Cavia erbij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Justice_

Cavia erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 23:09

Hee, ik had eerst 2 cavia's (zeugjes, 4.5 jaar, altijd bij elkaar geweest) de ene was altijd dominant en wat meer een aandachttrekker, en de andere was rustiger maar ze konden supergoed samen, ze waren echt samen één. Alleen nu is een van mijn cavia's laatst overleden, de dominante. Nu heb ik nog een cavia alleen sinds de ander dood is zit ze stil in een hoekje en reageert bijna nergens op, ik maak me ontzettend zorgen om haar. Ze is wel rustig en kan makkelijk met andere dieren samen. Ik zou er graag een cavia bij willen nemen voor haar, alleen weet iemand of dit nog kan op deze leeftijd? en kun je dan beter een jonkie nemen of een al wat oudere caaf, en met wat voor karakter? Ik ben namelijk bang dat als ik wat aanschaf en het niet goed gaat ik een probleem heb. heeft iemand hier misschien ervaring mee?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Cavia erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 23:24

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zou idd kijken naar een cavia erbij.
Weet niet of je beter een jonge cavia kan nemen of juist een oudere die ook gewend is met een cavia te zijn.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 00:14

Ik heb nu zelf 2 keer een cavia aan mijn clubje toegevoegd. Eerst een leeftijdsgenoot, dat was in het begin even laten weten van wie het hok is, en nu gaan ze prima! En de laatste keer heb ik een jonkie erbij genomen. En die is iets langer 'gepest' maar dat gaat nu ook prima!
Ik weet niet of je een mannetje of vrouwtje hebt. Maar in het Caviatopic zijn 2 bokkers die hebben besloten hun caafs weg te doen, misschien kun je daar 1 van overnemen?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 08:39

Ik zal het wel proberen om dr een nieuwe bij te zetten en kijken of het goed gaat, zo alleen is ook sneu.

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 08:42

Ik ben zelf begonnen met 2 cavia's en heb er inmiddels 5, het koppelen is bij mij iedere keer super verlopen! Mijn cavia's waren bij koppelen allemaal van verschillende leeftijd.
Misschien kun je een leuk ge-castereerd mannetje uit een opvang halen? Dat schijnt de meest makkelijk te koppelen combinatie te zijn. Succes ermee!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 08:49

Ik weet niet precies waar je woont maar ik weet wel een hele goed opvangcentra!
Toen mijn cavia was overleden wilde ik er een nieuwe bij en die vrouw doet dat echt goed, de koppelt ze eerst en dan als he klikt mag je ze meenemen. Echt een aanrader, en ik heb 2 gezonde en leuke speelse caafs erbij! Haha!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:38

een cavia erbij is een super oplossing.. ik heb hier een vrouwtje van 6 jaar waar ik laatst net 2 bij heb gedaan.. en dit gaat super.!

wij hebben nog een jong vrouwtje zitten misschien zou dat wat zijn.? ik heb er 2 bij gedaan zodat als 1 dood gaat ik niet vlug een andere moet bij nemen (doe ik toch wel weer hihi)

we hebben 18 en 19 oktober opendagen met koffie en rondleidingen, misschien gezellig.?

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:45

als ik jouw was zou ik even naar de opvang gaan.
daar kunnen ze jou helpen met koppelen, en als het goed gaat kun je hem/haar dan mee nemen naar huis!

als je een jong diertje zou nemen, kan die zich nog niet goed verdedingen tegenover grotere.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 16:45

Een nieuwe erbij nemen, zou ik doen! Ja Je kunt dan het beste een kleintje nemen, dan is de kans dat het klikt veel groter. Twee volwassen zeugen willen nog wel eens gaan vechten in het begin, maar mocht je toch een volwassen zeug willen: het gaat vaak wel over, gewoon even rangorde bepalen. Knipoog Als ik nieuwe cavia's neem, dan wil ik vaak eentje die nog jong is.

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 17:18

Dorientjee schreef:
Ik weet niet precies waar je woont maar ik weet wel een hele goed opvangcentra!
Toen mijn cavia was overleden wilde ik er een nieuwe bij en die vrouw doet dat echt goed, de koppelt ze eerst en dan als he klikt mag je ze meenemen. Echt een aanrader, en ik heb 2 gezonde en leuke speelse caafs erbij! Haha!

Ik woon in de buurt van nijmegen, ben benieuwd!

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 17:24

raylaatje schreef:
als ik jouw was zou ik even naar de opvang gaan.
daar kunnen ze jou helpen met koppelen, en als het goed gaat kun je hem/haar dan mee nemen naar huis!

als je een jong diertje zou nemen, kan die zich nog niet goed verdedingen tegenover grotere.

moet ik me dit voorstellen als een soort cavia-daten? Haha! want dat is idd het risico, als je bij een fokker of dierenwinkel een diertje koopt en het klikt niet, heb je 2 cavia's die je apart moet houden..

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 23:22

Je zou het idd kunnen zien als daten Haha!
Dat is het voordeel van een opvang, de mensen hebben vaak meer kennis als bij de dierenwinkel, en je kan ter plekke koppelen zodat je gelijk een goeie mee kan krijgen. www.asielgoofy.nl is wel een goeie, daar heb ik mijn konijnen vandaan. Die mensen doen ook aan koppelen. Dus als jij je caafje meeneemt kunnen ze er een goed vriendje bij zoeken Lachen