kun je nooit in de portomonee van je ouders kijken.
Of misschien willen ze wel dat je je dromen achterna gaat nadat je een diploma hebt gehaald en een studie hebt afgerond?

vuurneon

Kinderen zijn zonder hobby's al duur genoeg! :=

Je kan ook dankbaar zijn voor wat je hebt, altijd maar meer willen is niet altijd gunstig als je ouders het moeten betalen natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-10-12 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

lien_87

xLions schreef:
lien_87 schreef:

Tja, dan heb ik wel een pony nodig waar dat mee kan/ en dat weten en begrijpen ze ook.

Maar dat jij nu in een mooi huis woont en perse een pony wil betekend nog niet dat je ouders dat geld (en tijd) er ook voor over hebben ;)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:10

Vjestagirl schreef:
xLions schreef:

Inderdaad.

Hou je er dan wel rekening mee dat je school + baantje + paard + vriendinnen + huiswerk = het heel erg druk gaat krijgen?

School, dat heb ik al eerder gezegd, kost mij tijd ja, maar uit school zit ik zo'n 3 a 4 uur op bokt / train ik mijn hondje.
Nou als ik daarvan eens de tijd aan een pony besteed, is dat beter dan achter een laptop (?)
Vriendinnen, kan natuurlijk altijd, maar we hebben best een nerdie klas dus iedereen moet huiswerk maken blabla.
Ik maak mijn huiswerk ALTIJD na het eten, rond 19h en ben een vlotte leerling dus kost me niet veel tijd.
Een baantje zie ik meer als een leuke hobby, dus met dieren bezig zijn.
Krantenwijk etc, mag ik niet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:11

Ik zou eens een goed gesprek aangaan waarom je ouders het niet willen. Mss gaat het financieel nu toch minder lekker? Iedereen voelt de crisis wel ergens en ouders willen kinderen daar vaak niet mee belasten. Als geld geen probleem is dan is er vast een andere reden. Willen ze het niet dan zul je je erbij neer moeten leggen. Mss kun je dan een ander bijrijdpaard zoeken wat wel aan je wensen voldoet, want dit is ook niet leuk voor die eigenaar en het paard dat je er eigenlijk niet veel aan vind (haal ik uit je tekst).

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:11

Vjestagirl schreef:
xLions schreef:

Tja, dan heb ik wel een pony nodig waar dat mee kan en dat weten en begrijpen ze ook.

Misschien kunnen ze het wel niet betalen? Ondanks dat je in een mooi huis woont kun je nooit in de portomonee van je ouders kijken.
Of misschien willen ze wel dat je je dromen achterna gaat nadat je een diploma hebt gehaald en een studie hebt afgerond?

Ja, maar daar gaat dit topic dus nu net niet om.
De kosten zijn geen probleem, dit zeggen mijn ouders ook.
En ik denk dat ik dat beter kan weten dan jullie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:12

Blijkbaar vinden jouw ouders je er dan nog niet klaar voor. Prima toch? :)