Ik lees hier vaak dat mensen een paard willen kopen maar niet weten hoeveel het kost.Hier is mijn kostenlijst van vorig jaar voor 2 paarden:Voorziene kosten: - 96 zakken eten (€28.50 per zak) - 137 botten stro (€1.50 per bot) - 91 botten hooi ( eigen hooi dus gratis) - veearts inentingen (€105) - hoefsmid (€75 per keer) (5x gekomen) - tandarts (€40)Onvoorziene kosten: - veearts (€512.76) - nieuwe trailer (€7.000) - nieuw zadel (€750)En dan zit de aankoop van een paard er nog niet bij.Ze staan bij mij gestald dus moet geen stalgeld betalen.
Shirley schreef:Jullie hebben wel extreem duur voer en stro We hebben speciaal voer voor 1 van de pony's en stro is een typfout
wat wil je hiermee bereiken? Maak dan de titel anders met ''kosten eigen paard'' hier heb je niet veel aan als je zoekt..
WhySoWhite schreef:wat wil je hiermee bereiken? Maak dan de titel anders met ''kosten eigen paard'' hier heb je niet veel aan als je zoekt..Dat als mensen een eigen paard willen aanschaffen kunnen zien wat het allemaal kost.
Er staat een rekensommetje op de Bokt Wiki. En afhankelijk waar je woont, gaan de kosten voor stalling varieren...http://www.bokt.nl/wiki/Onderhoudskosten
Ik mis nog de kosten voor een stal en weidegang. En een eigen weiland kost ook geld aan onderhoud, net als een stal. Ik vind dat er best weinig hooi op je lijstje staat. Kan het dat de paarden veel in de weide staan?
De stal heeft ons €9.000 gekost en de weide weet ik niet meer. Het zijn pony's dus die eten wel minder hooi dan paarden.