Wat moet je allemaal weten als e een shetlander wilt kopen?
Ik vraag gewoon wat informayie omdat ik misschien zelf een shetje wil kopen
liefs Sari x
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) , want anders was ik nu ook al best wat geld kwijt, en het is nog maar een veulen ! Ik raad het niet af hoor, shets zijn geweldig! Maar zorg dat je goed voorbereid bent enz. , het zou jammer zijn als die later weer weg moet!! xBalou schreef:Zorg wel dat je het echt ziet zitten, en dat je NIET een shetlander gaat kopen omdat het zo veel geld scheelt, dat valt echt tegen als je ook stalling enz. moet betalen! Ik heb zelf een shetveulen, ik heb ontzettend veel geluk dat die in de wei van mijn opa mag staan en dat ik bijna alles van hem krijg () , want anders was ik nu ook al best wat geld kwijt, en het is nog maar een veulen ! Ik raad het niet af hoor, shets zijn geweldig! Maar zorg dat je goed voorbereid bent enz. , het zou jammer zijn als die later weer weg moet!!
amoj schreef:Marktplaats staan vaak veel leuke shetjes op, voor niet al te veel geld!
Naar wat ben je op zoek?
Ruin/merrie? Leeftijd? Beleerd/betuigd?
ellen_doorn schreef:Maar veel oudere mensen ( zoals jij zegt) zijn te groot voor hun shetlander. Maar willen dat niet zien. Je zit een shetlander heel snel in de weg. En een shetlander is echt niet goedkoper dat welk ander paard dan ook. Ook al zijn ze klein, vragen stalhouders meestal erg veel geld voor de stalling. Vat het niet verkeerd op, maar heel veel mensen hebben niet door dat een shet niks goedkoper is. Mijn 2 shetlanders zijn kort geleden allebei ziek geweest, hadden beide zware koliek. De dierenarts is in het weekend meerdere keren geweest en dat kwam dus uit op een rekening richting de €1000,-
Waarom ga je in plaats van rijden niet mennen, of koop je gewoon een iets grotere pony. Dan heb je veel langer plezier van.
no--a schreef:Als je wilt rijden zou ik niet voor een shetlander gaan. Ik weet niet hoe groot je nu bent maar grote kans dat als je er nu nog op past, je binnenkort een flinke groeispurt krijgt en dan kan je niet meer rijden...
Dat er mensen zijn die ouder zijn dan jou en op een shetlander rijden betekend niet dat dit juist is;) Het gaat natuurlijk sowieso om lengte en gewicht en niet om leeftijd.
Ik weet niet waarom je nu geen grotere pony mag?
Houdt er in ieder geval rekening mee dat een shetlander of een kleine pony net zo goed geld kost als een groter dier. Het scheelt in de aanschaf en het scheelt waarschijnlijk in stalling en voer. Maar daar houdt het ook ongeveer bij op... Moet je shetlander worden geopereerd of moet de dierenarts langskomen dan kost het je evenveel als voor een groot paard!
Verder moet je voor het kopen van een shetlander hetzelfde weten als voor het kopen van ieder ander paard. Waarschijnlijk zijn er hier op bokt of via google genoeg topics en sites over te vinden! Je kan je verder evt. wat meer verdiepen in het ras maar ook daar zal op internet genoeg over te vinden zijn.
), poetsen, voederen... zonder al te veel te rijden kan je ook enorm veel plezier maken toch?
mika11 schreef:Het enige wat je nodig hebt, is dat je ouders het goed vinden!
En dat ze het allemaal voor je willen betalen.

dus stel ik de vraag maar
ahah