Verhuizen & katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Verhuizen & katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 22:31

Als alles doorgaat krijgen we 14 november de sleutel van ons nieuwe stulpje... de poezen hier hebben een luikje waardoor ze naar buiten kunnen(huidige huis!), naar binnen niet meer omdat ze weleens gezelschap meenemen zoals muizen,vogels,kikkers en al het andere, dus mauwen ze bij de deur en laten we ze binnen, ze zijn hier opgegroeid vanaf baby af aan.

Nu heb ik wat vraagjes, als we straks gaan verhuizen willen me ouders geen luikje meer in de deur, dus er komen een paar kattenbakken te staan en verder laten wij ze gewoon naar binnen en buiten voor hun plasje.
maar ze hebben heel erg lang geen kattenbakken gezien, gaan ze er wel op?
als ik verhuis, hoelang moet ik ze binnen houden? ik ben namelijk heel erg bang dat ze gaan proberen terug te wandelen naar het oude huis oid...
en wat voor tips er zijn om ze meer op hun gemak te stellen als het zo gebeurt (het verhuizen)

hoor het graag!

marimba

Re: Verhuizen & katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:37

zet nu alvast een of 2 kattenbakken in huis met grit erin zodat ze aan die dingen kunnen wennen.

als je verhuisd bent zou ik ze zoiezo 2 weken binnen houden en daarna met ze mee naar buiten gaan de tuin verkennen.

ik wens je sucses

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:51

ik zou eerder minstends 3 weken aanhouden met naar buiten laten gaan!
verder geen tips voor jou, sorry:P

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:32

Ik zou voor minimaal voor 1-2 maanden gaan. Je schreef dat ze de altijd in deze woning hebben gewoond. De risico is in mijn ogen dan groter dat ze gaan zwerven om naar de vorige woning te gaan zodra ze buiten komen en ze nog maar net in de nieuwe woning wonen.
Mochten ze niet op de kattenbak willen dan kun je er katsnip in spuiten, het geeft een bepaalde geur af wat er voor zorgen dat katten het geweldig vinden (is eigenlijk voor krabpalen ed).
Maar ik denk dat ze de kattenbak wel herkennen.
Vaak verschonen zodat de geur hun niet tegen gaat staan en ze ergens anders hun behoefte gaan doen.
Als laatste de katten verhuizen samen met jullie, dan loslaten in het nieuwe huis en met rust laten.
Zorg ervoor dat ze in alle kamers komen waar ze mogen komen. Zo heb ik het ook gedaan met mijn katers en ze zijn snel gaan wennen.
Pas als ze bij je komen aandacht geven en verder gewoon normaal gedragen zoals je normaal ook doet.
Zorg er wel voor dat de kattenbak en evt speelgoed/krabpalen al op d vaste plekken staan. Dat kan rusitger zijn voor de katten.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:34

C_arola schreef:
Ik zou voor minimaal voor 1-2 maanden gaan. Je schreef dat ze de altijd in deze woning hebben gewoond. De risico is in mijn ogen dan groter dat ze gaan zwerven om naar de vorige woning te gaan zodra ze buiten komen en ze nog maar net in de nieuwe woning wonen.
Mochten ze niet op de kattenbak willen dan kun je er katsnip in spuiten, het geeft een bepaalde geur af wat er voor zorgen dat katten het geweldig vinden (is eigenlijk voor krabpalen ed).
Maar ik denk dat ze de kattenbak wel herkennen.
Vaak verschonen zodat de geur hun niet tegen gaat staan en ze ergens anders hun behoefte gaan doen.
Als laatste de katten verhuizen samen met jullie, dan loslaten in het nieuwe huis en met rust laten.
Zorg ervoor dat ze in alle kamers komen waar ze mogen komen. Zo heb ik het ook gedaan met mijn katers en ze zijn snel gaan wennen.
Pas als ze bij je komen aandacht geven en verder gewoon normaal gedragen zoals je normaal ook doet.
Zorg er wel voor dat de kattenbak en evt speelgoed/krabpalen al op d vaste plekken staan. Dat kan rusitger zijn voor de katten.

volledig mee eens!
echt, probeer minstens een dikke maand ze volledig binnen te houden want ze gaan anders zwerven

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 13:35

me moeder kreeg idd ook al 6 weken aangeraden! destiny en zoë liggen altijd bij mij dus de krabpalen, mandjes en destiny haar bureau stoel (ja die heeft een eigen stoel haha) gaat mee. chibi ligt altijd in de huiskamer op de bank die ook gewoon meegaat.
ik hoop dat alles goed gaat.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 14:39

Ik denk het wel. Ik maakte me ook zorgen toen ik ging verhuizen met de katten van mij.
Zolang jij rustig blijft maken zij zich minder zorgen.
Als ze in het nieuwe huis zijn, gewoon hun gang laten gaan. Ze komen vanzelf wel bij je voor aandacht. En overal laten snuffelen waar ze mogen komen.
Mogen ze niet op een bepaalde kamer komen dan die deur dichtlaten, krijgen ze dan ook meteen mee.