Help! Hond met kale plekken. Dierenarts weet het ook niet!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Irisjuuuhh

Help! Hond met kale plekken. Dierenarts weet het ook niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 19:04

Help!

Ik ken een hond: Bull.
Bully heeft sinds kort allemaal kale plekken bij zijn kont, achterbenen en rug. (vooral bij zijn kont!)
De Dierenarts weet ook niet wat het is. Hij zag geen beesjes lopen. Ik heb al een paar keer gekeken en zag dan wel duidelijk iets lopen maar niet in hoeveelheid. Ik heb wel een paar keer een beesje gezien maar dan was het er telkens maar 1 en niet meer, ik denk dat het daar dus niet aan kan liggen. Hij heeft ook jeuk en last met plassen. Het is een reutje. Ik heb al even rond geneust op internet en kwam op "hydrocortderm" en ook op "Vitaalcompleet huid & vacht"(= geneesmiddel). Over Hydrocotderm heb ik al veel goede reacties gelezen. Het blijkt te helpen tegen de jeuk. Maar als ik ga zoeken op info van bijv. Hydrocotderm kom ik alleen maar op waar je het moet kopen en dat het voor een kat is.

Hebben jullie info of weten jullie wat Bull kan hebben?

magic_lover

Re: Help! Hond met kale plekken. Dierenarts weet het ook niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:09

hydrocortyderm, dat word toch gebruikt voor mok vaak? Nors opkijken

Ik hou het even in de gaten dit topic... Lachen

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:10

LZP > BB

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:10

Hydrocortiderm kun je bij de dierenarts kopen, aangezien je daar bent geweest, zou hij het je toch wel aangeraden hebben toen hij je hond bekeek?
Ik vind het trouwens fijn spul, werkt goed, gebruik het ook als mokzalf voor mijn paard

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 19:11

Ja heb ook gelezen dat het bij paarden word gebruikt. Ik ben niet mee geweest naar de dierenarts maar zo is het mij verteld.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:13

Misschien eens een kweekje van de huid laten maken?
Of zo'n beestje vangen en naar de da brengen.

Hydrocortyderm is onder andere tegen mok, maar denk er wel om dat het de huid dun maakt en dus weer gevoelig.
Ik zou niets erop smeren, hooguit homeopatisch, totdat je weet wat er aan de hand is.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:13

ah oke, dacht al even dat ik gek werd Haha!

maar als het bij katten, paarden etc gebruikt word, zou het bij een hond ook wel helpen denk ik Lachen
mok is iig in 3 dagen zo goed als weg als je dat spul gebruikt Ja

't schijnt trouwens wel onder doping te vallen heb ik eens gehoord, maar dat maakt met een hond niet zoveel uit geloof ik Knipoog

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 19:17

rissa schreef:
Misschien eens een kweekje van de huid laten maken?
Of zo'n beestje vangen en naar de da brengen.

Hydrocortyderm is onder andere tegen mok, maar denk er wel om dat het de huid dun maakt en dus weer gevoelig.
Ik zou niets erop smeren, hooguit homeopatisch, totdat je weet wat er aan de hand is.

ja zo iets had ik ook gelezen een soort beesje op de huid van een hond zonder dat hij zichtbaar is voor de mens. (alleen via microscoop)

Dat zou betekenen weet terug naar de dierenarts. Als dat het beste is!
Het ziet er echt niet goed uit!! Huilen

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:19

Kan je een foto plaatsen? Ik vind dit erg interessant.

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 19:21

Ik kan pas morgen een foto maken.. maar ga even bellen of eigenaar er misschien een foto van heeft.

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 19:22

sorry, ze neemt haar telefoon niet op!

Foto volgt nog!!!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:27

Misschien is het goed om eens een allergietest te laten doen?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:30

Krijgt hij vlooienmiddel/tekenmiddel?
Hoe oud is hij?

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 19:33

x_Marr schreef:
Hoe oud is hij?

Ja hij krijgt vlooien middel. Sinds kort. Maar hij krijgt dat al voor dat hij de plekken had. De leeftijd weet ik niet precies ik gok zo rond de 4 jaar. (weet ik niet precies!!)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:34

Irisjuuuhh schreef:
ja zo iets had ik ook gelezen een soort beesje op de huid van een hond zonder dat hij zichtbaar is voor de mens. (alleen via microscoop)

Kleine beestjes op (of in) de huid die alleen met microssoop te zien zijn: Je bedoelt wrs schurftmijten. Maar dat zou de dok toch echt zelf moeten kunnen bedenken en een huidafkrabsel maken. (Moet nogal diep voor schurft) Met het blote oog te zien zijn: neten, luizen, vlooien.

Hydrocortiderm is de zalf voor ontstekingen van de huid (dermatitis). Hydro = vocht zeg maar, Cort = volgens mij afkorting van corticosteroiden (daar zit je dus met het doping verhaal denk ik) en derma = huid. Een zeer goed spul. Echter niet het geneesmiddel bij schurft.

Klinkt verder als een mogelijke vlooienallergie vooral door de plekken. Bijt/ krabt de hond er ook? (Vaak heb je dan "hot spots" = rode kale gebeten plekken waar het wondvocht op staat. Dat is dan vaak dermatitis" ontsteking van de huid waar hydrocortiderm dus prima bij helpt, ). Andere mogelijkheden zijn schildklierstoornissen en prostaatstoornissen. Maar elke goede dierenarts zou raad weten en iets gaan onderzoeken of op kweek zeten en minstens een middel voorschrijven (al is het maar tegen de jeuk als dat er is)

Advies: ga terug naar de dierenarts (als je die nog vertrouwd) en laat grondiger onderzoeken. Vraag anders een second opinion bij een andere arts (als deze niets onderzocht heeft en alleen heeft gezegd: ik weet het niet! zou ik accuut een andere arts zoeken)
Tweede advies; ga er aub niets zelf opsmeren. Zelfmedicatie maakt het onderzoek en de diagnose alleen maar moeilijker. EN er bestaat altijd de kans dat je iets doet wat eht verergerd ipv verbeterd! (zou je er iets opsmeren wat de huid lekker vochtig houdt en er zit en bacterie of schimmel dan gedeit dat lekker. Ook een lekker vettige creme dat de huid dicht smeert en het lekker warm en broeierig maakt is een goede voedingsbodem voor bepaalde zaken.)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:40

Irisjuuuhh schreef:
x_Marr schreef:
Hoe oud is hij?

Ja hij krijgt vlooien middel. Sinds kort. Maar hij krijgt dat al voor dat hij de plekken had. De leeftijd weet ik niet precies ik gok zo rond de 4 jaar. (weet ik niet precies!!)

Daar kan dit ook een allergische reactie op zijn.
Wat voor voer krijgt hij?

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 19:44

Zilfstar schreef:
Irisjuuuhh schreef:

Kleine beestjes op (of in) de huid die alleen met microssoop te zien zijn: Je bedoelt wrs schurftmijten. Maar dat zou de dok toch echt zelf moeten kunnen bedenken en een huidafkrabsel maken. (Moet nogal diep voor schurft) Met het blote oog te zien zijn: neten, luizen, vlooien.

Hydrocortiderm is de zalf voor ontstekingen van de huid (dermatitis). Hydro = vocht zeg maar, Cort = volgens mij afkorting van corticosteroiden (daar zit je dus met het doping verhaal denk ik) en derma = huid. Een zeer goed spul. Echter niet het geneesmiddel bij schurft.

Klinkt verder als een mogelijke vlooienallergie vooral door de plekken. Bijt/ krabt de hond er ook? (Vaak heb je dan "hot spots" = rode kale gebeten plekken waar het wondvocht op staat. Dat is dan vaak dermatitis" ontsteking van de huid waar hydrocortiderm dus prima bij helpt, ). Andere mogelijkheden zijn schildklierstoornissen en prostaatstoornissen. Maar elke goede dierenarts zou raad weten en iets gaan onderzoeken of op kweek zeten en minstens een middel voorschrijven (al is het maar tegen de jeuk als dat er is)

Advies: ga terug naar de dierenarts (als je die nog vertrouwd) en laat grondiger onderzoeken. Vraag anders een second opinion bij een andere arts (als deze niets onderzocht heeft en alleen heeft gezegd: ik weet het niet! zou ik accuut een andere arts zoeken)
Tweede advies; ga er aub niets zelf opsmeren. Zelfmedicatie maakt het onderzoek en de diagnose alleen maar moeilijker. EN er bestaat altijd de kans dat je iets doet wat eht verergerd ipv verbeterd! (zou je er iets opsmeren wat de huid lekker vochtig houdt en er zit en bacterie of schimmel dan gedeit dat lekker. Ook een lekker vettige creme dat de huid dicht smeert en het lekker warm en broeierig maakt is een goede voedingsbodem voor bepaalde zaken.)

Bedankt voor de info!! ik zal het met de eigenaar bespreken!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:16

onze vroegere hond was reageerde allergisch op vlooienbeten. Dus al ze maar 1 vlo tegenkwam, dan beet en schuurde ze d'r hele kont kapot. Was echt sneu om te zien. We behandelde haar regelmatig en hadden allerlei smeersels en speciaal voer. Kan bij jouw hond evt. mijt zijn.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:17

ouderdom hea Knipoog

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 20:17

O oke, bedankt voor de reactie!

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 20:18

kan dat komen door ouderdom?? nee dat geloof ik niet!

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:21

Toen ik het verhaal las dacht ik eigenlijk ook gelijk aan een (vlooien) allergie, mijn inmiddels overleden hond had het ook en die kreeg van de dierenarts prednison voorgeschreven!!

Ik hoop dat je uiteindelijk achter komt wat het is!! Veel su6

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 20:28

wat is prednison voor iets?

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:33

prednison is de grootste troep die je als mens of dier voorgeschreven kunt krijgen. Het vernietigd alle "slechte" dingen in je lijf, maar daarbij ook veel gezonde. Wordt voorgeschreven bij o.a. reuma, kanker en bij zwaar allergische reacties. Ik heb ooit na een hevige uiting van contact allergie een kuurtje gehad van 2 weken en je kon me daarna gelijk opvegen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Prednison

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:41

Het is idd troep en ze leven hierdoor ook korter!
Maarja ze kunnen beter 2 jaar korter leven en een goed leven hebben dan een lang leven met alleen maar jeuk ed