geen zin meer.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lebeauty_

geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:09

hoi ik moet het even van me afschrijven.

Ik heb er allemaal geen zin meer in denk ik in een eigenpaard.
het lukt gewoon allemaal niet ik denk dat we een grote fout hebben gemaakt. ik hou hem niet moest vandaag eigenlijk lessen haalden hem uit de wei en ja hoor hij ging weer met me aan de loop 3x. niet gelest...
Ik vind het ook niet meer leuk om samen met me zusje een paard te hebben en ik heb gewoon geen klik..
Ik ga niet meer met plezier heen..

Ik moest het even van me afschrijven :(:(

x

Miesjex

Re: geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:10

Kun je dit niet aangeven aan je ouders?

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:11

Heb ik al zo vaak gedaan maarja moet gewoon door.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:13

hoelang heb je het paardje al?

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:14

@dieselpaard 7 maanden maar het voelt gewoon niet goed.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:15

Misschien met wat hulp proberen wat op te bouwen? Ook al is het maar grondwerk? (maar grondwerk als in: bij basis beginnen..)

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:16

Dan heb je het paardje toch al een tijdje. Hoe gaat het met je zusje en het paardje? Heeft die er wel een klik mee?
Heb je wel eens iets anders geprobeerd dan alleen rijden? Misschien vind ie het werk een beetje saai worden?

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:16

@lianne86 ja dat wouden we ook doen maar ik heb er ook geen zin meer in met me zusje altijd als ik even 1 dag niet rij ben ik gelijk bang dat heb ik altijd. als sinds dat we hem hadden. en als je dat elke keer heb dan ben je het vrij snel zat. bij me zusje gaat hij ook aan de loop
Laatst bijgewerkt door Lebeauty_ op 14-09-13 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:17

Als t paard met jou aan de loop gaat begrijp ik best dat je het niet meer leuk vind om met hem te werken. Zoek hulp daarin en ga dan pas weer focussen op lessen. De basis aan de grond is blijkbaar nog niet sterk genoeg om je doelen te verleggen.

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:20

@urion ik ben pas weer begonnen omdat ik eerst weer gestopt was omdat hetniet meer ging. en dan heb ik altijd die problemen nog met me zusje dat is niet zo erg maar wij kunnen gewoon niet samen..

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:22

De problemen met je zusje. Jullie kunnen niet samen, maar jullie hebben wel samen een paard? Dat wordt dan toch wel een lastig verhaal. Waarom kunnen jullie niet samen?

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:23

Jammer .. heeft je les instructrice geen tips ?

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:25

@dieselpaard we dachten het gaat wel maar na 7 maanden is gaat het dus niet.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:25

Het rare is ook, dat je hem niet kunt vangen meteen geen les meer hebt.... Als ik instructrice was, hielp ik even mee..

Samen gaan lessen? Allebei half uur ofzo?

Raaf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:26

Hoi Lebeauty_, wat vervelend dat het zo gaat met je paard. Kun je niet iemand vragen om te helpen bij het uit de wei halen? Je zou dat ook kunnen oefenen tijdens je les i.p.v. rijden.

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:27

@lianne86 ik kon hem vangen hoor in de wei dat gaat niet zo moeilijk maar als ik naar de poetsplaats loop stukje op de wei dan loopt hij ineens weg en kan ik hem niet meer houden. ik heb les van iemand verder op dus die wist dit niet xp
Me zusje lest op een anderen dag ..

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:29

@raaf_ ik kan hem wel gewoon pakken maar zodra hij iets ziet van daar wil ik heen dan gaat hij daar ook echt heen en hou ik hem niet meer. dat is ook zo met longeren. ik durf niet met hem te wandelen en dat moet naar me les.. maar dan doe ik het ook wel maar ben dan toch bang dat hij ineens aan de loop gaat.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:31

TS....niet aanvallend bedoeld ofzo, maar ik snap weinig van je verhaal. Dat komt omdat je op een aantal dingen niet reageert, omdat je dit niet wilt vertellen. Van wat ik nu begrijp: je hebt geen klik met je paardje en je kunt niet samen met je zusje.
Heb je al eens andere dingen geprobeerd dan het gewone werken in de bak? Ga je wel eens op buitenritten? Longeer je? Doe je aan springen? Heb je wel eens vrijheidsdressuur geprobeerd?
Waarom heb je al 3x geen les gehad? Is het omdat je niet durft?
Heeft iemand je wel eens geholpen bij het opvoeden van dit paard? Hij hoort natuurlijk niet zomaar met jou aan de haal te gaan...
Probeer iets duidelijker te zijn. We proberen je allemaal te helpen, maar ik vind je niet zo duidelijk.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:33

Op deze momenten snap ik dus 'de moeder' in kwestie niet!
Als je kind het niet leuk meer vind om met dit paard te rijden, waarom MOET het dan!
Omdat mams het zo leuk vind?!

Een goede ouder, luistert naar haar kinderen en zorgt ervoor dat de kinderen er plezier in houden in wat ze doen. In dit geval dus op zoek naar een braaf paardje, waar jij TS dus meer plezier aan beleefd en vertrouwen kunt gaan krijgen.

Sorry voor deze post, maar dit gebeurd veel te vaak. Uiteindelijk stoppen de kids, omdat ze er gewoon geen plezier meer in hebben door de onkunde of ego van de ouders.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:34

Euh, omdat kindlief het waarschijnlijk zo ontzettend graag wilde en haar zin heeft gehad? Niet iedereen heeft zomaar geld om weer een nieuw paard aan te schaffen.
Misschien denken de ouders wel: ga het eerst maar proberen, oefen met je paard, vraag om hulp. Zorg ervoor dat je laat zien dat je er alles aan hebt gedaan? Die indruk krijg ik namelijk nu niet...

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:35

@dieselpaard okeejj. ik heb het gevoel dat ik geen klik heb met me paard. omdat hij met me aan de loop gaat als hij het wilt. Ik kan daarom niet longeren. ik ben bang om buiten te wandelen en dat hij dat ook buiten gaat doen. ik heb wel is gesprongen ik durf niet te springen (slechte herrinderingen springles) me zusje springt bijna altijd. Rij nu niet meer buiten vind ik eng. En met 3x niet gelest dat hoor bij dat hij vandaag 3x met me aan de loop is geweest want daar staat een . en na die punt zet ik neer niet gelest.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:36

Ik zou gewoon aan je lesgeefster vragen of zij je op komt halen. Dat zij hem uit de wei haalt en al die dingen doet die jij zo eng vind. Dan kan zij meteen zien wat hij doet en kijken hoe je het kunt oplossen. Heb ik ook met mijn paard gedaan. Ging super. Bij haar deed hij het niet. Dus dan weer even naar mezelf kijken en samen hebben we het opgelost.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:37

Dieselpaard schreef:
Euh, omdat kindlief het waarschijnlijk zo ontzettend graag wilde en haar zin heeft gehad? Niet iedereen heeft zomaar geld om weer een nieuw paard aan te schaffen.
Misschien denken de ouders wel: ga het eerst maar proberen, oefen met je paard, vraag om hulp. Zorg ervoor dat je laat zien dat je er alles aan hebt gedaan? Die indruk krijg ik namelijk nu niet...

Ze heeft het paard met haar zusje, dus zijn met 2en. Paard schijnt zoals ik het begrijp ook met zusje aan de loop te gaan.
Waarom dan dit paard niet verkopen en niet een braaf paard kopen waar beide plezier van kunnen hebben?

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:37

toen wij dit paard kochten was hij veel anders. hij was met rijden braaf heb zelf buiten stukjes gereden schrok helemaal niet hun konden met halster zo op buitenrit.. Een jong paard is misschien iets voor me zusje omdat zei alles durft maar voor mij niet..

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:38

@bimmetje Ik zou niet nog een 2e keer samen met me zusje een paard delen dat was geen slimme zet van ons..