Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
C_arola schreef:Ik zou voor minimaal voor 1-2 maanden gaan. Je schreef dat ze de altijd in deze woning hebben gewoond. De risico is in mijn ogen dan groter dat ze gaan zwerven om naar de vorige woning te gaan zodra ze buiten komen en ze nog maar net in de nieuwe woning wonen.
Mochten ze niet op de kattenbak willen dan kun je er katsnip in spuiten, het geeft een bepaalde geur af wat er voor zorgen dat katten het geweldig vinden (is eigenlijk voor krabpalen ed).
Maar ik denk dat ze de kattenbak wel herkennen.
Vaak verschonen zodat de geur hun niet tegen gaat staan en ze ergens anders hun behoefte gaan doen.
Als laatste de katten verhuizen samen met jullie, dan loslaten in het nieuwe huis en met rust laten.
Zorg ervoor dat ze in alle kamers komen waar ze mogen komen. Zo heb ik het ook gedaan met mijn katers en ze zijn snel gaan wennen.
Pas als ze bij je komen aandacht geven en verder gewoon normaal gedragen zoals je normaal ook doet.
Zorg er wel voor dat de kattenbak en evt speelgoed/krabpalen al op d vaste plekken staan. Dat kan rusitger zijn voor de katten.