was dit even schrikken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dienetje

was dit even schrikken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 20:01

Tijdens het mesten van de konijnen vanmiddag hoorde ik opeens raar gekras uit de riool put, in de tuin. Eerst dacht ik ohhw zijn weer die stomme muizen.

Maar het bleef aanhouden, dus ik me zusje halen. Eerst via boven, blond als dat we waren niet doorhebbent dat er 3 kronkels in de regenpijp zitten, eens kijken maar konden dus niets zien. Dus moest de steen , waaronder een gat voor regenwater zit, van zijn plek. Gruwelkarwei wat me zusje aan mij overliet, omdat zij al de ladder op geklomen was. Met lange handschoenen aan en hard trekken.

En dan kijkt opeens een vies zwart musje je aan. Vies zwart onder de drap en hongerig. Helaas schoot het meteen een buis in waardoor we hem niet konden pakken. Brood neergegooid en dat werd ook heel snel de buis in gesleurd. Toen hebben we hem maar met rust gelaten. Ieder kwartier gingen we even kijken, en voor de zekerheid hadden we een lekker nestje klaargezet met voer water enz. waar die kon bijkomen mocht het nodig zijn. Na 3 uur zat het beestje er nog en de schemering begon ondertussen in te vallen en ik begon me toch wel zorgen te maken.

Beestje nat en vies, en buiten koud. Toen ik hem opeens hoorde fluiten. Heel zacht klein beetje, maar het werkte, andere musjes gingen ook fluiten. En na een half uurtje was die weg.

Het staat nu nog open zodat als die de buis in is gegaan hij het nog terug kan vinden.

Nu hard hopen dat ik niet morgen een dood musje vind. Hij was zo vies dus heb wat baderbadjes neergezet en wat vogeltjes zaad gestrooid, en brood.

Moest het even kwijt, was zooo geschrokken ervan die moeie oogjes die me aankeken. Morgen ga ik het weer helemaal dichtmaken.

Janiniie

Re: was dit even schrikken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:04

Zoo.. Nou komt vast goed..=O Was vast schrikke!
Laatst bijgewerkt door Janiniie op 18-09-08 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:07

grappig dat mensen zo uitgebreid kunnen vertellen over iets kleins en simpels als een klein muisje:) Heerlijk vind ik dat, dat mensen van zoiets kleins kunnen genieten.
Laatst bijgewerkt door pinuts op 18-09-08 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:09

Pinuts, die gaap moest zeg maar het msn tekentje van O zijn,

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:10

oh, kwam echt heel erg sarsactisch over:) mijn fout, sorry

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:11

Kan gebeuren xD

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:12

Wat heb je dat liefdevol aangepakt!! Haha!
Geweldig, het zijn de kleine dingen die het doen! OK dan!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:13

pinuts schreef:
grappig dat mensen zo uitgebreid kunnen vertellen over iets kleins en simpels als een klein muisje:) Heerlijk vind ik dat, dat mensen van zoiets kleins kunnen genieten.

Volgens mij was het een musje, een vogeltje dus Haha!