Onze hond (kruising border collie) heeft sinds kort een fobie. Hij is als de dood voor luchtballonnen en gaat bibberend onder de eettafel liggen als hij zelfs maar een klein stipje aan de horizon gezien heeft. Erg vervelend omdat er hier in de buurt de afgelopen weken iedere avond luchtballonnen te zien zijn, en hij dan dus echt niet mee naar buiten durft. Gisteren toen ik met hem in het bos aan het wandelen was kwamen we op een open vlakte en zag hij een stipje aan de horizon ( een vogeltje ) en raakte ook lichtelijk in paniek. Ik heb hem toen bij me geroepen en aan de riem gedaan, dat leek hij wel prettig te vinden. Ik geef verder geen aandacht aan het gedrag maar het begint onderhand wel erg lastig te worden, en ik heb ook geen idee waar het gedrag vandaan komt. Mijn ouders hebben ook een hond die bang voor luchtballonnen is, maar bij haar is er ooit eentje bijna bovenop haar geland dus is het logisch dat ze er nu bang voor is. Ik ben heel benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen? En hoe gaan jullie er mee om als je hond ergens heel bang voor is?