Mijn hamster heeft al dagen iets in zijn wangzak....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shego

Mijn hamster heeft al dagen iets in zijn wangzak....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 12:25

Zie titel,hij haalt het er niet uit en rond zijn wang is hij ook een beetje kaal.(niet erg,zijn poot wel)
Ik dacht,misschien heeft hij een te grote brok in zijn mond gestopt maar ik heb geprobeerd door zachtjes tegen zijn wangetje de duwen dat hij het eruit zou halen,maar dat doet ie niet.Het is ook zacht.kan het zijn dat ie een tumor heeft?Hij eet ook niet veel.Hij eet wel eens,maar we hebben van dat dure nieuwe voer gekocht dat alles heeft wat ie nodig heeft.En daarna liep hij dus ineens met die wang.
Wat te doen?? Verward

trustHim

Re: Mijn hamster heeft al dagen iets in zijn wangzak....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:27

je zou kunnen proberen door de wang te masseren het naar buiten te drukken, of te kijken of hij zijn bekje opendoet en je wat kan zien wat er zit. Heb je ook hamsterwatten in het hok liggen? soms stoppen ze dat in de wang en komt het er niet meer uit. evt kan je met een wattenstaafje het bekje beetje openhouden en dan kijken

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:27

Naar de dierenarts? Pling

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 12:44

traan_beauty schreef:

Ik wil eerst echt weten wat er aan de hand is.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:45

Mischien kan de dierenwinkel helpen ?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:47

Lastig zeg! Ik zou ook even naar de dierenwinkel gaan. Kunnen zij niets, dan de dierenarts!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:48

Shego schreef:
traan_beauty schreef:

De dierenarts weet je dat echt wel te vertellen Knipoog
Dadelijk hééft hij een tumor, en red hij het niet omdat je te laat ben omdat je zo graag eerst zelf wou weten wat er aan de hand is.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 15:15

Shego schreef:
traan_beauty schreef:

Lijkt me dat de dierenarts dat het snelst kan vertellen. Wij in elk geval niet vanaf de PC.
Het kan namelijk ook een abces zijn.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:03

Wanneer het een abces is dan kun je het een beetje vastpakken en heen en weer rollen. Dat is meestal een harde bol ofzo.

Omdat het er pas net zit zou het wel een tumor kunnen zijn maar dan een beginnende. Beginnende tumoren beginnen altijd als een bultje wat geleidelijk vanuit de huid groeit. Een grotere tumor krijgt ook altijd de vorm van een bolletje en lijkt meer los te komen van de huid.

Het kan ook zijn dat het voer vast geplakt zit aan zijn wangzak. Dat heb je weleens als je plakkerige dingen voert zoals kaas.

Ik zou even advies vragen bij je dierenwinkel en anders even naar de dierenarts!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:39

Shego schreef:
traan_beauty schreef:

OMG Verdrietig van dit soort reacties word ik verdrietig...

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:43

Shego schreef:
traan_beauty schreef:

Mijn ervaring met hamsters is dat als het echt een tomor of iets anders ernstigs is, het heel snel over kan zijn.. Knipoog

Verder kun je natuurlijk altijd de dierenarts bellen voor (gratis) advies Knipoog.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:45

Colorado schreef:
Shego schreef:

De dierenarts weet je dat echt wel te vertellen Knipoog
Dadelijk hééft hij een tumor, en red hij het niet omdat je te laat ben omdat je zo graag eerst zelf wou weten wat er aan de hand is.

Ja en dat kost ook wat.. Paar tientjes voor een onderzoek terwijl er misschien watjes inzitten. Verward
Inderdaad even bellen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:46

Ik zou eerst even kijken of ie wat in zijn wangzak heeft zitten (er werden al een paar goede tips gegeven), en anders inderdaad even naar de dierenarts Lachen Niet veel eten kan de overgang zijn naar ander voer, dat kan een kwestie van wennen zijn. Hoe voelt hij verder? Heeft ie de juiste tempratuur? Is hij wel gewoon actief of is ie ook slomer dan normaal?

De dierenarts zal exact hetzelfde zeggen/vragen als hier: eerst kijken in zijn mond en hoe de hamster verder is en aanvoelt. Die laat je ook niet meteen komen. Ik snap best dat het eerst hier gevraagd wordt voor er naar de da gebeld wordt... Lachen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:47

Als er iets in zit wat er niet uit wil, kan het net zo goed gaan ontsteken ondanks dat het iets onschuldigs is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:50

Shego schreef:
traan_beauty schreef:

Dat kan juist een DA je vertellen...
Dierenwinkelpersoneel weet maar bedroevend weinig van dieren, over het algemeen, dus daar zou ik het zeker niet aan vragen.

DA bellen en dan hoor je wel of je langs moet komen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:50

Klopt. Maar als het begint te ontsteken merk je dat doorgaans wel aan de tempratuur en de activiteit van de cavia. Zolang die niet anders zijn dan normaal zal de dierenarts gegarandeerd aanraden om het even aan te kijken tot maandag, vooropgesteld dat er niets veranderd aan de situatie.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:51

Sylvia schreef:
Ik zou eerst even kijken of ie wat in zijn wangzak heeft zitten (er werden al een paar goede tips gegeven), en anders inderdaad even naar de dierenarts Lachen Niet veel eten kan de overgang zijn naar ander voer, dat kan een kwestie van wennen zijn. Hoe voelt hij verder? Heeft ie de juiste tempratuur? Is hij wel gewoon actief of is ie ook slomer dan normaal?

De dierenarts zal exact hetzelfde zeggen/vragen als hier: eerst kijken in zijn mond en hoe de hamster verder is en aanvoelt. Die laat je ook niet meteen komen. Ik snap best dat het eerst hier gevraagd wordt voor er naar de da gebeld wordt... :)

nee dat snap ik dus echt NIET he..
als je dier je echt aan het hart licht, dan bel je als eerste de dierenarts! beter een keer teveel dan te weinig!!
en als je een beetje nadenkt, kunnen wij zoiets echt niet van achter een pc-tje beoordelen..

Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:52

Sylvia schreef:
Klopt. Maar als het begint te ontsteken merk je dat doorgaans wel aan de tempratuur en de activiteit van de cavia.

Hamster Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:54

Zoals ik al zei: de suggesties die hier gegeven worden zijn gelijk aan wat een dierenarts aan de telefoon zal vragen. Je kunt overal op zeggen dat iemand de dierenarts moet bellen, je kunt ook gewoon advies geven Lachen Dat wil niet zeggen dat je niet mag adviseren de dierenarts te bellen, maar dat iedereen erover valt dat ze hier een topic opent om te vragen wat ze het beste kan doen - op een zaterdag - ipv de dierenarts te bellen helpt ook niet.

En okay, hamster dan Clown

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:57

Sylvia schreef:
Zoals ik al zei: de suggesties die hier gegeven worden zijn gelijk aan wat een dierenarts aan de telefoon zal vragen. Je kunt overal op zeggen dat iemand de dierenarts moet bellen, je kunt ook gewoon advies geven Lachen Dat wil niet zeggen dat je niet mag adviseren de dierenarts te bellen, maar dat iedereen erover valt dat ze hier een topic opent om te vragen wat ze het beste kan doen - op een zaterdag - ipv de dierenarts te bellen helpt ook niet.

En okay, hamster dan Clown

je moet niet bellen naar de DA... je moet er LANGS gaan

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:59

Mijn da is toch echt niet aanwezig op zaterdag en heeft alleen een nummer voor noodgevallen. Zowel de da van de paarden als van de katten. Mijn vorige da idem dito. En vooralsnog valt dit voor zover ik hier lees niet onder een noodgeval, in elk geval niet als de hamster gewoon net zo actief is als anders en geen koorts danwel onderkoeling heeft.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:04

ik zou even zijn bekje openmaken? zit er geen voer in, naar de DA ermee.

Zon beestje is niet echt de moeite om te laten opereren voor een tumor imo, maar dan weet je het iig.

Een abces is makkelijker te behandelen maar wel zielig, dus dan moet je zeker even langsgaan!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:18

denice schreef:
ik zou even zijn bekje openmaken? zit er geen voer in, naar de DA ermee.

Zon beestje is niet echt de moeite om te laten opereren voor een tumor imo, maar dan weet je het iig.

Een abces is makkelijker te behandelen maar wel zielig, dus dan moet je zeker even langsgaan!

Ik vind een hamster echt wel een operatie waard hoor! Waarom zou een hamster dat niet waard zijn maar bijvoorbeeld je kat wel. Vind ik een beetje onlogisch Verward

Mijn hamster is een keer geopereerd aan een tumor en die heeft daarna nog een jaar geleefd

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:20

ik zeg ook, in mijn ogen.

sorry, zal wel een beetje boerse opvoeding zijn, maar een cavia, konijn, hamster ed zou ik nooit duur laten opereren.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:47

Mijn DA zou mij toch echt vertellen lekker tot maandag te wachten. Dit is geen spoedgeval.
En ik hoop dat meer DA's daar zo over denken! Moet je voorstellen dat jouw kat iets heeft ineens (mijn konijn had laatst een open bot breuk ) en je krijgt te horen dat je nog even op een hamster moet wachten die iets in zijn wangzak heeft.